אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> תביעת ענק נגד הדואר: ״קריסה מוחלטת של הטיפול בחבילות ודואר רשום״

תביעת ענק נגד הדואר: ״קריסה מוחלטת של הטיפול בחבילות ודואר רשום״

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 16/06/2021 11:15:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: CHUTTERSNAP, Unsplash

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך של כ-290 מיליון שקל נטען כי צמצומי כוח אדם הביאו לכך שמערכת הטיפול בחבילות ודואר רשום קרסה.   הפיצוי נדרש בשם אזרחי המדינה על עוגמת הנפש

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לאחרונה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד חברת דואר ישראל. המבקשים טוענים כי בין השנים 2014-2016, עקב צמצומים דרסטיים בכוח אדם, נוצרו שיבושים קשים במתן שירותי הדואר בכל הנוגע לחבילות ודואר רשום. המבקשים תומכים את טענותיהם בשלל ראיות ובין היתר בעדויות עובדי החברה בדבר ערימות של דברי דואר שנותרו ללא טיפול חודשים ארוכים.

בבקשה שהוגשה על ידי עו״ד ערן לב ועו״ד דורון טישמן צוין כי ב-2013 נכנסה לתוקף "רפורמה" בעבודת הדואר שכללה למעשה פיטורים של חלק ניכר מעובדי החברה.

בשלב זה לטענתם, חדלה החברה למלא את חובותיה ביחס לטיפול בדואר רשום ובחבילות או התרשלה באופן חמור בטיפול בהם, באופן שתואר על ידי מנכ״ל הדואר עצמו כ״קריסה״. את ההתנהלות הכושלת תוחמים המבקשים לשנים 2014-2016. 

בבקשה צוין כי משרד התקשורת, הגוף המפקח על פעילות הדואר, הטיל על החברה קנס כספי בגין התנהלותה זו. בדו״ח של המשרד נכתב בין היתר כי ״בקומת המרתף של בית המיון של החברה נצפו כשלושים עגלות ג'מבו המכילות דברי דואר רשומים מחו"ל...בנוסף, נמצאו חבילות דואר רבות בתוך שקי דואר, הן במבנה בית המיון והן בחניה (רמפה) כשהן מכוסות בברזנט״.

עוד ציינו המבקשים כי במסגרת תחקיר בתכנית ״הצינור״ עלתה תמונה עגומה. בתכנית הוצג סרטון המציג ערימות של דברי דואר לא מחולקים בסניפים השונים. בשידור גם נראית דוברת הדואר שאינה מכחישה את הדברים ומטילה את האשמה למחדלים הקשים על ״מהלך הבראה נרחב״. 

הכתובת הייתה על הקיר

המבקשים טוענים כי התנהלות החברה בתקופה הרלוונטית הייתה רשלנית וכללה הפרות של חובות שהוטלו עליה בחוק.

בין היתר הם מפנים לדברי יו״ר וועד עובדי הדואר שציין בכנסת כי "הכתובת הייתה על  הקיר. זה לא שפתאום אנחנו מופתעים מדוע הדואר קרס".

המבקשים הדגישו כי החוק מטיל על הדואר חובה לספק שירותים ״באורח תקין וסדיר״ והחברה לא עמדה בסטנדרט זה. לדבריהם, החברה לא רק שלא דאגה למסירת דברי הדואר בתקופות הזמן שנקבעו ברישיונות שלפיהן היא פועלת, אלא ערימות שקי הדואר הזרוקים כפי שתועדו בתקופה הרלוונטית מעידות כי חלק ניכר מדברי הדואר כלל לא הגיעו ליעדם. 

המבקשים הבהירו כי הנזק הנתבע אינו בגין האיחור במסירה אלא בגין עוגמת הנפש שנגרמה לתושבי המדינה. 

״הקבוצה״ הנפגעת הוגדרה ככלל תושבי המדינה מגיל 15 ״אשר סבלו מרגשות תסכול אין אונים וזעם נוכח כישלון המשיבה מלמלא את חובותיה הסטטוטוריות״. עבור כל אחד מחברי הקבוצה נדרש פיצוי של 50 שקל ובסך הכל 293.8 מיליון שקל. 

מדואר ישראל לא נמסרה תגובה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
3

מנפלאות ההפרטה

הממשל הקודם רץ להפריט כל מה שזז כולל שרותים ציבוריים שאסור היה להפריט (כגון הדואר, בתי הסוהר, אחיות בתי הספר וכדומה) וגרם בכך להרעה במצב השרות לאזרח במקום להטבה (כפי שהוא טען לפני ההפרטה) - מי יבוא חשבון עם הממשל הזה על ה"טעות" הזאת?
2

אל מנשה

תביעה מוצדקת מאין כמוה, שאם תתקבל תגרום כנראה לקריסה מוחלטת.
1

אל מנשה

תביעה מוצדקת מאין כמוה, שאם תתקבל תגרום כנראה לקריסה מוחלטת.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ