אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> זמני השהות גדלו – חיוב המזונות בוטל

זמני השהות גדלו – חיוב המזונות בוטל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 21/04/2021 12:53:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Kelly Sikkema, Unsplash

אב לשלוש תבע את ביטול המזונות לאחר שנקבעה משמורת משותפת. בית המשפט קיבל את התביעה וקבע כי זמני השהות השווים והפער הכלכלי לטובת האם מצדיקים את הביטול 

לאחרונה הותר לפרסום פסק דין של בית המשפט למשפחה בו התקבלה תביעה לביטול מזונות שהגיש אב לשלוש נגד גרושתו. האב משלם מזונות של 3,100 של לחודש עבור בתו בת ה-9 ותאומות בנות חמש וחצי. המזונות נקבעו בפסק דין מ-2016 שלאחריו התקבלה ההלכה שקבעה שוויון בנטל המזונות במשמורת משותפת. מאחר שזמני השהות שווים והאם אמידה, בוטלו המזונות עבור הבת הגדולה. ביחס לילדות הקטנות נקבע כי החיוב יתבטל מגיל 6, ובינתיים המזונות יופחתו משמעותית.  

בני הזוג נישאו ב-2006 והתגרשו 10 שנים לאחר מכן. יש להן שלוש בנות: ילדה בת 9 ותאומות בנות חמש וחצי. 

בסמוך לאחר הגירושין הגיעו הצדדים להסכם שלפיו האב ישלם עבור מזונות הילדה הגדולה 700 שקל לחודש ועבור כל אחת מהתאומות 1,200 שקל ובסך הכל 3,100 שקל לחודש. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין. 

ב-2018 ניתן פסק דין המורה על משמורת משותפת וזמני שהות שווים של הקטינות אצל הצדדים. כחודשיים לאחר מכן עתר האב לביטול המזונות. 

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד חיה לזר נוטקין, הוא טען כי הלכת בע״מ 919/15 שהתקבלה לאחר קביעת המזונות היא שינוי נסיבות מהותי המצדיק ביטול המזונות. עוד נטען כי יש לבטל את המזונות לנוכח השינוי המשמעותי בזמני השהות והפער הכלכלי העצום בין הצדדים. 

האם, שיוצגה על ידי עו"ד אריאל עטרי, טענה כי אין בשינוי ההלכה המשפטית משום שינוי נסיבות מהותי, בוודאי לא שינוי "בלתי צפוי" בעיני האב, שהודה כי היה ער להליך עוד קודם למתן פסק הדין בעניין המזונות. 

לגופו של עניין היא טענה כי לא חל שינוי משמעותי בזמני השהות ולאב נוסף רק יום בשבוע ביחס לשנה שקדמה להגשת התביעה. 

האם אמידה

סגן נשיא בית המשפט למשפחה בירושלים, השופט נמרוד פלקס, הבהיר כי הגישה השלטת בפסיקה היא שאין מקום להחלת ההלכה החדשה כשינוי נסיבות מהותי לכשעצמו, כשמדובר בהסכם גירושין הכולל הסכמות לעניין מזונות הצדדים. ואולם, אם יוכח שינוי נסיבות עובדתי בית המשפט ייבחן את חיוב המזונות לאור העקרונות שנקבעו בהלכה החדשה.

במקרה זה לא מדובר בהסכם גירושין כולל אלא בהסכם המתייחס למזונות בלבד, ולכן יש לראות בשינוי ההלכה כשינוי נסיבות מהותי.

בנוסף, הוכח שינוי משמעותי בזמני השהות מאז ניתן פסק הדין בעניין המזונות. בעוד שבאותה תקופה היחס היה 40%-60% לטובת האם ביחס לבת הגדולה ו-80%-20% לטובתה ביחס לתאומות, כיום זמני השהות הם 50%-50%. 

השופט סקר באריכות את יכולותיהם הכלכליות של הצדדים אך כתב כי זה נעשה למעלה מן הצורך לנוכח הודאת האם עצמה כי היא אמידה ויכולתה הכלכלית גבוהה במידה ניכרת מזו של האב. 

בנסיבות אלה הורה השופט על ביטול המזונות עבור הבת הגדולה. ביחס לתאומות נקבע כי האב ישלם 600 שקל לחודש עבור כל אחת מהן עד גיל 6 ולאחר מכן החיוב יבוטל. 

האם חויבה בהוצאות של 15,000 שקל.  

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
תקופת הקורונה: הגיע הזמן לסיים סכסוכים
אילוסטרציה: Campaign Creators, Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ