אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ״הלב מרגיש מלחמה״: הגישה תביעה רכושית וחויבה להתגרש

״הלב מרגיש מלחמה״: הגישה תביעה רכושית וחויבה להתגרש

מאת: עו״ד חגית הלוי | תאריך פרסום : 16/11/2021 15:50:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Mufid Majnun, Unsplash

האישה ביקשה שלום בית וטענה כי התביעה הרכושית שהגישה נועדה רק לשמור על זכויותיה הכלכליות. בית הדין התרשם שאין סיכוי להציל את הקשר

בבית הדין הרבני בפתח תקווה נדונה לאחרונה תביעת גירושין שהגיש בעל נגד אשתו. הבעל טען שהאישה מנעה ממנו יחסי אישות, שהוא מאס בה ואינו רוצה אותה. האישה ביקשה שלום בית וטענה כי על הבעל לנתק קשר עם אישה אחרת. הדיינים חייבו את האישה לקבל גט לאחר שהתרשמו שהיא אמנם לא אשמה בפירוד, אבל גם היא מבינה שהצדדים אינם יכולים לשוב ולחיות ביחד.

בני הזוג נישאו בשנת 1997 ולהם 4 ילדים. ב-2018 הגיש הבעל תביעת גירושין והאישה פתחה תיק שלום בית.

הבעל טען כי הנישואים לא היו טובים אבל החיים זרמו. לדבריו, ב-2013 פרץ ביניהם משבר כשעברו לבית חדש ומאז יש נתק וריחוק. הוא הוסיף כי אין ביניהם יחסי אישות כבר כשלוש שנים והמצב גורם לו סבל ומפח נפש.

האישה הכחישה את הדברים. היא טענה שאמנם היו עליות וירידות אך בסך הכל החיים היו בסדר עד שהשניים עברו לבית החדש והבעל פיתח קשר רומנטי עם שכנה.

היא הוסיפה כי ההפסקה ביחסי האישות בין הצדדים הייתה ביוזמת הבעל שטען כי יש לו בעיה מינית. לדבריה, אם הבעל יעזוב את האישה האחרת יש סיכוי לשלום בית.

הבעל השיב כי ״שלל תביעות רכושיות ומציקות״ שהאישה יזמה כנגדו בבית המשפט למשפחה מוכיח שהיא אינה מעוניינת בו. הוא ציין כי השניים היו בעבר בטיפול זוגי שלא צלח. לטענתו, האישה משתמשת בבית הדין כמנוף לחץ להשגת הישגים רכושיים.

האישה השיבה כי תביעותיה הרכושיות נועדו לשמירת זכויותיה הכלכליות בלבד.

החיים ב״נדמה לי״

הרב דוד גרוזמן ציין כי לא ניתן לקבל את תביעת הגירושין של הבעל כפי שהיא שכן הוא לא הוכיח עילת גירושין.

״טענת הבעל כי האישה מאוסה עליו אינה מתקבלת אף לא בגדר "טענה שאינה מבוררת" משום שהוכח כי הבעל חי עם אישה זרה וכי הקשר בין הבעל לבין האישה הזרה נוצר זמן רב קודם לתביעת הגירושין״, כתב הדיין.

עם זאת הוא קבע שברור שהבעל אינו חפץ באשתו והוא מורד בה, וכי הסיכוי כי ישוב לשלום בית אינו קיים.

במקביל דחה הדיין את התביעה לשלום בית. זאת, ״לאור הפירוד הארוך בין הצדדים, הימנעות ארוכה מיחסי אישות וניהול מערכת ענפה של תביעות בערכאות שונות, היוצרים מצג אמיתי כי הקרע בין הצדדים כה עמוק, שברור כי אין סיכוי לשלום בית לשוב ולשכון בין הצדדים״.

הדיין הדגיש כי לא הוכח שהאישה אשמה בפירוד, ואין דופי בהתנהגותה. אולם ״בכדי שתביעת שלום בית תוכל להתקבל צריך להציג לפחות זרעים, גרעינים או שורשים של האלמנטים הבסיסיים של חיי אהבה״, וזאת לא הוכח.

סיבה נוספת שבגינה נדחתה תביעת האישה היא תוכן תביעותיה הרכושיות בבית המשפט. הדיין ציין כי לא מדובר רק בשימור זכויות רכושיות אלא במלחמה של ממש שכן האישה תבעה גם מוניטין, נכסי קריירה וכושר השתכרות.

״לבית הדין ברור כי האישה מזמן הבינה כי תמו חיי הנישואין אף שלא באשמתה ואין טעם להמשיך את החיים ב"נדמה לי"״, סיכם הדיין וקבע כי יש לחייב את האישה בקבלת גט.

הרב אברהם שמן והרב אברהם אבידר הצטרפו לתוצאה.

  • ב״כ הבעל: עו״ד שאול דחבש
  • ב״כ האישה: עו״ד רן רייכמן
עו״ד חגית הלוי עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
איפה הילד – מבט נוסף על משמורת משותפת
ד״ר עו״ד פנינה בכר (צילום: שרונה גיא)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ