אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> ריכלתם בפייסבוק? אתם עלולים להיתבע בגין לשון הרע

ריכלתם בפייסבוק? אתם עלולים להיתבע בגין לשון הרע

מאת: עו"ד לביא נעים | תאריך פרסום : 14/06/2015 16:49:00 | גרסת הדפסה

צילום: GaborfromHungary, www.morguefile.com

בימ"ש השלום בקריות קבע שהתכתבות פרטית בפייסבוק, בה כונתה עורכת דין "סתומה בלחץ" היא לשון הרע. הנפגעת תפוצה ב- 20 אלף שקל.

במרץ 2014 התכתבה מ' – עורכת דין במקצועה –  עם מכר המשותף לה ולחברתה למקצוע בשיחה בפרטית בפייסבוק. ההתכתבות החלה בעקבות כתבה שפרסם המכר בדף הפייסבוק שלו, עליה הגיבה אותה חברה. מ' כתבה למכר שהתגובה הייתה "פשוט בדיחה", והוסיפה כי עורכת הדין הזו "סתומה בלחץ", בעלת "הרמה הנמוכה ביותר שפגשתי לאחרונה" ועוד הערות לגבי התנהלותה.

זקוקים לעו"ד לשון הרע?

פנו ל  - עו"ד לשון הרע

עורכת הדין הפגועה הגישה נגד הקולגה הרכלנית תביעה לפיצוי של 200 אלף שקל בגין לשון הרע. היא טענה שמעבר לדברים הקשים שכתבה עליה מ' היא גם הוסיפה, לאחר שהמכר יידע אותה שהוא הלקוח שלה, שלא כתבה עשירית ממה שהיא והסביבה המקצועית באמת חושבים עליה. לטענתה, הדברים נכתבו במטרה לפגוע בה כאדם ובעבודתה כעורכת דין.

הנתבעת טענה שהדברים שכתבה לאותו מכר היו מניסיונה האישי ויועדו לעיניו בלבד. לטענתה, התביעה לא ראויה להגיע לדיון: טרם עידן הפייסבוק תביעה כזו כלל לא היתה מוגשת ובטח שלא היתה מתקבלת, כיוון שלא היתה מתועדת, ועדיין השיחה, שהיא פרטית ולא רשמית, היתה קורית בין אם בטלפון או במפגש בבית קפה. לטענתה, רשת האינטרנט היא זירה ייחודית להחלפת דעות ולמימוש חופש הביטוי, והפרסומים בה אינם לשון הרע. עוד טענה כי דבריה הם אמת, והתנהגותה תמת לב.

חופשי אבל מוגבל

השופט נאסר ג'השאן קבע שבדברי הנתבעת היה לשון הרע. אדם סביר שהיה קורא את הדברים שכתבה התובעת למכרה – היה מקבל רושם שלילי. העובדה שהנתבעת טרחה לציין שדבריה הם רק קצה הקרחון, כתב השופט, רק מגבירה את עוצמת לשון הרע.

שיח חופשי באינטרנט אמור להיות מוגבל באופן שלא יפגע בשמו הטוב של האדם, ופרסום שיוצר רושם שלילי כלפי נפגע עלול להצמיח עילת תביעה, קבע השופט בפסק הדין. דבריה של הנתבעת הם פרסום מכפיש, וגם אם נכתבו בשיחה פרטית, אין להגן עליהם. עוד קבע השופט שהנתבעת לא הוכיחה שהדברים שכתבה הם אמת. דבריה לא תמי לב שכן היא בעצמה אמרה שדבריה נכתבו על התובעת כאדם, ולא כאזהרה על חוסר מקצועיותה.

עוד ציין השופט כי תביעות כאלה היו מגיעות לביהמ"ש גם לפני עידן הפייסבוק, וגם אז הן היו מתקבלות כהוצאת לשון הרע. 

השופט ציין שהדברים שנכתבו אמנם היו חמורים, אך לקח בחשבון כי הם יועדו לאדם אחד בלבד, שנשאר לקוחה של התובעת. השופט פסק לטובת התובעת פיצוי בסך 20 אלף שקל, הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 5,000 שקל.

חשוב לי מאוד לציין שאנשים רבים מאמינים כי הם יכולים לפרסם בפייסבוק בכלל ובאינטרנט בפרט כל תוכן שיעלה על דעתם.

בפועל, מי שבוחר לפרסם תכנים פוגעניים בפייסבוק או בכל מדיה אחרת שם את עצמו בסיכון של תביעה בגובה של למעלה ממאה אלף שקל. לכן, לפני שתפרסמו בפייסבוק תוכן שעלול לפגוע באדם אחר חשבו היטב - האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון?

  • שמות ב"כ הצדדים לא פורסמו.

* עו"ד לביא נעים עוסק בלשון הרע.    

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ