אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור הסדר פשרה בייצוגית נגד סנו בשל סימון שקיות מזון בתו תקן

אישור הסדר פשרה בייצוגית נגד סנו בשל סימון שקיות מזון בתו תקן

תאריך פרסום : 10/02/2014 | גרסת הדפסה

ת"צ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
39086-10-11
04/02/2014
בפני השופט:
אסתר שטמר

- נגד -
התובע:
מאור בשן
עו"ד רענן בשן
עו"ד לאה נמס-קהתי
עו"ד בת-חן פארי סבאג
הנתבע:
סנו-מפעלי ברונוס בע"מ
עו"ד מנחם אברמוביץ
פסק-דין

1.                   בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שעניינה מארזי שקיות מזון של המשיבה שסומנו בתו תקן 5113. 

            לטענת המבקש, המשיבה סימנה את השקיות בתו תקן למרות שלא אחזה בהיתר סימון בתו תקן למוצר זה. 

            קבוצת התובעים הוגדרה כך:

            " קבוצה ראשונה - כל יחיד ו/או תאגיד ו/או אישיות משפטית אחרת, אשר רכש מארז של שקיות המזון וזאת החל מיום תחילת שיווקן במארז, אשר על פי פרסומי משרד התמ"ת, המצורפים כנספח י"א, הינו בשנת 2008 ועד למתן פסק דין בתובענה נשוא הבקשה.

            קבוצה שנייה - כל יחיד אשר בהסתמך על מצג השווא בדבר מתן תו התקן לשקיות המזון שבמארז עשה בהן שימוש לאחסון מזון וצרך מזון שנארז בהן ממועד תחילת שיווקן במארז, אשר על פי פירסומי משרד התמ"ת (נספח י"א), הינו בשנת 2008 ועד למועד פסק דין בתובענה נשוא הבקשה" (סעיפים 79-81 בבקשת האישור) (ההדגשות במקור - א"ש).

            עילות התובענה הן: הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן, תשמ"א - 1981; הפרת חובה חקוקה -  חוק התקנים, תשי"ג - 1953, פקודת סימני סחורות ופקודת סימני מסחר [נוסח חדש], תשל"ב - 1972; תרמית; רשלנות; פגיעה באוטונומיה של הרצון; הפרת חובת תום הלב; ועשיית עושר ולא במשפט.

            הסעדים שנתבקשו: צו שיורה למשיבה לפעול בהתאם לדין; פיצוי חברי הקבוצה הראשונה בסכום של 9,940,957 ש"ח בגין ההפרש בין מחיר המארז של המשיבה לבין מארזים דומים של חברות אחרות; פיצוי חברי הקבוצה השנייה בסכום של 260,950,113 ש"ח בגין פגיעה באוטונומיה של הרצון ועוגמת נפש; ולחלופין נתבקש מתן סעד אחר לטובת הקבוצה או לטובת הציבור.

2.                   המשיבה טענה כי הסימון בתו תקן ללא קבלת היתר נעשה מתוך טעות בתום לב; כי עובר לסימון השקיות כבעלות תו תקן, הן נבדקו על ידי מכון התקנים ונמצאו עומדות בכל תנאי התקן; כי התקבל היתר ממכון התקנים לסימון תו התקן על השקיות כחודש וחצי בלבד מיום הגשת הבקשה לסימון על ידי המשיבה; כי בכל העת בה סומנו השקיות כבעלי תו תקן הן אכן התאימו להוראות התקן; וכי הסימון השגוי לא גרם לנזק.

3.                   בדיון שהתקיים ביום 5.12.12 הוצע לצדדים לבחון מתווה לפיו הסכום שהמשיבה טוענת כי הוא הנזק הממשי המקסימלי לפי חישוביה, יתרם למטרות צדקה לפי הסכמת הצדדים ובאישור בית המשפט. בנוסף, תערוך המשיבה מבצע שיאפשר לציבור לקוחותיה ליהנות מהנחה כוללת בסכום של 1.2 מיליון ש"ח. פרטי ההצעה יגובשו בין הצדדים על סמך נתוני מכירות וצפי של חשב החברה שיועברו אל ב"כ המבקש. 

4.                   אלו פרטיו העיקריים של הסכם הפשרה שבין הצדדים:

א.                  קבוצת התובעים היא "כל יחיד ו/או תאגיד ו/או אישיות משפטית אחרת, אשר רכש מארז של שקיות המזון של הנתבעת, אשר נשא תו תקן 5113 וזאת החל מיום תחילת שיווקן במארז ועד למועד קבלת ההיתר לסימון שקיות המזון בתו תקן ביום 18.1.12 (להלן " התקופה הרלוונטית") וכן כל יחיד אשר עשה שימוש בשקיות לאחסון מזון וצרך מזון שנארז בהן בתקופה הרלוונטית תוך הסתמכות על הסימון בתו תקן" (סעיף 26 בבקשה לאישור ההסדר).

ב.                  המשיבה תרים תרומה בסכום של 275,000 ש"ח לעמותת "זכרון מנחם" הפועלת למתן תמיכה חברתית ונפשית לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

            המשיבה תעביר את התרומה תוך 45 ימים מהמועד הקובע (כהגדרתו בהסכם) לחשבון נאמנות אשר ייפתח על ידי ב"כ המבקש.

            התרומה תועבר בכפוף לקבלת הצעה והתחייבות בכתב לשמוש שייעשה בה שלא יכלול כיסוי גירעונות ותשלום שכר. במידה שהעמותה לא תעביר את הצעתה או שתעביר הצעה שאינה עומד בתנאי ההסדר, יפנה ב"כ המבקש לבית המשפט בבקשה לקבוע עמותות חליפיות.

            תוך 24 חודשים ממועד קבלת התרומה, תעביר העמותה לידי ב"כ המבקש דו"ח מאושר ומפורט באשר לשמוש שנעשה בה.

ג.                    המשיבה תעמיד לציבור מוצרים בהנחה עד לשווי כולל בסכום של 1,200,000 ש"ח למשך 12 חודשים או עד למיצוי מלא שווי ההטבה, לפי המוקדם.

            תוך 60 יום ממועד תום תקופת מתן ההנחה, תעביר המשיבה לידי ב"כ המבקש דו"ח מאושר על ידי רואה חשבון המסכם את שווי ניצול ההטבה לפי מדד שווי ההטבה שבנספח ט' לבקשה לאישור ההסדר.

ד.                  במידה ולא ינוצל מלא שווי ההטבה עד תום 12 חודשים, תתרום המשיבה מוצרים בשווי ההפרש לעמותת "עזר מציון". שווי המוצרים שיתרמו יחושב לפי המחירים שבנספח ח' לבקשה לאישור ההסדר.

            במידה והעמותה תודיע כי אינה זקוקה למוצרי התרומה, יפנה ב"כ המבקש לבית המשפט בבקשה לקבוע עמותה חליפית אליה ייתרמו המוצרים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ