לפסק הדין בעניין ענתי נגד חברת החשמל לישראל בע"מ
חברת החשמל לא תפצה אוטומטית כל צרכן המצביע על שריפת ספק הכח או קלקול אחר במכשיר חשמל שבבעלותו. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, אשר דחה תביעה של צרכן לפיצוי בגין מכשירי חשמל שניזוקו לכאורה עקב תקלות חשמל.
על פי כתב התביעה, ביום 29.1.08 התרחשו תקלות חשמל רבות עקב שלג בירושלים, ובמסגרתן נפגעו מכשירי חשמל בביתו של התובע. לטענתו, המקרר, מסך המחשב וספק הכח של המחשב הביתי שלו ניזוקו במסגרת האירוע האמור, ובגין נזקים אלו, דרש התובע פיצוי בסכום של 3,000 שקלים.
חברת החשמל טענה, כי סיבת הנזק הנטען על ידי התובע אינה ידועה לה, ומכל מקום - הנזק לא נגרם עקב תקלות או הפרעות בהפסקת החשמל ממתקניה, אלא כנראה כתוצאה מאי נקיטת אמצעי הגנה על מכשירי החשמל על ידי התובע.
אין פיצוי אוטומטי
השופטת אנה שניידר קבעה, כי לא הוכח כי אירעה תקלה ברשת החשמל במועד נשוא התביעה, ובכל מקרה, הפסקת חשמל וחיבור חשמל בודד מחדש בגמר ההפסקה, איננו אירוע המזכה את הצרכן בפיצוי ע"פ אמות המידה שנקבעו על ידי הרשות לשירותים ציבוריים.
לדברי השופטת, "יש אמנם מקום לאיזון בין חולשתו של האזרח לבין כוחו של המונופול, אך אין בכך כדי להטיל על חברת החשמל, שקופתה היא קופת הציבור כולו, לפצות אוטומטית כל צרכן המצביע על שריפת ספק הכח או קלקול אחר במכשיר חשמל שבבעלותו. הטלת פיצוי כזה על חברת החשמל היתה מביאה בהכרח להעלאת תעריפי החשמל ובכך לפגיעה בציבור בכללותו".
לפסק הדין בעניין ענתי נגד חברת החשמל לישראל בע"מ
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.