חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

בקשה לייצוגית נ' פלאפון בטענה שהשעון זז שעה אחורה הסתיימה בהסתלקות

מאת: רעות יריב, עו"ד | תאריך פרסום : 12/09/2013 12:58:00 | גרסת הדפסה

לבקשה בעניין ריכטר נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ

לפסק הדין בעניין ריכטר נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד פלאפון על סך של למעלה מ- 11 מיליון שקל. בבקשה נטען, כי תקלה טכנית שהביאה לתזוזת השעון שעה אחת אחורה, גרמה למבקשת לאחר לעבודה. בעקבות המלצת בית המשפט, הסתלקה המבקשת מהתובענה, בתמורה לכיסוי הוצאותיה המשפטיות.

המבקשת הינה לקוחה של חברת פלאפון ומיוצגת על ידי עוה"ד מירה רשף ויואב גותי, טענה כי השעון במכשיר הטלפון הנייד שלה, מסונכרן באופן אוטומטי לשעון הרשת של פלאפון מהיום בו רכשה אותו.

לטענתה ביום, 30.10.2010, היא כיוונה את השעון המעורר במכשירה לשעה 6:30 בבוקר למחרת, כפי שעשתה מדי לילה.

למחרת היום, התעוררה ויצאה כרגיל למקום עבודתה, אך כאשר נכנסה למכוניתה הופתעה לגלות כי השעון ברכבה מורה על שעה אחת קדימה מזו אשר בנייד.

הזזת השעון שעה אחת אחורה, גרמה לה, לדבריה, לאחר לעבודתה בשעה אחת לפחות, זאת מבלי להתייחס לעומסי התנועה הכבדים שהצטברו בכביש בעקבות השעה המאוחרת.

מאחר שלטענתה, היא מרוויחה את שכרה על בסיס שעתי, היא ביקשה לקבל מחברת פלאפון החזר עבור שעת עבודה אחת בסך 27 שקלים וכן פיצוי של 50 שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה.

הזזת השעון- זלזול בוטה בזמנם היקר של הלקוחות

לטענת המבקשת יתכן כי התקלה נבעה מהחלפת שעון הקיץ בשעון החורף במדינות אירופה, אם כך, הרי שפלאפון לא נערכה כראוי, ובכך נהגה ברשלנות והטעתה את לקוחותיה.

היא הוסיפה, כי הימנעות פלאפון מטיפול בתקלה או לכל הפחות מלהתריע אודותיה, מהווה זלזול בוטה בזמנם היקר של לקוחותיה.

המבקשת טענה כי בעידן המודרני השעון במכשיר הנייד הפך תחליף לשעוני היד ולפיכך רבים מסתמכים עליו. כך עשתה גם היא מדי יום כאשר השתמשה בשעון המעורר של הנייד שלה.

היא ציינה, כי אין באפשרותה להעריך את מספרם המדויק של הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהתקלה, שכן נתונים אלה נמצאים ברשות פלאפון, אולם היא מעריכה, כי מדובר בכ- 162 אלף מנויים. זאת, בהסתמך על נתונים שמצאה באתר האינטרנט של החברה.

את הפיצוי לכל לקוח היא העריכה כשכר המינימום השעתי המקובל במשק באותה תקופה- 20.7 שקלים, בתוספת 50 שקל על עגמת הנפש.

המבקשת העריכה את הנזק הממוני והלא ממוני של קבוצת התובעים בסל של למעלה מ- 11 מיליון שקל ובנוסף לפיצוי, ביקשה מבית המשפט להורות לפלאפון להסדיר לאלתר את מנגנון הסנכרון של שעון הרשת ומכשירי לקוחותיה כך שיותאם לשעון ישראל בלבד.

ביהמ"ש המליץ על הסתלקות

עו"ד אורלי בן-עצמי מציינת, כי ביהמ"ש השתמש בסמכותו והמליץ לתובעת להסתלק מבקשתה, תוך הסדרת סוגיית ההוצאות המשפטיות. המלצתו ניתנה לאחר שהצביע על הקושי בהוכחת הקשר הסיבתי בין מחדל הנתבעת- פלאפון, לבין הנזק, ועל בעייתיות בקביעת מנגנון לאיתור חברי הקבוצה שניזוקו.

בפסק הדין ציין השופט, כי הוא לא רואה לנכון לאשר את הבקשה, גם משום שלא הייתה כאן טענה להפרה מתמשכת או לדפוס התנהגות פסול מצד פלאפון.

בהתאם לכך, הגיעו הצדדים להסכמה, לפיה, המבקשת תסתלק מהבקשה ופלאפון, מצידה, תשתתף בהוצאות המשפטיות שלה בסכום של 25 אלף שקל, ותחזיר לה את הוצאות תמלול השיחות עם נציגיה, כנגד הצגת קבלות ועד לתקרה של 7,000 שקל.

לבקשה בעניין ריכטר נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ

לפסק הדין בעניין ריכטר נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ