אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור מתן צו ביניים האוסר על קיום תוצאות המכרז עד להכרעה בדבר הזוכה

אישור מתן צו ביניים האוסר על קיום תוצאות המכרז עד להכרעה בדבר הזוכה

תאריך פרסום : 10/10/2007 | גרסת הדפסה

בר"ם
בית המשפט העליון
7930-07
08/10/2007
בפני השופט:
מ' נאור

- נגד -
התובע:
א.צ תלם שירותי חשבונאות בע"מ
עו"ד דן סלע
הנתבע:
1. קל גב בע"מ
2. מדינת ישראל - משרד הבטחון
3. ועדת המכרזים של משרד הבטחון

החלטה

1.        ביום 25.3.2007 הכריז משרד הבטחון על המשיבה 1 (להלן - קל גב) כזוכה במכרז לאספקת 50,000 מיכלי מים גמישים לשתיה לצה"ל (להלן - המכרז) בהיותה ההצעה הזולה ביותר שהוגשה במכרז. ואולם, ביום 24.7.2007, שינה משרד הבטחון את טעמו והכריז על המבקשת (להלן - תלם) כזוכה במכרז, בהיותה ההצעה הזולה ביותר הבאה בתור - חרף היותה יקרה ב-58% מהצעתה של קל גב. ההכרזה בוצעה על פי סיכום אליו הגיעו משרד הבטחון ותלם במסגרת עתירה מינהלית קודמת שהגישה תלם נגד זכיית קל גב במכרז, סיכום אשר קיבל תוקף של פסק דין ביום 24.7.2007, בו נקבע כי העתירה המינהלית תימחק וכי תלם תוכרז כזוכה במכרז (עת"מ 1759/07). יצוין כי קל גב לא צורפה כצד לעתירה המינהלית שנמחקה.

2.        בעקבות ההכרזה מיום 24.7.2007 הגישה קל גב, ביום 22.8.2007, עתירה מינהלית מצידה לבית המשפט המחוזי בדרישה לבטל את ההכרזה (עת"מ 1983/07), בטענה כי הצעת תלם לא עמדה בתנאי סף במכרז ובטענה כי תלם ומשרד הבטחון הגיעו לסיכום נשוא העתירה המינהלית שנמחקה מבלי ליידע אותה כלל. עם העתירה הגישה קל גב בקשה לצו ביניים לעיכוב כל התקשרות בין משרד הבטחון ותלם לאספקת המיכלים.

           בתגובתו לבקשה לצו ביניים (מיום 29.8.2007) הותיר משרד הבטחון את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט. ביום 5.9.2007 עדכן משרד הבטחון כי כיוון שהמיכלים נחוצים באופן דחוף ליחידות השדה בצה"ל, פעל כבר משרד הבטחון לרכישת 20,000 מיכלים בפטור ממכרז, אולם אין בכך כדי לגרוע מכמות 50,000 המיכלים שירכוש משרד הבטחון על-פי המכרז נשוא העתירה המינהלית לאחר שתוכרע.

3.        ביום 5.9.2007 הורה בית המשפט המחוזי (כב' סגן הנשיא י' זפט) על מתן צו ביניים האוסר על משרד הבטחון ותלם לממש את זכיית תלם במכרז עד למתן פסק דין בעתירה המינהלית שהגישה קל גב. בית המשפט קבע כי "התקשרות משרד הביטחון עם תלם בהסכם לאספקת מיכלי מים גמישים בהתאם לקבוע במכרז תשלול אפשרות הסבת הזכיה במכרז לקל גב, ומשרד הביטחון לא טען לנזק העלול להיגרם מהעיכוב ברכישת מיכלי מים גמישים. בנסיבות אלה נוטה מאזן הנוחות לטובת מתן צו ביניים".

4.        על החלטה זו המורה על מתן צו ביניים מבקשת תלם עתה רשות ערעור. לטענת תלם היא זכתה בדין במכרז על פי פסק דינו של בית המשפט המחוזי מיום 24.7.2007. אשר למאזן הנוחות טענה כי כל נזקה של קל גב, אם לא יינתן צו הביניים ותתקבל עתירתה, הוא נזק כספי הניתן לפיצוי. על כן מבקשת תלם לבטל את צו הביניים שניתן בבית המשפט קמא ולאפשר לה להתקשר לאלתר בהסכם נשוא המכרז.

5.        דין הבקשה להידחות. ללא קשר לשאלת סיכויי העתירה ולשאלת דרך ההשגה הראויה של קל גב על פסק דינו של בית המשפט המחוזי מיום 24.7.2007, הרי שמאזן הנוחות נוטה לטובת מתן צו הביניים.

6.        מדובר במכרז לאספקת 50,000 מיכלי מים, דהיינו, מכרז לאספקת מלאי של ציוד. קיימת מחלוקת חריפה בין שתי חברות - תלם וקל גב - שכל אחת מהן טוענת כי היא זכאית לספק את המלאי לאלתר. בנסיבות העניין מקובלת עלי הנמקתו של כב' סגן הנשיא זפט ולפיה אי-מתן צו ביניים במצב זה עלול למנוע הסבה עתידית של הזכיה במכרז לקל גב, אם תזכה בעתירתה. אכן, צו הביניים נועד למנוע בענייננו נזק בלתי הפיך המכריע את הכף כבר בשלב זה לטובת אחת החברות. לכך יש להוסיף את עמדת משרד הבטחון הניצב בתווך בין הניצים, ולפיה ניתן מענה לצורך הדחוף של יחידות השדה באספקת מיכלים, באופן המותיר את גורל 50,000 המיכלים נשוא המכרז להכרעת בית המשפט המחוזי על פי טענות הצדדים לגופו של עניין. משמע, מפרסם המכרז אינו זקוק למיכלים אלה לאלתר ונכון לבירור הטענות בהליך לגופו של עניין.

           מעבר לכך הדעת נותנת - מבלי להיכנס לאופיין של הטענות - כי כשם שניתנה הזדמנות נאותה לתלם לתקוף את זכייתה של קל גב במכרז ולהעלות טענותיה לגופו של עניין (במסגרת עת"מ 1759/07), כך גם יש ליתן הזדמנות נאותה לקל גב לתקוף את זכייתה של תלם במכרז ולהעלות טענותיה לגופו של עניין (במסגרת עת"מ 1983/07), כאשר ראוי כי ההכרעה תתקיים בהליך בו שתי החברות שניגשו למכרז הן צד לו.  עד אז יוקפא גורל 50,000 המיכלים שבמחלוקת נשוא המכרז.

7.        אשר על כן, אין מקום לבטל את צו הביניים שניתן בבית המשפט קמא. בקשת רשות הערעור נדחית. משלא נתבקשה תגובה, אין צו להוצאות.

           ניתנה היום, כ"ו תשרי, תשס"ח (8.10.2007).

ש ו פ ט ת


העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.    עע

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,  www.court.gov.il

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ