אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> דומינוס פיצה: הטבות ללקוחות שקיבלו ספאם

דומינוס פיצה: הטבות ללקוחות שקיבלו ספאם

מאת: יוסף זינגר | תאריך פרסום : 13/07/2017 17:36:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Ivan Danik, 123rf.com

בית המשפט אישר לאחרונה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת הפיצריות, ששלחה ללקוחותיה הודעות פרסום מבלי לקבל את הסכמתם. לפי ההסדר, הלקוחות יזכו למוצרים בחינם וילדים חולי סרטן לתרומה נדיבה.

בתביעה ייצוגית שהוגשה לבית משפט השלום בת"א ב-2016 נטען כי רשת הפיצות "דומינוס פיצה" שיגרה הודעות פרסומת לציבור הצרכנים מבלי שקיבלה לכך את הסכמתם המפורשת, ובניגוד לחוק.

עוד נטען כי "דומינוס פיצה" לא ציינה פרטים שהיה עליה להוסיף בגוף ההודעות על פי חוק, כגון האפשרות לסרב להמשיך לקבל הודעות שיווקיות מטעמה.

מנגד, "דומינוס פיצה" טענה כי נמעני ההודעות הסכימו בכתב לקבל אותן, ובניגוד לנטען כנגדה, בהודעות היה קישור המאפשר לצרכן להסיר עצמו מרשימת התפוצה. לחילופין, היא טענה שלא הפרה את החוק מאחר שצוינו בהודעות דרכי יצירת הקשר לצורך שליחת סירוב.

לאחר ששני הצדדים הביעו את עמדותיהם הנוגדות, הם פנו לנהל משא ומתן ולפני חמישה חודשים פנו לבית המשפט על מנת שיאשר הסדר פשרה שגיבשו יחדיו.

לפי ההסדר, "דומינוס פיצה" תתחייב לשלוח הודעות פרסום רק ללקוחות שנתנו את הסכמתם לכך בכתב מראש, ותאפשר להם לשלוח הודעת סירוב באותו האופן שבו קיבלו את הודעת הפרסום, במידה שירצו בכך.

בנוסף, היא התחייבה להעניק פיצוי שווה ערך ל-200 אלף שקלים, בדמות הטבה שתינתן ל-10,000 איש מחברי קבוצת התובעים. ההטבה תתבטא בהענקת מוצר שמחירו לפחות 20 שקלים בחינם, תוך חודש מאישור הסכם הפשרה.

יתרה מכך, "דומינוס" הציעה להוסיף להסכם הפשרה תרומה בסך 50 אלף שקלים לעמותת "חיים" לילדים חולי סרטן על-ידי אספקת מוצרים או תרומה כספית, בהתאם לצרכי העמותה. עוד הוצע כי הטבות שלא ינוצלו על-ידי קבוצת התובעים יומרו לסכום כסף שייתרם לעמותה.

הסדר הוגן

סגנית הנשיא, השופטת סיגל רסלר-זכאי אישרה את הסכם הפשרה לאחר שקבעה שהוא סביר והוגן, אך תחמה אותו בזמנים וקבעה את אופן ביצועו כך שיקל על לקוחות הרשת לממש את הפיצוי.

לגבי הזמנים, השופטת קבעה כי הפיצוי הכספי שלא ינוצל על ידי קבוצת התובעים יחושב רק בתום 6 חודשים ממועד תחילת הענקת ההטבה. לאחר מכן תחושב היתרה ותתווסף לכלל התרומה לעמותת "חיים" כך שכולה תועבר כסכום כולל בספטמבר 2018.

בנוסף, השופטת רסלר-זכאי קבעה שהרשת תעביר לכלל סניפיה את רשימת הלקוחות שקיבלו את ההודעות, ותפרסם אותה באתר האינטרנט שלה על מנת שיוכלו להזדהות באמצעות מכשירי הפלאפון שלהם בעת שיבקשו לממש את הפיצוי.

בסופו של עניין, השופטת אישרה את הגמול שנקבע בין הצדדים – 8,000 שקלים לתובע ו-22,000 שקלים לבא כוחו, אך הורתה לפצלו לצורך פיקוח על ביצוע ההסדר עד תומו. לפיכך היא קבעה כי 50% מהסכום יועבר לתובע ולבא כוחו תוך 30 ימים ואילו היתרה תשולם  בהמשך לפי החלטה שתינתן לאחר שהצדדים יודיעו על ביצוע ההסדר.

  • ב"כ התובע: עו"ד אהוד גרי
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד יצחק יערי
יוסף זינגר עוסק/ת ב- דיני צרכנות ותיירות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

עורך דין לתביעה ייצוגית

http://www.blitshtein-law.com/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%AA%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%92%D7%99%D7%95%D7%AA/
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ