אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: צינור שנשכח בגופה של מנותחת גרם לאובדן כלייתה

תביעה: צינור שנשכח בגופה של מנותחת גרם לאובדן כלייתה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 19/06/2023 09:12:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Olga Kononenko on Unsplash

אישה שעברה ניתוח לכריתת רחם נדהמה לגלות את ההסבר לכאבים העזים שפקדו אותה לאחריו – קטטר שנשכח על ידי צוות המנתחים. כעת היא תובעת פיצוי של מאות אלפי שקלים

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית כנגד המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי ("איכילוב") ונגד משרד הבריאות כבעליו. במוקד התביעה ניצבת טענה לרשלנות חמורה מצד הצוות הרפואי בבית החולים אשר שכח על פי הנטען צינור בגופה של התובעת לאחר ניתוח לכריתת רחם, מה שגרם לסיבוכים ובסופו של יום לקריסת כלייתה הימנית.

הסיפור התחיל כשהתובעת,  פנתה בשנת 2018 בשל ממצאים חשודים למיון של בית חולים "איכילוב" ולאחר מספר בדיקות הומלץ לה לעבור ניתוח לכריתת הרחם. הניתוח – שבוצע כחודש וחצי לאחר פנייתה הראשונית – נעשה בשיטה הלפרוסקופית, כלומר באמצעות החדרת צינור ("קטטר") לגופה של המטופלת שלקצהו מחובר חוט המאפשר את שליפתו בסוף הניתוח.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עורכי הדין שחר בן סהל ושות', סיפרה התובעת כי בימים שלאחר הניתוח היא החלה לחוש בין השאר כאבי בטן, כאבי מותניים, צריבה בשתן ובחילות. לטענתה היא חזרה שוב ושוב לבית החולים אולם לא קיבלה מענה. רק כעבור מספר חודשים מורטי עצבים נערכה לה בדיקת אולטרסאונד שגילתה כי הצינור מהניתוח לכריתת הרחם נשכח בגופה.

לדברי האישה, היא שוחררה מבית החולים עם המלצה לכרות את הכליה הימנית מאחר שתפקודה אבד לצמיתות. כך, בבדיקת מיפוי כליות נמצא שאותה כליה קטנה מאד בהשוואה לחברתה וכי תפקודה עמד על 7% בלבד. לטענתה היא המשיכה בבדיקות ובמעקבים רבים וכל זאת בשל התרשלות הנתבעים.

פספסו ארבע פעמים

האישה צירפה לתביעתה חוות דעת של מומחה אשר העלתה כי הנתבעים חרגו באופן קיצוני מהפרקטיקה הרפואית המקובלת, והתרשלותם מתבטאת הן בביצוע הניתוח והן בטיפול בתובעת לאחריו.

לדברי המומחה, למרות תלונותיה הרבות של התובעת לאחר הניתוח הרופאים פספסו לפחות ארבע תחנות בהן יכלו לזהות את הצינור שנשכח ובכך לקצר את זמן הטיפול ולהציל את כלייתה של התובעת.

עוד ציין המומחה כי איבוד הכליה אף גרם לתובעת לנזק  צמית – דבר שהיה נחסך "לו המחלקה הייתה עירנית ומקצועית, ופועלת בהתאם לממצאים ותסמינים בולטים אשר היו ממש לנגד עיניה".

עוד כתב המומחה שהוא מתפלא כיצד הכירורג ששלף את הצינור מגופה של התובעת לא הבחין שהוא קצר בשני שליש מהרגיל. לדבריו גם כאן מדובר ברשלנות והתנהלות שלא בהתאם לפרקטיקה המקובלת.

על רקע ממצאי המומחה טענה התובעת שמאז הפרוצדורה הרשלנית שעברה היא סובלת, מאובדן של הכליה.

לשיטת האישה על הנתבעים לפצותה במאות אלפי שקלים, בין היתר עבור הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ואובדן הנאות החיים.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "תביעה בנושא מתקיימת בימים אלה ובית החולים מגיב כמקובל בבית המשפט".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל במשרד הבריאות. לכשיתקבל, המשרד יגיב בבית המשפט כמקובל".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

איכסילוב

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ