אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> ״קטסטרופה״: תביעת ענק נגד 'דונה' על פרויקט לאוכלוסייה החרדית

״קטסטרופה״: תביעת ענק נגד 'דונה' על פרויקט לאוכלוסייה החרדית

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 23/09/2020 11:41:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Vladimir Kozhevnikov, Unsplash

הדיירים תובעים 6.5 מיליון שקל בטענה לליקויים חמורים בשטחים הציבוריים, בחיפוי הבניינים ובחניון התת קרקעי. בין היתר נטען כי ממעטפת הבניינים חודרים מים לדירות ויש סכנה לנפילת אריחים

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשה לאחרונה תביעה נגד חברת ״דונה הנדסה ובניין״. התובעים הם נציגי דיירים בפרויקט בשכונת גוגנהיים בקרית גת, שאוכלס לפני כ-6 שנים. לטענת התובעים בשטחים הציבוריים בבניינים יש ליקויים בהיקף עצום ובכלל זה כשלים בביסוס המבנים מה שגורם לתזוזות של קירות, לחדירת מים ולהיחלשות חיפויי אבני החוץ.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו״ד דניאל כהן סיפרו התובעים, המשתייכים לקהילת חסידי בעלז, כי מדובר בפרויקט הכולל 166 דירות ב-9 בניינים עם רחבה משותפת וחניון תת קרקעי. התביעה עוסקת בשלושה מהבניינים בפרויקט. 

לדבריהם, לאחר מסירת החזקה התגלו ליקויי בנייה חמורים בשטחים הציבוריים, במערכות המשותפות ובחיפויי הבנייה. מאפייני הליקויים והיקפם העצום מלמדים לטענתם על חוסר תום לב העולה כדי הונאה וכשל מתמשך הן בשלב התכנון והן בשלב הביצוע והפיקוח.

התובעים ציינו כי בחלוף חודשים בודדים לאחר שנמסרו להם הבניינים הם גילו כשלים בתכנון וביצוע ביסוס המבנים מה שיוצר אין ספור סדקים, תזוזות של קירות, עיוותי חלונות ודלתות, חדירות מים ורטיבויות, פיצוצי צנרת עיליים ובעיקר תת קרקעייים והגרוע מכל, מחליש את אחיזת חיפויי אבני החוץ עד כדי סכנת נפילה.

עוד טוענים התובעים לליקויי ריצוף וחיפוי פנימי וחיצוני, ליקויי גמר פיתוח ואיכות פנים ולליקויים נוספים שטרם התגלו. הם הוסיפו כי יש מחדל בחיבור מערכת הביוב של אחד הבניינים לבור ניקוז מי גשמים הזורם לפארק הסמוך ונמצאו אי התאמות למפרט הטכני כגון התקנת מעליות ל-6 אנשים במקום 8 אנשים וכדומה.

התובעים סיפרו כי כשפנו לנתבעת בתלונות היא הפנתה אותם לקבלן המבצע מטעמה, חברת מליבו, שבינתיים הוצא לה צו הקפאת הליכים והיא נרכשה על ידי חברה אחרת. כשפנו למליבו היא התחמקה מאחריות. 

הם הוסיפו כי לאחר שהתייאשו מאטימות נציגי הנתבעת הם פנו לגורמים מקצועיים ואז התבררו מימדי הקטטסרופה. לפי חוות דעת שצירפו התובעים טיב ואיכות הבניה היה כושל. בנוסף, בעקבות הביסוס הרעוע גברו פיצוצי הצנרת התת קרקעיים והנזקים הנלווים לשקיעת הבניינים שנגרמו לבניינים עצמם, לשטחי הציבור ולבעלי הדירות.

1,000 ילדים

התובעים ציינו כי ככל שנחשפו היקפי הכשלים המסכנים חיי אדם וככל שהוכחה אוזלת יד הנתבעת בטיפול בליקויים כך נשחק האמון שלהם בה.

לדבריהם, החברה קיבלה הזדמנות לתקן את הליקויים בעצמה אך התחמקה מהחובה לעשות כן ולכן הם זכאים לפיצוי בעלות התיקונים.

בתוך כך הדגישו התובעים כי רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר בחייה של משפחה ממוצעת ולכן יש צורך בפיקוח שיפוטי מיוחד. עוד הזכירו התובעים את פערי הכוחות בין הנתבעת, בעלת הון מומחית בתחומה, לבינם, דיירים המשתייכים לקהילה הומוגנית בצביונה החסידי חרדי, אוכלוסייה מוחלשת שרובה ״לקוחות שבויים״ הרוכשים את דירתם בפעם הראשונה בחייהם. 

התובעים העריכו את שווי עלות התיקונים ב-6 מיליון שקל. בנוסף הם תובעים 500,000 שקל לכיסוי הוצאות הניהול והפיקוח על התיקונים, עוגמת הנפש של הדיירים ומימון פינויים לצורך השיפוצים. בהקשר זה הם ציינו כי בפרויקט גרים כ-1,000 ילדים קטינים. 

מחברת דונה נמסר בתגובה: ״חברת דונה הציעה לדיירים לתקן את הליקויים הקיימים בפועל, בהתאם לחוות דעת המומחים מטעמה, אשר תחת אחריותה על פי חוק, וזאת לאור העובדה שהקבלן המבצע – חברת מליבו בניה בע"מ, האחראית על הבדק בפרויקט, נמצאת בהקפאת הליכים במסגרת הליך כינוס מזה כמה חודשים. לתשומת הלב, התביעה כאמור, הוגשה כעבור למעלה מ-6 שנים ממועד אכלוס הבניינים. לצערנו, הדיירים באמצעות נציגיהם סרבו להצעת חברת דונה כאמור, וזאת מטעמיהם תוך הגשת תביעה מנופחת, מופרזת ומנותקת מהמציאות״.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ