אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> תקדים: בית המשפט שלח למאסר איש עסקים שפשט רגל

תקדים: בית המשפט שלח למאסר איש עסקים שפשט רגל

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 21/11/2001 19:23:00 | גרסת הדפסה

בצעד תקדימי, שלח נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים היום את איש העסקים אלון מוסאיוף, שפשט רגל וחייב לנושיו סכום הנע של כ-50-60 מיליון שקל, למאסר של 10 ימים. עם זאת, דחה זילר את מועד ביצוע המאסר ב-10 ימים נוספים, בכדי לאפשר למוסאיוף לערער על ההחלטה.

החלטת הנשיא ניתנה לאחר פניות של הנאמן בפשיטת הרגל של מוסאיוף, עו"ד יצחק מולכו, בבקשות להטיל על מוסאיוף מאסר, שכן הוא אינו מקיים את צווי ביהמ"ש בעניינו ואינו מעביר לנאמן דיווחי אמת וכספים שהתחייב להם.

עוד טען הנאמן כי מוסאיוף, למרות שנאסר עליו, ממשיך לנהל עסקים בהיקפים גדולים. הנאמן אף ביקש להתפטר מהתיק עקב חמקנותו של מוסאיוף, אך חזר בו לבקשת ביהמ"ש.

הנשיא טוען כי ביום 25 ליוני, עתר הנאמן בראשונה להטלת מאסר על מוסאיוף, כדי לכפות עליו לבצע החובות המוטלים עליו, וביהמ"ש נתן למוסאיוף 15 יום נוספים לדווח לנאמן על כל פעולותיו הכספיות ועל היקף הנושים האמיתי שלו, וכן שיעביר לקופת הנאמן את הכספים שגבה ממקורות שונים בתקופה שהיה כבר פושט רגל, ואף לפניה.

מאחר שמוסאיוף לא עמד בתנאים הללו, עתר הנאמן שוב להטלת מאסר, והתקיים דיון בעניין בו נחקר מוסאיוף בפני ביהמ"ש. ביהמ"ש מציין כי מחקירתו של מוסאיוף התברר כי, "הוא לא הפנים את רצינות המצב שבו הוא נמצא, והוא חי עדיין באשלייה שיעלה בידו לשטות בעולם ומלואו".

"מסתבר שכלו כל הקיצין, ולאחר שכל הנסיונות לגרום לכך שהחייב יפנים ששומה עליו לקיים את החובות המוטלים עליו, תחת להמשיך ולנסות להערים ולהכשיל את הנאמן ואת הנושים, להם הוא חייב כ-50-60 מיליון שקל לפחות, אין מנוס זולת כפייתו לקיים את חובותיו בדרך של הטלת מאסר", קובע הנשיא.

בהחלטתו כאמור, מטיל הנשיא על מוסאיוף 10 ימי מאסר ולאחר מכן ישוחרר למשך 30 יום לדיווח משם מתן דיווח מלא ולמילוי שאר המטלות שהוטלו עליו. היה ולא יקיים מטלותיו תוטל עליו תקופת מאסר נוספת וחוזר חלילה.

כאמור ביצוע המאסר נדחה ב-10 ימים לבקשת עורכת דינו של מוסאיוף לצורך הגשת ערעור.

(בש"א 07512/01)

באדיבות TheMarker.com

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל
כיצד ניתן למחוק עד 70% מהחובות ללא פשיטת רגל?
עו"ד רותם זגדון, צילום: יניב נגר
פשיטת רגל: גן עדן לחייבים?
עו"ד רותם זיגדון, צילום: יניב נגר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ