אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> תאונת עבודה? נלחץ מתקלה בכספת וקיבל אירוע מוחי

תאונת עבודה? נלחץ מתקלה בכספת וקיבל אירוע מוחי

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 02/02/2023 11:31:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Jason Dent on Unsplash

קופאי ותיק ב"קוקה קולה" לא הצליח לנעול כספת שהכילה מיליוני שקלים. בדרך לביתו הרגיש קושי בדיבור ותחושות מוזרות בגוף. ביה"ד קבע שמדובר באירוע חריג בעבודה ויש לבחון את הקשר בינו לבין השבץ

קופאי בחברה המרכזית להפצת משקאות ("קוקה קולה") הגיש תביעה להכרה בשבץ מוחי שעבר לפני כשנתיים כתאונת עבודה. השופטת שרה שדיאור מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבעה לאחרונה שעדויות התביעה מצביעות באופן חד משמעי על קיומו של אירוע חריג, מיוחד ויוצא דופן שקרה לתובע בעבודה לפני האוטם המוחי. היא הורתה על מינוי מומחה שיבחן את הקשר הסיבתי בין האירוע החריג והשבץ, ופסקה לתובע הוצאות.

הפרשה אירעה במאי 2020 באחד מצהרי יום שישי. התובע (64), שהגיע לעבודתו כקופאי ב"קוקה קולה", שם עבד ב-28 השנים האחרונות, התכונן לסיום יום העבודה. הוא פעל להכנסת הכסף שקיבל באותו יום – כמיליון שקלים – לכספת, בה שכבו כ-13 מיליון שקלים נוספים במזומן ובצ'קים.

ואולם, מסיבה שאינה ברורה התובע לא הצליח לנעול את הכספת. אף שפעולת הנעילה לוקחת לו ברגיל שניות בודדות, במקרה זה הוא הקדיש לכך כחצי שעה ואף הזעיק שומר שיסייע לו בנעילה, אך גם הוא כשל. לכן, בהתייעצות עם מנהלו נאמר לתובע למסור את הכספים למאבטחים במפעל.

בתביעה שהגיש ביולי 2021 באמצעות עו"ד בארי קפלן, טען התובע כי בדרכו לביתו באותו יום היה לחוץ מאוד מהעובדה שהשאיר את הכספת שהכילה מיליוני שקלים פתוחה. לדבריו, הוא החל להרגיש לחצים וחרדות קיצוניים כפי שמעולם לא קרה לו. כשהגיע לביתו, הרגיש שהוא לא מסוגל לדבר, ולאחר שחתנו פינה אותו לקבלת טיפול רפואי אובחן אצלו אירוע מוחי. לטענת התובע, האירוע המוחי שעבר קשור ישירות לאירוע עם הכספת בעבודה.

הביטוח הלאומי לעומת זאת קשר את האירוע המוחי לעייפות התובע מצום הרמדאן. סיבות אפשריות נוספות שהעלה המוסד לפרוץ האירוע הן הרגלי העישון של התובע והשפעת המזגן ברכבו (משום שבנו של התובע שהגיע עימו לבית החולים העלה בפני הרופאים השערה שאולי הפה של התובע התעקם מהמזגן).

המוסד, שיוצג באמצעות עו"ד ענבל לש, הוסיף שאי נעילת הכספת לא גרמה להפקרת הכספים שכן הם הושארו באחריות המאבטחים, כך שהתובע לא אמור היה להילחץ.

מעולם לא קרה

אבל השופטת שדיאור דחתה טענות אלה. היא כתבה שאין מחלוקת במקרה זה שמיליוני שקלים הושארו בכספת לא נעולה, וזה עשוי להלחיץ. ביחס לעניין העישון היא ציינה שמדובר בטענה שיש להעלות בפני מומחה רפואי. באשר לטענת המזגן, היא אימצה את הסברו של התובע שהוא נוסע במשך שנים רבות עם מזגן ברכב ולא קרה לו מזה כלום.

השופטת קיבלה את טענת התובע לפיה שילוב נסיבות המקרה גרמו ללחץ רב ממנו סבל באותו יום. העובדה שמדובר היה ביום שישי – בו אנשי "ברינקס" (שתפקידם לאסוף את הכספים) לא עובדים – יחד עם העובדה שמדובר בסכומי כסף גבוהים, מסבירות את המצב הבעייתי אליו נקלע התובע.

השופטת הוסיפה כי מהעדויות ששמעה עולה כי במשך כל 28 שנות עבודתו לא קרה לתובע אירוע בו נכשל בנעילת הכספת. לדבריה, עובד אובייקטיבי בחברה אישר שמדובר בסיטואציה מפחידה ושלל קשר לעייפות מצום הרמדאן. אותו אחד גם אישר שהתובע הוא עובד טוב ומסור ומעולם לא קרה לו מקרה כזה.

לפיכך השופטת קבעה שאירוע הכספת מהווה "אירוע חריג" שקדם לאוטם המוחי שחווה התובע. היא הורתה על מינוי מומחה לבחינת הקשר הסיבתי, וחייבה את הביטוח הלאומי לשלם לתובע הוצאות בסך 5,000 שקל.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
הכל עד קבלת הקצבה
עו"ד מור דביר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ