אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> תקציב הסנגורים הציבוריים יועבר להנהלת בתי המשפט

תקציב הסנגורים הציבוריים יועבר להנהלת בתי המשפט

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 30/10/2001 09:49:00 | גרסת הדפסה

במסגרת תהליך ההתייעלות וצמצום ההוצאות שעובר על הסנגוריה הציבורית, ולאור הגרעונות הכבדים, הוחלט לאחרונה במשרד המשפטים כי יש לפצל את התקציב המיועד לסנגורים הציבוריים כך שתקציב הסנגוריה הציבורית יכלול את מינויי החובה בלבד (סעיף 18(א) לחוק הסנגוריה הציבורית). בעוד שהתקציב למינוי סנגורים חיצונים הנעשה על פי שיקול דעתם של השופטים (סעיף 18(ב) לחוק הסנגוריה הציבורית) יועבר להנהלת בתי המשפט.

כך מקווים במשרד המשפטים שתהיה בקרה טובה יותר על המינויים שמבוצעים בהוראת בתי המשפט, שלפי נתוני המשרד היוו כ-50% מכלל המינויים בסנגוריה ב-2000 ולצמצם את החריגה התקציבית של הסנגוריה.

בנוסף ובהתאם להחלטה שהתקבלה, כי מינוי סנגור על ידי בימ"ש ייעשה רק באישור נשיא ביהמ"ש או סגנו, יתכנסו בקרוב נשיאי בתי המשפט בכדי לקבוע קריטריונים ברורים לשופטים לצורך מינויים שכאלה. המטרה היא ליצור קו אחיד בין בתי המשפט במינוי סנגורים ציבוריים לנאשמים תוך בדיקה של יכולתו הכלכלית של הנאשם לממן את הגנתו.

אתמול הודיע משרד המשפטים כי הוא מעביר בימים אלה 8 מיליון שקל, שהועברו לצורך כך על ידי משרד האוצר, להמשך כיסוי חובות הסנגוריה הציבורית לסנגורים החיצוניים שעבדו מטעמה.

תקציב הסנגוריה עבור מימון שכרם של הסנגורים החיצוניים עמד ב-2000 על כ-36 מיליון שקל, אך ההוצאות בפועל בסעיף זה הסתכמו ביותר מ-73 מיליון שקל, זאת בעיקר לאור ריבוי מינויי הזכות של בתי המשפט, אותם כידוע לא ניתן לצפות.

בתקציב 2001 ייעד משרד המשפטים למימון שכרם של הסנגורים החיצוניים סכום של 39 מיליון שקל אך סכום זה נגמר כבר במאי ומשרד האוצר העביר למשרד המשפטים במהלך השנה כ-30 מיליון שקל נוספים לצורך כיסוי החובות.

בעקבות המצוקה התקציבית החליטו במשרד המשפטים ובמשרד האוצר לעשות שינויים מרחיקי לכת בדרך עבודת הסנגוריה הציבורית, ובין השאר הוחלט על הפחתת שכר הטירחה המשולם לסנגורים ציבוריים חיצוניים בכ-20%, מעבר לשיטת העסקה בריטיינר כך שעורכי הדין החיצוניים יתחייבו לטיפול במספר רב של תיקים בשנה.

באדיבות www.TheMarker.com

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
על זיהום עדויות, ראיונות עדים, ומה שביניהם
עו"ד עמית בר טוב (צילום: סטודיו תומאס)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ