אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איילון חברה לביטוח בע"מ נ' קפלנסקי ואח'

איילון חברה לביטוח בע"מ נ' קפלנסקי ואח'

תאריך פרסום : 04/11/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
18-12-11
27/10/2013
בפני השופט:
גלית אוסי שרעבי

- נגד -
התובע:
איילון חברה לביטוח בע"מ
הנתבע:
1. שרון קפלנסקי
2. קשר רנט א קאר בע"מ

פסק-דין

פסק דין

לפני תביעת שיבוב בגין נזקי רכב עקב תאונה מיום 16/05/11.

1.נהג התובעת הצהיר כי עצר את רכבו לאור מופע אור אדום ברמזור, כשרכב הנתבעת לפניו. הנתבעת הסיעה את רכבה אחורנית, על מנת להחנות את רכבה במקביל למדרכה מימין. הנהג ביקש "לברוח" ממגע עם רכב התובעת, צפר והסיט את רכבו שמאלה. שני הרכבים נעצרו. או אז המשיך הנהג בעקיפת רכב הנתבעת, אך זו המשיכה בנסיעתה ופגעה ברכב התובעת בכנף אחורית ימנית באמצעות פינה שמאלית קידמית ברכב הנתבעת. הנהג הכחיש כי עקף את רכב הנתבעת על גבי קו הפרדה רצוף.

אימו של הנהג, שישבה לידו בעת התאונה, הצהירה אף היא כאמור, אם כי אישרה כי לא ראתה איך התרחשה התאונה אלא שמעה את המגע בין הרכבים.

2.הנתבעת הצהירה כי במהלך ביצוע "החלק האחרון" של החניה, כשביקשה "ליישר" את זווית רכבה, חשה בחבטה, כאשר התברר כי הנהג ניסה לעקוף את רכבה בנוסעו על גבי קו הפרדה רצוף. הנתבעת אישרה כי לא הבחינה ברכב התובעת בזמן התאונה.

מכרה של הנתבעת, שהיה עד לתאונה בעומדו על המדרכה, אישש את האמור, אם כי הצהיר כי רכב התובעת נפגע בחלקו הקידמי ולא בחלקו האחורי.

3.ב"כ התובעת טענה כי התאונה ארעה תוך נסיעת הנתבעת אחורנית באופן לא זהיר. אין לתת משקל לעדות עד הנתבעים, שעדותו איננה מתיישבת עם נזקי הרכבים.

ב"כ הנתבעים טענה כי עדות נהג התובעת היתה מהוססת. הוא עקף את רכב התובעת על גבי קו הפרדה רצוף, ומשביקש לחזור לנתיב הנסיעה במהירות, התרחשה התאונה. יש לקבל את העדות מטעם הנתבעים לענין אופן התרחשות התאונה.

4. לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ונספחיהם, בעדויות שבפני, במוצגים שהוגשו ובסיכומי הצדדים, להלן החלטתי:

אכן מוטלת היתה על נהגת הנתבעים חובת זהירות בנוסעה אחורנית. יחד עם זאת, גם לפי גירסת נהג התובעת, בזמן נסיעת הנתבעת אחורנית, כאשר הוא הסיט את רכבו שמאלה, שני הרכבים נעצרו. היינו, אותה עת לא התרחשה התאונה.

התאונה התרחשה לאחר שהנהג החל בעקיפת הנתבעת וכאשר הוא ביקש לסיים את אותה עקיפה. בין אם, כשיטת הנתבעת, העקיפה בוצעה על גבי קו הפרדה רצוף, ובין אם , כשיטת הנהג, העקיפה בוצעה כדין, הרי מוטלת היתה על נהג התובעת החובה לבצע העקיפה ולסיימה תוך מניעת פגיעה או סיכון לרכבים האחרים המצויים בדרך. לא הובהר בפני כי לא היה באפשרות הנהג להמתין עד לסיום ביצוע החניה ע"י הנתבעת. בעודו עוקף רכב שטרם השלים סופית את ביצוע החניה, יש לצפות כי הרכב המבקש לחנות יסיט את כיוונו לשם השלמת החניה.

אמנם, גם על הנתבעת, שביקשה להשלים את החניה ולא הבחינה, לטענתה, בעקיפת רכב התובעת, מוטלת חובת זהירות. אך סבורני כי , בנסיבות המקרה דנן, כאשר הנהג עצר את רכבו, היה מודע לנסיון הנהגת להחנות את רכבה, היה עליו להמתין עד שזו תשלים את ביצוע החניה. לפיכך, מרבית האחריות לתאונה חלה על נהג התובעת.

לא מצאתי בהתנהגות הנתבעת כדי לבסס עילת תביעה, במקרה דנן.

5.בנסיבות אלה אני מורה על דחיית התביעה.

יחד עם זאת, בנסיבות המקרה דנן, לא מצאתי מקום ליתן צו להוצאות.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום.

המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, כ"ג חשון תשע"ד, 27 אוקטובר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ