לפסק הדין בעניין סמואל נ' רהיטי קיסר
אדם שטען, כי משענות הספות בסלון החדש שהזמין לא היו בצבע אחיד, לא אפשר לחברה לתקן את הפגם עד שיקבל פיצוי. בית המשפט קבע כי תביעתו מופרזת, אך חייב את החברה בתיקון ובפיצויים.
אדם שהזמין סלון מרהיטי קיסר תמורת 6,200 שקלים, גילה כי בניגוד למוסכם, גוון המשענות בספות שסופקו לא היה אחיד. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע, דרש פיצוי של 8,000 שקלים בגין אספקת מוצר פגום.
לטענת רהיטי קיסר, אכן מדובר במוצר שיש לתקנו, ומייד כשהתגלתה התקלה, הסכימה החברה להחליף את הידיות, אך התובע עצמו סירב להכניס את עובד החברה לביתו, כיוון שדרש גם פיצוי בנוסף לתיקון.
הנתבעת נכונה לבצע את התיקון
השופט אור אדם קיבל את התביעה באופן חלקי בלבד לאחר שקבע כי סכום התביעה מופרז. זאת נוכח מחיר הסלון, ולאור העובדה שהחברה התחייבה לתקן את הטעון תיקון כבר כשהתגלתה התקלה והתנהגותו של התובע היא שמנעה זאת. יתר על כן, החברה הסכימה לבצע את התיקון גם לאחר שנעשה בסלון שימוש ממושך. עם זאת, נקבע כי יש מקום לפצות את התובע בגין אספקת מוצר לא תקין.
לפיכך נפסק, כי רהיטי קיסר תחליף את המשענות בתוך 30 יום והתובע יאפשר לה לעשות זאת. כמו כן, תשלם קיסר לתובע פיצוי של 1,200 שקלים בגין עוגמת הנפש וכן 300 שקלים הוצאות משפט.
לפסק הדין בעניין סמואל נ' רהיטי קיסר
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.