אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> רות עופר תשלם מאות אלפי שקלים על חובות דמי ניהול במגדל יוקרה

רות עופר תשלם מאות אלפי שקלים על חובות דמי ניהול במגדל יוקרה

מאת: עו"ד עידן חתוכה | תאריך פרסום : 31/10/2021 13:01:00 | גרסת הדפסה

עורך דין מקרקעין, רות עופר תשלם מאות אלפי שקלים על חובות דמי ניהול במגדל יוקרהעו"ד עידן חתוכה | צילום: מיטל אזולאי (אילוסטרציה: Zac Gudakov on Unsplash)

המפקחת על רישום המקרקעין חייבה את אלמנתו של סמי עופר ז"ל לכסות חובות שצברה בשנים 2014-2017 על פנטהאוז שהחזיקה במגדלי סיטי טאוור ברמת גן

המפקחת הבכירה על רישום המקרקעין בתל-אביב, דגנית קציר-ברין, חייבה לאחרונה את רות עופר, אלמנתו של סמי עופר ז"ל, לשלם כ-350 אלף שקלים לנציגות מגדל היוקרה סיטי טאוור ברמת גן, עבור חובות דמי ניהול לשנים 2014-2017. הטענה המרכזית של עופר, כי דמי הניהול חושבו באופן שגוי ולא שוויוני, נדחתה.

נציגות הסיטי טאוור הגישה נגד עופר 3 תביעות בסכום של כ-380 אלף שקלים בטענה שלא שילמה את דמי הניהול עבור דירת היוקרה שלה – פנטהאוז המשתרע על פני שתי קומות. בתביעה נטען כי לפני שהבית נרשם כבית משותף הוחלט באסיפה כללית שדמי הניהול יחושבו לפי שטח הדירות בחשבון הארנונה והדירה של עופר עומדת על 389 מ"ר. למרות זאת, היא סירבה לשלם את דמי הניהול עבור השטח המלא.

הטענה המרכזית של עופר הייתה ששטח הדירה קטן יותר ועומד על 217 מ"ר בלבד. עוד היא טענה כי הנציגות לא הוכיחה את הבסיס לחישוב דמי הניהול וכי שיטת החישוב בה בחרה לא שוויונית, לא חוקית ומפלה בין בעלי הדירות.

טענה נוספת שהעלתה הייתה שהדירה הייתה מושכרת ברוב השנים הרלוונטיות ולפיכך השוכר היה אמור לשאת בתשלומי דמי הניהול.

חובתו החוקית של בעל דירה

אלא שהמפקחת הבכירה דגנית קציר-ברין הבהירה כי חובת תשלום דמי הניהול חלה על בעל הדירה ולא על השוכר. העובדה שבהסכם השכירות יכול בעל דירה להטיל את התשלום על השוכר לא רלוונטית לחובתו החוקית. מדובר בהסכמה שמחייבת רק את הצדדים לחוזה השכירות, ואם לעופר יש טענות נגד השוכר היא יכולה להגיש נגדו תביעה.

באשר למנגנון החישוב קבעה המפקחת כי הוראות התקנון המוסכם, שגובש על-ידי בעלי הדירות בבניין בתקופה שבה הבניין עדיין לא היה רשום כבית משותף, היו תקינות וחוקיות.

המפקחת הבהירה כי אין כל מניעה לקבוע שמנגנון החישוב של דמי הניהול יתבסס על שטח הדירות בתלושי הארנונה, שכן כבר נקבע בפסיקה שהרישום ברשות המקומית הוא "אמת מידה נכונה, עדכנית ואמינה לגבי שטח הדירות". המפקחת הוסיפה כי ממילא עופר לא הוכיחה שהנציגות הפלתה או נהגה בחוסר שוויון בין בעלי הדירות בבניין, ולפיכך טענותיה כנגד מנגנון החישוב נדחו.

בהמשך, קבעה המפקחת כי הנציגות הוכיחה ששטח הדירה הכולל שמופיע ברישומי עיריית רמת גן הוא 389 מ"ר ולא 217 מ"ר כפי שטענה עופר. כמו כן הוכח שעופר לא שילמה את כל דמי הניהול שהייתה אמורה לשלם בתקופות יולי עד דצמבר 2014, בשנים 2015-2016 וכן בתקופות שבין ינואר-אפריל ויוני-נובמבר 2017. עוד נקבע כי עופר גם חייבת לשאת בתשלומי גבייה מיוחדת שהוטלו על כל בעלי הדירות עקב תיקונים קריטיים של מערכות הבית, בהתאם להחלטה של אסיפת בעלי הדירות.

בסך הכל חויבה עופר בתשלום כולל של 313,176 שקלים בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של 36,859 שקלים.

לפסק הדין בתיקים 5-88-2021

עו"ד עידן חתוכה עוסק/ת ב- מקרקעין ונדל"ן
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ