חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פלאפון תפצה לקוחות שלא קיבלו טלפון לרכב כחצי שנה לאחר שהוזמן

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 04/06/2012 12:56:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין קווה נ' פלאפון תקשורת בע"מ

לקוחות פלאפון שטענו כי הסכימו לשדרג את הנייד בכפוף לכך שיקבלו טלפון לרכב, ביקשו לבטל את העסקה לאחר שלא קיבלו את הטלפון בחלוף כחצי שנה, אולם פלאפון לא הסכימה לבטל את המנוי ללא תשלום, והמשיכה לגבות מהם כספים. ביהמ"ש הכריע: פלאפון הפרה את התחייבותה.

בני זוג, לקוחות פלאפון, שטענו כי הסכימו להצעת החברה באוקטובר 2010 לשדרג את הטלפון הנייד שלהם בתנאי שתשלח להם טלפון לרכב, טענו כי גם בחלוף חצי שנה ממועד ההזמנה לא נשלח להם המכשיר. לטענתם, עברו מסכת תלאות של בירורים על גבי בירורים, ופעם אחר פעם הבטיחו להם נציגי החברה כי ברגע שיהיה המכשיר במלאי הוא יסופק להם- אך לשווא.

משכך, הגיעו בני הזוג המיואשים למרכז השירות של החברה, החזירו את הנייד המשודרג וביקשו לבטל את העסקה, אך למרות זאת, טענו, המשיכה פלאפון לחייב אותם בתשלומים שונים.

לפיכך, פנו לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה וביקשו כי יכריז כי העסקה מבוטלת ויאסור על פלאפון לחייב אותם יותר או ליצור עמם כל קשר, וכן ביקשו פיצוי בגין הנזקים ועגמת הנפש שנגרמו להם.

פלאפון טענה, כי בני הזוג מנסים לסיים את ההתקשרות לפני שנגמרה תקופת החוזה מבלי לשאת בהשלכות של הפרתו. לטענתה, בני הזוג ביצעו שתי עסקאות שונות- האחת, לשדרוג המכשיר הנייד, והשנייה, שבוצעה כארבעה חודשים לאחר מכן, לרכישת טלפון לרכב, ומשכך אין בין העסקאות הנפרדות כל קשר, כך שביטול העסקה של הנייד אינה קשורה לסוגיית הטלפון לרכב. כן טענה, כי הציעה לתובעים לקבל דיבורית במקום טלפון, אך הם סירבו.

עדות התובעים מוצקה

הרשמת הבכירה יפעת אונגר-ביטון קיבלה את התביעה, לאחר שקבעה כי פניותיהם החוזרות והנשנות של בני הזוג בקשר לקבלת הטלפון לרכב, נענו על ידי נציגי פלאפון בהבטחות שווא שלא קוימו.

אכן, קבעה השופטת, כי עסקת השדרוג ועסקת הרכישה נחתמו במועדים שונים, אולם לא ניתן להתעלם מכך שפניותיהם הרבות של התובעים לא נענו כראוי, ומשכך- יש להעדיף את גרסתם גם ככל הנוגע להתניית העסקאות זו בזו, וזאת בפרט כשעד למועד הגשת התביעה עדיין לא הגיע אליהם הטלפון לרכב.

נקבע, כי הצעת החברה כי התובעים יסתפקו בדיבורית, אינה שוללת את העובדה כי לא עמדה בהתחייבותה, והפרה את ההסכם עמם.

לפיכך נפסק, כי שתי העסקאות מבוטלות, כי פלאפון תשיב לתובעים את כל הכספים שגבתה על המכשיר המשודרג, למן המועד בו הוחזר לרשותה (אפריל 2011), ובנוסף נאסר על פלאפון להמשיך לחייב את התובעים באמצעות מספר כרטיס האשראי שברשותה. לבסוף נקבע כי פלאפון תשלם לתובעים פיצוי של 2,500 שקל. הוצאות נוספות לא נפסקו.

לפסק הדין בעניין קווה נ' פלאפון תקשורת בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ