אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור לערוך בדיקה פסיכיאטרית למנהלת בי"ס תיכון חרדי לבנות באוסטרליה, מבוקשת ההסגרה לשם העמדה לדין בגין מעשים מגונים ואינוס של קטינים

אישור לערוך בדיקה פסיכיאטרית למנהלת בי"ס תיכון חרדי לבנות באוסטרליה, מבוקשת ההסגרה לשם העמדה לדין בגין מעשים מגונים ואינוס של קטינים

תאריך פרסום : 23/02/2016 | גרסת הדפסה

תה"ג
בית המשפט המחוזי ירושלים
23733-08-14
21/02/2016
בפני השופט הבכיר :
אמנון כהן

- נגד -
העותרת:
מדינת ישראל
עו"ד אביטל ריבנר-אורון
המשיבה:
מ' ל'
עו"ד יהודה פריד
עו"ד עדי ניב
החלטה
 

 

כל מאמצי לקיים דיון בנוכחות המשיבה עלו בתוהו.

 

כידוע, בצד החתירה להשגת הרמוניה בין דיני ההסגרה והסכמי ההסגרה לבין שיטת המשפט הפנימית כולה, יש לשאוף להחלת דיני ההסגרה בדרך המתחשבת בהתחייבויות הבין-לאומיות שישראל לקחה על עצמה במישור המשפט הבין-לאומי. ואולם, "כאשר שתי המערכות הנורמטיביות – הפנימית והבין-לאומית – אינן מתיישבות זו עם זו בתחום ההסגרה, יש לתת עדיפות לנורמה הלאומית על פני הנורמה הבין-לאומית" (ע"פ 2144/08 מונדרוביץ נ' מדינת ישראל, פורסם במאגרים ביום 14.1.10).

 

לפי הדין הישראלי, לא ניתן לקיים דיון פלילי ללא נוכחות הנאשם.

 

בתיק זה, לפני כל דיון שנקבע, הוגשה חוות דעת רפואית, לרבות מבתי חולים ממשלתיים, לפיה מצבה הנפשי של המשיבה אינו מאפשר קיום דיון בנוכחותה. לכך נוספו חוות דעת פרטיות ולאחרונה, לפי בקשתי, נבדקה המשיבה גם על ידי הפסיכיאטר המחוזי בביתה.

 

ביום 3.1.16 הגיש הפסיכיאטר המחוזי, ד"ר יעקב צ'רנס, חוות דעת לפיה המשיבה איננה מסוגלת להבין את מהות הליכי המשפט ואת ההשלכות של הראיות המובאות בפניה מחמת מחלתה הנפשית. כמו כן, ציין ד"ר צ'רנס, כי יום לאחר בדיקתו, אושפזה המשיבה בבית החולים תל השומר.

 

העותרת לא הסתפקה בכך וביקשה לקבל חוות דעת פסיכיאטרית בהתאם לסעיף 15(ג) לחוק לטיפול בחולי נפש, התשנ"א-1991. העותרת טענה, כי ד"ר צ'רנס לא התייחס בחוות דעתו למספר נושאים ובהם עברה הפסיכיאטרי של המשיבה, מקור הפסיכוזה הנוכחי ממנה סובלת המשיבה, האם המשיבה סובלת ממחלת נפש וכן ביקשה להתייחס לתופעה של התקפים פסיכוטיים חולפים שמתעוררים סמוך לדיון משפטי והדרך למונעם, תוך פירוט הטיפול לו זקוקה המשיבה ופרוגנוזה עתידית.

 

באי כוח המשיבה התנגדו לבקשה וטענו, כי יש להסתפק בחומר הרפואי שהוגש עד כה ולהורות על הפסקת ההליכים נגד המשיבה בהתאם לסעיף 170 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982.

 

בדיון שקיימתי הבוקר, הפנתה העותרת לגיליון סיכום מחלה שהועבר לבית המשפט לפי בקשתי, מבית החולים שיב"א, מיום 14.1.16. במסמך זה, צוין, כי המשיבה הגיעה עם מכתב הפנייה למיון הפסיכיאטרי מהרופא המטפל בהמלצה לאשפוז מתאריך 30.12.15, וכי "לא ברור" מדוע פנתה לאשפוז רק ביום 3.1.16 (יצוין, כי דיון בבקשת ההסגרה נקבע ליום 5.1.16).

 

נקודה נוספת הדורשת התייחסות, נעוצה בדברים שציינה ד"ר רבונה שפרינגר, מנהלת המחלקה, לפיהם "בלט פער בין התנהגותה במחלקה, בקבוצות ובמהלך שיחות טלפון עם המשפחה לבין התנהגותה בבדיקותיה הפורמאליות". כמו כן, ציינה ד"ר שפרינגר, כי לאחר שהתקיים הדיון המשפטי, ביקשה המשיבה להשתחרר מאשפוז.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ