אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: הזנחה רבת שנים גרמה לאי ספיקת כליות

תביעה: הזנחה רבת שנים גרמה לאי ספיקת כליות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 14/12/2022 16:24:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: National Cancer Institute on Unsplash

בן 50 טוען שקופת חולים מכבי הייתה אדישה לאבנים בכליותיו במשך 20 שנה, מה שגרם להחמרה במצבו. גם ביה"ח שהוציא את האבנים נתבע על טיפול רשלני

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה לאחרונה תביעה נגד מכבי שירותי בריאות ("קופת החולים") והמרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה. התובע טוען שקופת החולים לא התייחסה כראוי למחלת האבנים בכליות ממנה סבל כבר משנת 2002. לדבריו, רק ב-2021 ניתן לו טיפול רפואי, אך גם הוא היה רשלני ולווה בכאבים עזים. לטענת התובע, בעקבות האיחור באבחון ובטיפול בו נפגעה כלייתו השמאלית וכיום הוא סובל מאי ספיקת כליות כרונית, לצד נזקים אחרים.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד אייל בן ישי נכתב כי הטיפול שניתן לתובע שחרג מסטנדרט רפואי מקובל. התובע סיפר כי פנה בתחילת 2021 לבית החולים לאחר שהתקשה במתן שתן. במהלך אשפוזו בבית החולים בוצעה לו בדיקה לצורך ריסוק האבן (אורטרוסקופיה) ובתום ההליך הושאר בגופו תומכן ("סטנט").

לטענתו, בשלב זה הוא לא קיבל מהצוות הרפואי הסברים על הסיבוכים האפשריים של ההליך, וגם לא הוצגו בפניו חלופות אחרות לטיפול (כמו למשל ריסוק חוץ גופי). בכך על פי הטענה נפגעה האוטונומיה שלו, שכן הוא לא נתן 'הסכמה מדעת' להליך הרפואי שבוצע בגופו.

התובע הוסיף כי נאמר לו שעליו לחזור כעבור שבוע משחרורו לצורך הוצאת התומכן, אך לבסוף הוא התבקש להגיע יומיים לפני המועד המתוכנן. במועד זה בוצעה הוצאת התומכן שלוותה לדבריו בכאבים עזים.

הכאבים המשיכו

התובע המשיך לסבול מכאבים עד שבשלב מסוים הוא פנה לאורולוג של "מכבי", שבין היתר הפנה אותו לאולטרסאונד עם תאריך שנה קדימה. ואולם כעבור חצי שנה חלה החמרה בתפקוד הכליות, הוא אושפז שוב בבית החולים ואובחן כסובל מאי ספיקת כליות אקוטית עקב כליה חסומה. במיפוי כליות שנערך לתובע בפברואר 2022 עלה שתפקוד הכליה השמאלית שלו עמד על 14% בלבד.

בכתב התביעה נטען שבעקבות הטיפול הרשלני נותר התובע, גבר צעיר בן 48 במועד הטיפול, עם נכות רפואית ותפקודית גבוהה. "בשל מצבו איבד התובע למעשה את הכליה השמאלית, ובשל מצבה של הכליה הימנית שנותרה הוא עלול להידרדר לכדי אי ספיקה כלייתית מוחלטת, מה שיחייב טיפולי דיאליזה בעתיד", נכתב.

התובע צירף לכתב התביעה חוות דעת מקצועית של מומחה בתחום הכירורגיה האורולוגית. לדברי המומחה, הטיפול הרפואי שקיבל התובע לא בוצע בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המקובלים.

כך למשל, המומחה ציין שקופת החולים לא התייחסה למחלת האבנים בכליות ממנה סובל התובע 20 שנה. לדבריו המרפאה לא דאגה לדרכי טיפול שיובילו להוצאת האבנים מכליותיו של התובע.

ביחס לטיפול הפולשני שעבר התובע, המומחה ציין שהרופאים היו חייבים להסביר לו על ההליך - במיוחד לנוכח גודלה של האבן.

עוד קבע המומחה שהוצאתו המוקדמת של התומכן ביומיים מנעה את ריפוי האזור ותרמה להידרדרות במצבו של התובע. לדבריו, היה צריך להקפיד על שבוע החלמה, כמקובל. הוא הוסיף שהוצאת התומכן לא אמורה להיות מלווה בכאב, והעובדה שלתובע כאב עשויה להעיד שההוצאה לא בוצעה כראוי וגרמה לפציעה ברקמות.

החמור מכל, סיכם המומחה, הוא שהתובע לא הונחה לבצע מעקב וביקורות. אם הרופאים שטיפלו בתובע היו פועלים כמקובל וטורחים לבצע מעקב כנדרש, הנזק לכליה השמאלית היה נמנע.

ממכבי נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל לפני מס׳ ימים, אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסותנו המלאה בבית המשפט".

מהמרכז הרפואי בני ציון לא נמסרה תגובה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בילדים – דברים שחשוב לדעת
עו"ד קרן ארנשטיין-דנה, צילום: גונן שמר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ