אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור להעתקת מקום מגורים של קטינים עם אמם לגאנה באפריקה

אישור להעתקת מקום מגורים של קטינים עם אמם לגאנה באפריקה

תאריך פרסום : 03/08/2009 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה ת"א
52121-05,52122-05
26/07/2009
בפני השופט:
שפרה גליק

- נגד -
התובע:
ט.ב.י.
עו"ד יונינה ראכלין אלוני
הנתבע:
ע.ב.י.
עו"ד איילת מרגלית-ישראלי
פסק-דין

                                             פתח דבר

1.         עניינו של פסק הדין אשר בפני הוא הכרעה בתביעת אימם של 2 קטינים (בני 14 ו-6) (להלן " התובעת")המבקשת לעבור להתגורר עם הקטינים באופן ארעי בגאנה, אפריקה. אבי הקטינים (להלן " הנתבע") התנגד לבקשת האם והגיש מטעמו תביעה לעיכוב יציאתם מן הארץ וקביעת המשמורת בקטינים לו (תמ"ש 52122/05). שתי התובענות נשמעו במאוחד.

הרקע

2.         התובעת והנתבע התגרשו זה מזה. לצדדים 2 ילדים: ר. יליד 03/12/95 ונ. ילידת 30/01/02. ילדי הצדדים נמצאים במשמורת אימם, וגם באפוטרופותה הבלעדית.

3.         בשנים האחרונות ועד לפני כמספר חודשים שהה המשיב במסגרת עבודתו באפריקה והגיע ארצה אחת לתקופה. הצדדים חלוקים ביניהם באשר לארכה של תקופה זו.

4.         המבקשת נישאה באוגוסט 2008 למר ד.ש., ..... שהוצב בתפקיד דיפלומטי, כנספח צבאי בגאנה, והיא מבקשת לעבור ולשהות עימו באקרה גאנה עם הילדים.

5.         התובענה הוגשה ב-17/09/08 ואולם כתב ההגנה הוגש רק ביום קדם המשפט הראשון (30/11/08). התקיימו בפני עוד 2 קדמי משפט בהם ביררתי עם הצדדים את האופן בו ישמע התיק, ונקבע מסלול מסודר להבאת תצהירי עדות ראשית.

6.         ביום 01/12/06 נעתרתי לבקשת האב אשר הגיש תובענה (תמ"ש 52122/05) לעיכוב יציאתם של הילדים מן הארץ.

הבקשה שהוגשה לביטול הצו נמשכה ע"י ב"כ האם ולפיכך הצו עומד בתקפו גם היום.

7.         ההוכחות נשמעו בתאריכים 26/05/09, 11/06/09 ו-15/06/09. הצדדים ביקשו להגיש סיכומיהם בכתב, ועקב לחץ הזמנים נקבע שכל צד יגיש סיכומיו תוך 10 ימים. עו"ד ראכלין - אלוני, ב"כ האם הגישה סיכומים ביום 06/07/09 ועו"ד ישראלי מרגלית הגישה סיכומיה ביום 16/07/09. אבהיר כי מחוסר זמן פנוי ביומן, נאלצתי לקבוע ישיבות לשעות שלאחר תום הדיונים והכל בניסיון להגיע להכרעה בזמן קצר יחסית.

8.         יצוין כי ביום 22/06/09 פגשתי את הילדים ביחידת הסיוע שליד ביהמ"ש יחד עם העו"ס הגב' נחמה ברקול. העתק מדיווח העו"ס נחמה ברקול, הופקד במעטפה בכספת בית המשפט.

9.         להשלמת התמונה, אציין כי ב"כ הצדדים ביקשו ממני לסייע להם לסיום התיק בהבנות. נעתרתי גם לכך ופגשתי את הצדדים ובאי כוחם ביום 01/07/09, ואולם מטעמים בלתי רלבנטיים, לעניות דעתי, לא נסתייעה ההבנה שבין הצדדים ובנסיבות אלה איפוא ניתן פסק דיני. ניכר היה בישיבה זו , כמו בישיבות ההוכחות כי בין הצדדים קיים "עניין בלתי גמור" המשליך על העמדות בתיק זה, דבר שלהערכתי, הפריע לסיום התיק בהבנה בין הצדדים, חרף נסיונותי וחרף ניסיונות יחידת הסיוע בשלבים שונים של ההליכים, וחבל שכך.

תמצית טענות התובעת

10.        התובעת הגישה תביעה ב-17/08/08 כאשר כותרת התביעה "בקשה לשינוי ארעי במקום מגורי קטינים". לטענתה של התובעת, הצדדים הם גרושים, וילדי הצדדים חיים עימה "אשר תומכת בהם ומהווה את עמוד התווך של חייהם". לטענתה של התובעת, בסמוך לאחר הגט, החל לעבוד לסירוגין בחו"ל "בעבודה אשר המבקשת אינה מכירה את טובה, ומתוקף כך הנתבע שוהה בחו"ל למשך תקופות ארוכות ללא שהיא רואה את ילדיו וללא שהוא יכול לקחת חלק פעיל ומשמעותי בגידולם ו/או בחינוכם". לטענתה של התובעת, "הנתבע שהה בקונגו נכון לחודש 02/08 כחצי שנה ללא שהמבקשת או הילדים יודעים בכלל מתי הם יכולים לראותו".

11.        בתביעתה הבהירה התובעת כי נישאה בחודש אוגוסט 2008 למר ד.ש., אזרח שוויצרי, ואשר "נקשר קשר עמוק ואמיץ אל ילדיה של המבקשת ומשפחתה בכלל". לטענתה של התובעת, ילדיה רואים במר ד.ש. חלק ממשפחתם ורוצים לשהות עימו ועם אימם ככל הניתן וד.ש. מתייחס אל ילדיה כאל ילדיו. לטענתה הוא אדם יוצא דופן אוהב ארץ ישראל אשר רואה עצמו חי בארץ לאחר השלמת השליחות בה הוא עוסק. הוא .... וקיבל תפקיד דיפלומטי בגאנה לתקופה של עד שלוש שנים. בבקשתה מבקשת התובעת "לצאת עם ילדיה לתקופת השליחות של בעלה ד.ש. בגאנה עם ילדיה ולזכות בחוויה מעשירה וחד פעמית בחיי הילדים וחייה".

12.        התובעת הוסיפה וטענה כי בגאנה יזכו היא וילדיה לחיים נוחים "טובים ומעשירים, בטוחים אשר יפחתו בפניהם חוויות חדשות ואופקים רחבים". לטענתה היא וילדיה יזכו להגנה כבני משפחת דיפלומט שוויצרי ויחיו בבית מכובד, ילמדו בבית ספר פרטי ויזכו להגנת משרד החוץ על כל המשתמע מכך. ולפיכך התחייבה בתביעתה לחזור עם ילדיה ארצה בתום שליחותו של ד.ש. בגאנה.

13.        יצוין כי במהלך ההוכחות שנשמעו בפני, צימצמה באת כוח התובעת את תקופת השהות הנטענת להיות בגאנה לשנה אחת. (ראה הצהרתה של עו"ד ראכלין בעמוד 63 לפרוטוקול).

14.        עוד אציין כי מטעם התובעת הוגשו (ברשות) חוות דעת מומחים - למצב הפוליטי ומצב הטירור בגאנה (פרופ' נעמי חזן) מומחה רפואי (פרופ' אלי שוורץ) שנתן חוות דעת רפואית לגבי מחלות טרופיות בגאנה. כל אלה משקל נגדי לחוות הדעת השונות שביקש הנתבע והגיש לביהמ"ש במסגרת הוראותיי (חוות דעת ד"ר גידי נצר וחוות דעת ד"ר גרשון קרן).

תמצית טענות הנתבע

15.        לטענתו של הנתבע, התובעת מבקשת לקבל מביהמ"ש רשות ליטול את ילדי בני הזוג ולעקור אותם מסביבתם הרגילה "התומכת והמוגנת, למדינה מסוכנת באפריקה, על מנת שתוכל להתאחד עם בעלה הטרי, מר ד.ש.".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ