אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: 11 שנות איחור באבחון מחלה הרסו לצעיר את החיים

תביעה: 11 שנות איחור באבחון מחלה הרסו לצעיר את החיים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 12/02/2023 14:27:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Tai's Captures on Unsplash

לטענת התובע בדיקת MRI מ-2009 העלתה סימנים מחשידים ראשוניים לטרשת נפוצה, אך רופאי ה"כללית" לא עשו דבר. רק ב-2020 הוא אובחן עם המחלה שכבר התפשטה בגופו

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית של אדם שלקה בטרשת נפוצה נגד "שירותי בריאות כללית" ובית החולים "הדסה עין כרם". לטענת התובע (39) הרופאים שטיפלו בו פענחו באופן רשלני בדיקת MRI שהראתה כי החלה לקנן בגופו המחלה הקטלנית. השנים שחלפו ללא קבלת טיפול מתאים, כך לטענתו, החמירו מאד את מצבו וכיום הוא סובל מנכויות קשות בחלקים שונים בגופו ומאובדן כושר עבודה.

הסיפור מתחיל בשנת 2009. התובע, אז צעיר בן 26, סבל מכאבים וחולשה בידו ופנה לקבלת טיפול אורתופדי. עוד באותו יום הוא נבדק בבית החולים ושוחרר עם הפניה לביצוע בדיקת MRI. פענוח הבדיקה העלה ממצאים מחשידים בנוגע להתפתחות טרשת נפוצה בגופו, ואולם לדברי התובע רופא המשפחה שלו התעלם מהם.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אייל בן ישי, ממשיך התובע ומפרט אודות רשלנות הרופאים בעניינו. כך לדבריו בשלב מסוים הרגיש טשטוש בעינו השמאלית ופנה לרופאת עיניים. הרופאה – אותה מגדיר התובע "צדיקה בסדום" – כותבת בסיכום הביקור כי "יש לשלול טרשת נפוצה".

ואולם לדבריו, גם תיעוד מפורש זה לא זכה להתייחסות רפואית כלשהי "וחבל ההצלחה נחתך". התובע מסביר שמאוחר יותר, על רקע חשד לבעיות קשב וריכוז, רופאו הפנה אותו לייעוץ נוירולוגי אך זאת מבלי לצרף את עברו הרפואי. כך יצא שגם בביקור זה הוחמצה הזדמנות לאבחן את מצבו.

בשל כך לדברי התובע הוא נמנע מלקבל טיפול תרופתי מתאים שיכול היה לדכא את התפשטות הנגעים בגופו.

"נותר בודד בעולם"

רק בשלהי 2020, כשנוירולוגית מקופת החולים בדקה אותו בשל תלונות על כבדות וחולשה ברגלו, פוצחה התעלומה. הרופאה התוודעה לבדיקה מ-2009 וכתבה שהיא "לא רואה בתיק המשך בירור או טיפול".

רק אז, באיחור של 11 שנה, הבין התובע שמצבו הרפואי חמור. עולמו חרב עליו כאשר בהמשך הוא גם פוטר מעבודתו ומשפחתו התפרקה לרסיסים. בתביעה נכתב כי התובע "נותר בודד בעולם, ובשל חסרון כיס הוא נסעד ונתמך על שולחנו של אחיו".

לתביעה צורפה חוות דעת של נוירולוג ממנה עולה שהנתבעים חרגו מסטנדרט רפואי מקובל. המומחה מתח ביקורת קשה על הצוות הרפואי שטיפל בתובע ועל "האיחור האבחנתי הבלתי מתקבל על הדעת" שהחמיר את מצבו. לשיטתו, אפשר וחובה היה לקבוע את האבחנה הנכונה כבר בשנת 2009.

המומחה הסביר שהאיחור באבחון המחלה גרם להתפשטות נגעים בגופו של התובע. לדבריו, הנתבעים הוסיפו חטא על פשע כשלמרות האבחנה המאוחרת, נכון לתחילת 2022 התובע טרם התחיל לקבל טיפול תרופתי מונע.

התובע טוען כי בעקבות הטיפול הרשלני שקיבל מהנתבעים התפתחו בגופו נכויות קשות. בין היתר הוא סובל מהפרעות בדיבור, פזילה, אובדן חוש טעם וריח, הפרעות בהטלת שתן ואין-אונות.

כמו כן נטען כי התובע איבד את יכולת השתכרותו וסובל מנכות תפקודית מלאה, ונגזר עליו להיות תלוי באחרים כל ימי חייו.

מאב צעיר ומסור לילדיו הוא הפך לנכה ומוגבל, נכתב בתביעה. לולא התרשלות הנתבעים ואבחון המחלה בזמן, הוא היה נותר ללא נזק כלשהו, ולחלופין עם נזקים קטנים יותר.

בנסיבות אלה עותר התובע לפיצוי שנאמד בלמעלה מ-2.5 מיליון שקלים.

מבית החולים נמסר בתגובה"התביעה התקבלה בהדסה בימים אלה. המרכז הרפואי יגיב כמקובל בבית המשפט".

משירותי בריאות כללית לא התקבלה תגובה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ