אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> רופא שיניים ישלם על טיפול רשלני 142,000 שקל

רופא שיניים ישלם על טיפול רשלני 142,000 שקל

מאת: עו"ד דורית קורץ | תאריך פרסום : 14/02/2017 17:28:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: mishoo, 123rf.com

בימ"ש השלום בחיפה קיבל בשבוע שעבר תביעתה של מטופלת, שטענה כי הרופא התרשל. חוות דעת מומחה מטעם ביהמ"ש לא הותירה מקום לספק: הטיפול היה לא מקצועי, מן האבחון ועד הביצוע.

בשנת 2010, ישראלית שעלתה מרומניה פנתה אל רופא שיניים. באותה עת לרופא היה ניסיון של כעשר שנים מאז סיים את הכשרתו. מצבה של האישה, שכנראה לא ביקרה אצל רופא שיניים במשך זמן רב, דרש טיפול עמוק ומורכב.

הרופא לקח על עצמו את העבודה וביצע מספר טיפולים באישה. אלא שהטיפול הסתיים במפח נפש ובעיות דנטליות שלא נפתרו.

בעקבות זאת הגישה האישה תביעת רשלנות רפואית בבימ"ש השלום בחיפה. לאחר שמשא ומתן בין הצדדים לא צלח, השופטת רויטל באום נדרשה לדון בתביעה ולהגיע להכרעה.

שני הצדדים הגישו חוות דעת רפואיות לתמיכה בעמדותיהם. לנוכח הפער הניכר ביניהן, השופטת רויטל באום מינתה מומחה מטעם ביהמ"ש בתחום פה ולסת. 

המומחה שמינתה השופטת היה בדעה כי הטיפול – שבמקרה זה הצריך ידע בתחומים רבים ומעורבות של מספר מומחים שונים כגון כירורג ומומחה לשיקום הפה – לקה לכל אורכו בחוסר מקצועיות שהתבטא באבחון לקוי, תכנית טיפול שגויה וביצוע רשלני.

בעדותו בביהמ"ש המומחה ציין כי כחלק מהכשרתם, רופאי שיניים צריכים גם לדעת מה לא לעשות. עם זאת, המומחה סבר שלתובעת לא נותרה נכות כלשהי כתוצאה מהטיפול הרשלני.

לדעת מה לא לעשות

השופטת אימצה דעה זו, תוך שהיא מזכירה כי ככלל, בית המשפט לא יסטה מחוות דעתו של מומחה שמונה מטעמו.

לאחר שניתחה את נזקי התובעת על פי חוות דעת המומחה, והתייחסה לטענות שונות שהתובעת העלתה בעניין, השופט פסקה לזכותה פיצויים בסך 142,000 שקל.

סכום זה הורכב מהחזר תשלום בגין הטיפול הרשלני, עלויות טיפול נוספות שיידרשו בעתיד, וכן פיצוי עבור כאב וסבל (בסך 50,000 שקל). לגבי הכאב והסבל, השופטת התחשבה בכך שבשל הטיפול הרשלני, התובעת תצטרך לעבור "ביטולים" שלו כגון עקירות שיניים ופירוק גשרים. 

בנוסף, השופטת הורתה לנתבע לשלם לתובעת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 25,000 שקל.

בתוך כך השופטת דחתה, בין היתר, את דרישת התובעת לפיצוי בגין פגיעה באוטונומיה, וציינה כי טענותיה שלפיהן הנתבע לא מסר לה הסברים על הטיפול היו "כלליות וסתמיות", מה גם שהשניים דיברו ברומנית – שפת אמה של התובעת.

כמו כן, השופטת דחתה את הטענה לפיצוי על הפסדי שכר, בנימוק שהתובעת לא צירפה תלושי שכר מהם ניתן להסיק שהטיפולים נעשו על חשבון ימי עבודה וכי שכרה הופחת עקב כך.

עו"ד דורית קורץ עוסק/ת ב- רשלנות רפואית
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוח: מה חשוב לדעת?
עו"ד גיל קלופשטוק (צילום: אביתר קלופשטוק)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ