אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ייצוגית נגד תבליני פרג: שלחה ספאמים בתקופת הסגר

ייצוגית נגד תבליני פרג: שלחה ספאמים בתקופת הסגר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/06/2020 08:39:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Charles Deluvio, Unsplash

בבקשה לתביעה הייצוגית נטען שבזמן הסגר שהוטל בשל מגיפת הקורונה וכדי לקדם את החנות המקוונת שפתחה, שלחה החברה מסרוני פרסומת שיווקיים בניגוד לחוק התקשורת

לבית משפט השלום ברחובות הוגשה לאחרונה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת ״תבליני הדור השלישי״ המייצרת ומשווקת את המותג ״פרג״. המבקש טוען שהחברה שלחה לו לקראת חג הפסח ולפני חג השבועות שני מסרונים שיווקיים ללא הסכמתו מראש ובכתב. עוד נטען שהמסרונים לא אפשרו הסרה מרשימת התפוצה באותו אופן בו נשלחו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו״ד עמית גולד ממשרד גולד – כהן עורכי דין, סיפר המבקש שבסוף מרץ השנה (2020) קיבל למכשיר הטלפון האישי שלו מסרון פרסומי כחלק מקמפיין השקת החנות המקוונת של תבליני פרג. מסרון נוסף התקבל במכשירו באמצע חודש מאי.

הפרסומות נשלחו כחלק מקידום החנות המקוונת של תבליני פרג, כשברקע מתחוללת מגיפת הקורונה שהובילה לעלייה חדה בשיעור המכירות המקוונות של מוצרי מזון, וכחלק ממאמצי השיווק והפרסום של החברה לקראת החגים.

לדברי המבקש, החברה ניצלה את העיתוי, הסגר שנכפה על הציבור עקב המגיפה וחג הפסח הקרב, ושיגרה דיוור פרסומי ללא הסכמת הנמען שמטרתו להגדיל את רווחיה באמצעות החנות המקוונת. גם שליחת הפרסומת בחודש מאי לא נעשתה באקראי אלא במסגרת מבצעי מכירות לקראת חג השבועות, כפי שמפורט בדבר הפרסום עצמו.

לטענת המבקש, הוא קיבל את המסרונים מתבליני פרג על אף שלא אישר לה מראש ובכתב לשלוח לו הודעות פרסום. בנוסף, הודעת הפרסום לא כוללת אפשרות לשלוח הודעת סירוב באותו האופן, כלומר במסרון חוזר, או שלא מתאפשרת שליחת הודעת סירוב כלל. גם בכך הפרה תבליני פרג את חוק התקשורת.

המבקש הבהיר כי הפרסומת הראשונה לא אפשרה להשיב הודעה בחזרה לשולח כדי להסיר את מספר הטלפון מתפוצת הדיוור. בתחתית הפרסומת מופיעה המילה ״להסרה״ ולצידה קישור שמוביל לדף אינטרנט שכותרתו ״הסרה מרשימת תפוצה״ בו נדרש המבקש לאשר את הסרת מספר הטלפון שלו מרשימת התפוצה.

ואולם, מדובר בדף אינטרנט שאינו מוכר למבקש ואין בו כל זיהוי של תבליני פרג ששלחה את הפרסומת. הוא העדיף להימנע ממסירת פרטים, בין היתר כדי שלא להיות חשוף לתרמית רשת כזו או אחרת, ולכן לא המשיך בהליך ההסרה. הוא אף חשש כי אישור מספר הטלפון שלו עלול לצרף אותו למאגרי מידע נוספים ובכך לעלייה בכמות דברי הפרסומת שישלחו אליו בעתיד.

הפרסומת השנייה כלל לא אפשרה הסרה בשום צורה ולכן ממילא אינה מאפשרת שליחת הודעת סירוב.

לטענת המבקש, בהתנהלותה זו תבליני פרג הפרה את הוראות חוק התקשורת.

פגיעה באוטונומיה

בבקשה הוגדרה הקבוצה שעליה תחול הבקשה כ-״כל נמען שקיבל בשבע השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה ועד לאישורה כייצוגית דבר פרסומת שנשלח על ידי תבליני פרג בניגוד לחוק התקשורת״.

המבקש ציין כי לו ולחברי הקבוצה נגרם נזקים של פגיעה באוטונומיה, תחושות שליליות של כעס, טרדה, אי נוחות ועוגמת נפש. הוא העריך את הנזק האישי שנגרם לו ב-100 שקל לכל דבר פרסומת וב-2.5 מיליון שקל לקבוצה כולה.

בית המשפט התבקש להורות לתבליני פרג לחדול מהתנהלותה, לחייב אותה לאפשר לנמענים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה באותו האופן שבו נשלח להם דבר הפרסומת ולהורות לה לפצות את חברי הקבוצה על הנזק שנגרם להם.

מתבליני פרג לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ