לבקשה בעניין פרופ' אמיר חצרוני נגד דרך ארץ הייווייז (1997) בע"מ
לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגשה בקשה לאשר הגשת תובענה ייצוגית נגד מפעילת כביש 6 (חוצה ישראל) בטענה כי לא הודיעה לנהגים על עומסים חריגים באמצעות הצבת שילוט אלקטרוני בכניסה לכביש, ובכך מנעה מהנהגים את אפשרות הבחירה באם להמשיך בנסיעה או לבחור באלטרנטיבה אחרת.
המבקש, המיוצג ע"י עו"ד אסף שילה, טען כי באחת מנסיעותיו בכביש 6 בדרכו לפגישה חשובה, נקלע לעומס תנועה שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים, וכי בעקבות זאת נסיעה של כ 14 דקות ארכה כשעה והוא איחר לפגישה. לטענתו, לו היה יודע על העומס הצפוי, לא היה נוסע דרך כביש 6 אלא דרך כביש אחר.
בבקשה שהגיש, טען כי מפעילת הכביש הפרה את חובת הגילוי המוטלת עליה, שכן מהירות הנסיעה הינה מידע מהותי ביותר. לטענתו, אמנם אין לחייב את מפעילת הכביש ליידע את הנהגים אודות כל האטה בתנועה, אולם יש לחייבה לעשות כן כאשר מהירות הנסיעה הצפויה במהלך 15 דקות פחותה מ 55 קמ"ש, כאשר על פי הנטען גם אם אין אלטרנטיבה לנסיעה, המידע חיוני לנהג אשר יכול לבחור להמנע בנסיבות אלה לחלוטין מביצועה.
חברי הקבוצה על פי הנטען הינם כל מי שנכנס לכביש 6 כשמהירות הנסיעה בכביש פחתה מ 55 קמ"ש במשך 15 דקות עובר למועד הכניסה מבלי שידע על כך במשך 7 השנים האחרונות, והיה נמנע מלהכנס לכביש לו היה מקבל את המידע האמור, או כל מי שעונה על הגדרה זו ולא היה נמנע מלהכנס לכביש.
להערכת המבקש, הפיצוי לו זכאי כל אחד מחברי הקבוצה הינו 20 שקלים בגין הפגיעה באוטונומיה, ובנוסף 30 שקלים בגין עגמת נפש למי מחברי הקבוצה שהיה משנה את התנהלותו לו היה יודע אודות העומס ו 10 שקלים בגין עגמת נפש, למי מהנהגים שהיה ממשיך בנסיעה בכל מקרה.
לבקשה בעניין פרופ' אמיר חצרוני נגד דרך ארץ הייווייז (1997) בע"מ
למדור: סדר דין אזרחי וראיות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.