אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> הפכה לעקרה ותובעת את בתי החולים: "החלום על משפחה גדולה נגוז"

הפכה לעקרה ותובעת את בתי החולים: "החלום על משפחה גדולה נגוז"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 27/08/2023 07:45:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Ömürden Cengiz on Unsplash

לטענת הצעירה אחרי לידת בנה הבכור נותרו ברחמה שאריות שליה שגרמו לעקרות. כעת היא תזדקק לטיפולי פונדקאות יקרים

לבית משפט השלום בבת ים הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית נגד שירותי בריאות כללית, כבעלים של בתי החולים "בילינסון" ו"מאיר". לטענת התובעת, אם לילד בשנות השלושים לחייה, בתי החולים התרשלו בטיפול בה אחרי לידת בנה, באופן שהפך אותה לעקרה ואילץ אותה להסתייע בטיפולי פונדקאות שעלותם מאות אלפי שקלים, על מנת להביא ילדים נוספים. כתוצאה מרשלנות הנתבעת היא סובלת לטענתה מנכות פיזית ונפשית ודורשת פיצוי על נזקיה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד אלעד ג'ובני ועו"ד שי נתן, גוללה הצעירה (35) את השתלשלות האירועים שפגעה בפוריות שלה. לדבריה בפברואר 2021 היא ילדה את בנה הבכור בניתוח קיסרי שבוצע בבית החולים "מאיר". הצעירה סיפרה שמיד לאחר הלידה החלה לסבול מדימום נרתיקי קשה ומאסיבי, ומשכך הופנתה להליכי היסטרוסקופיה (החדרת סיב אופטי אל הרחם במטרה לצפות במתרחש שם).

לתדהמתה של הצעירה, הליכים אלה אבחנו שנותרו ברחמה שאריות שליה מלידת בנה. בהיסטרוסקופיה האחרונה שעברה ב"בילינסון", בדצמבר 2021, התגלה המחזה ממנו חששה התובעת מכל – חלל הרחם נצפה כשהוא חסום לחלוטין. מסתבר ששאריות השליה גרמו להידבקויות תוך רחמיות, אשר גרמו לתובעת ללקות בתסמונת "אשרמן" המתבטאת בהפסקת המחזור החודשי ועקרות.

"אם לא די בכאבים העזים מהם סבלה התובעת, תחושת אי הנוחות והחשש הרב שהיה מנת חלקה, הרי שעל אף ניסיונותיה הרבים לא עלה בידי התובעת להרות באופן טבעי", נכתב בתביעה, ובכך נגדעו חלומותיה להקים משפחה גדולה וענפה.

300,000 שקל לילד

לדברי התובעת, בשל רשלנות בתי החולים היא נאלצה, ועודנה נאלצת, לעבור סדרת טיפולי שאיבת ביציות המלווים בכאב רב ואשר גובים ממנה מחיר נפשי כבד – הכול במטרה להביא ילד נוסף לעולם בהליך פונדקאות.

בתוך כך הצעירה צירפה לתביעתה חוות דעת רפואית בה נכתב שהליך פונדקאות עולה כ-300,000 שקל. עוד כתבה המומחית לגניקולוגיה החתומה על חוות הדעת, כי מתקיים קשר סיבתי מובהק בין עקרותה של התובעת לבין רשלנות בתי החולים. "אני בדעה שהיה כאן כשל בטיפול ובשימוש מושכל בכלים שעמדו לרשות הרפואה", כתבה המומחית.

המומחית הוסיפה כי אין מחלוקת שרופאי "מאיר" ו"בילינסון" התרשלו משמעותית בטיפול בתובעת – רשלנות אשר גרמה לנזק בלתי הפיך. היא קבעה שלתובעת נכות צמיתה בשיעור של 30% בשל העקרות. מומחה נוסף מטעם התובעת, בתחום הפסיכיאטריה, קבע שהיא סובלת בשל האירועים מתסמיני חרדה ודיכאון העולים כדי 15% נכות נפשית.

התובעת חידדה כי מדובר ברשלנות משולבת של שני בתי החולים. כך, בעוד שהצוות הרפואי ב"מאיר" התרשל כשהותיר ברחמה שאריות שליה, הצוות של "בילינסון" העצים את נזקיה כשגרם לה לעבור מספר רב ובלתי הגיוני של הליכי היסטרוסקופיה - 11 פעמים בתוך 15 חודשים.

לטענת התובעת, טרם האירועים היא הייתה בריאה בגופה ובנפשה, מלאת מרץ וחדורת רצון להצליח בחייה, אך כעת היא סובלת מייסורים נפשיים על עקרותה, דבר שניתן היה למנוע לולא רשלנות הרופאים.

בנסיבות אלה דורשת התובעת מ"כללית", כבעלת בתי החולים, פיצוי על שלל נזקיה שמתבטאים בין היתר בהפסדי השתכרות, עלות טיפולי הפריה ופונדקאות, וכן כאב וסבל.

מבית החולים "בילינסון" נמסר בתגובה: "תגובת בית החולים תינתן בבית המשפט".

מהמרכז הרפואי "מאיר" נמסר בתגובה: "הפניה הגיעה לביה"ח לפני ימים בודדים ועדיין אין באפשרותנו לתת מענה בשלב זה, אנו נעמיק ונבדוק את הטענות ונתייחס לממצאים במסגרת ההליך המשפטי".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ