אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: רשלנות בניתוחים לתיקון עקמת הרסה לנערה את החיים

תביעה: רשלנות בניתוחים לתיקון עקמת הרסה לנערה את החיים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 05/02/2024 13:14:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Sasun Bughdaryan on Unsplash

לטענת בת ה-15 בגלל רשלנות "סורוקה" נגרמה לה פגיעה עצבית שכתוצאה ממנה היא סובלת מדיכאון עמוק, נכות קשה ואי-שליטה על סוגרים

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית של בת 15 והוריה נגד שירותי בריאות כללית, כבעלי בית החולים "סורוקה". לטענת הנערה, כתוצאה מסיבוכים של ניתוחים לתיקון עקמת נגרמו לה נזקים עצביים רבים, מחמתם איבדה את שליטתה על הסוגרים, וכן נזקים נפשיים. עוד נטען כי בעקבות הרשלנות בביצוע הניתוחים, נזקקה הנערה לסדרת טיפולים המלווים בכאבי תופת ולשיקום ארוך וממושך. כעת, היא והוריה תובעים פיצוי של מיליוני שקלים.

תחילת הפרשה ב-2019 אז החלה התובעת להתלונן על כאבי גב, כאשר בהמשך אובחן שהיא סובלת מעקמת. בתביעה שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד אייל בן ישי, סיפרו הנערה והוריה שבעקבות האבחנה הוצע לראשונה לעבור ניתוח לתיקון וקיבוע עמוד השדרה ב"סורוקה".

הניתוח הראשון בוצע בדצמבר 2020, כשלטענת התובעים הוא נעשה בטכניקה לקויה ורשלנית והסתיים עם חשש לפגיעה עצבית. אף הניתוח הנוסף שעברה הנערה שבוע לאחר מכן היה רשלני לטענת התובעים, וימים בודדים לאחריו נתנה הפגיעה העצבית את אותותיה כשהנערה איבדה את יכולתה להטיל שתן.

אחרי ניתוח לא מוצלח שלישי במספר החליט אבי הנערה שהגיעו מים עד נפש, והעביר את בתו ל"הדסה עין כרם". אלא שלדברי התובעים, עקב הרשלנות של סורוקה אולצה הנערה לעבור בהדסה טיפולים קשים ביותר, אשר כללו מתיחת עמוד השדרה בעזרת ברגים שהוחדרו לירכיה – פעולה שנמשכה שבועיים וחצי וגרמה לה כאבי תופת עד כדי צרחות מדי עשר דקות.

בתום אשפוזה בהדסה, סיפרו התובעים, עברה הנערה להליך שיקומי בבית החולים אלי"ן אשר נמשך כחמישה חודשים ולאחר מכן לאשפוז יום בכפר שיקומי.

חשש לפגיעה בפוריות

אלא שלטענת ההורים, חרף השיקום הארוך שעברה בתם רשלנות "סורוקה" הותירה אותה עם נכות פיזית קשה – המתבטאת בהפרעות הליכה, חולשה, הפרעות תחושתיות, בריחת שתן והפרעות במתן צואה – וכן עם נזק נפשי המתבטא בדיכאון עמוק.

ההורים המיוסרים המשיכו ותיארו כי לנוכח מצבה העגום של בתם, אליו נלווים מטבע הדברים בושה ומבוכה קשים, היא ממעטת להשתתף בפעילויות חברתיות וספורטיביות, וחלף זאת בוחרת להסתגר בבית. לדברי ההורים נכויותיה הקשות של בתם יקשו עליה בעתיד ליצור קשרים אינטימיים, והן אף עלולות להשפיע לרעה על יכולתה העתידית להיכנס להיריון.

"אין די במילים על-מנת לתאר את סבלה הרב של התובעת, שנכפה עליה כתוצאה מרשלנות הנתבעת", נכתב בתביעה. לטענת ההורים בתם נותרה עם מגבלות פיזיות קשות ומכערות העולות כדי נכויות אדירות, מהן ניתן היה להימנע בטיפול נכון.

לתביעה צורפה חוות-דעת רפואית ממנה עולה שהטכניקה בה נקטו המנתחים ב"סורוקה" הייתה לקויה ורשלנית. המומחה מטעם התביעה הדגיש כי הגורם הבלעדי להיווצרות הנזקים העצביים ממנה סובלת הנערה - נזקים שניתן היה למנוע ברפואה סבירה ומקובלת - הינו רשלנות בית החולים.

בנסיבות אלה דורשים התובעים מה"כללית" פיצוי של למעלה מ-2.5 מיליון שקל עבור נזקיה השונים של הנערה, כגון הפסדי שכר לעתיד, הוצאות רפואיות, עזרת צד שלישי ופגיעה באוטונומיה.

משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה לכתבה, נכון למועד פרסומה. 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ