אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> קבלן ממזרח ירושלים חויב להוציא טופס 4: ״העירייה עוצמת עיניים״

קבלן ממזרח ירושלים חויב להוציא טופס 4: ״העירייה עוצמת עיניים״

מאת: עו"ד נתן מינקוביץ | תאריך פרסום : 14/07/2020 16:28:00 | גרסת הדפסה

עו"ד נתן מינקוביץ | אילוסטרציה: Georgia de Lotz, Unsplash

שופטת בית משפט השלום קיבלה באופן חלקי תביעה שהגיש אדם שרכש דירה בבית חנינא. ״העיריה מאפשרת לדיירים להתחבר למים ולחשמל, על אף שטופס 4 הוא האישור החוקי והתנאי לאכלוס הבנין״, כתבה

אדם שרכש דירה בבית חנינא ב-2016 תבע את הקבלן בטענה כי הוא מפר את הסכם המכר בכך שאינו מקצה לו מקום חניה בבניין ולא מוציא טופס 4. הקבלן הכחיש שהתחייב לכך אך השופטת מרים קסלסי קיבלה את התביעה. היא הורתה לקבלן לאפשר לתובע להחנות במקום קבוע, ולהוציא את טופס האיכלוס בתוך שנה.

הקבלן הקים על שטח בבית חנינא שלושה בנייני מגורים. שניים מהם מחוברים באמצעות מרתף תת קרקעי המשתרע מתחתם. 

הבניה הסתיימה לפני מספר שנים אך עד היום טרם התבקש או הוצא טופס 4.

הדירות נמכרו לרוכשים שונים במצב שלד. אחת הדירות נמכרה לאישה ובתה, שבהמשך מכרו אותה לתובע.

התובע סיפר כי לאחר שרכש את הדירה החנה את רכבו בחצר הקדמית של הבניין אלא שבהמשך הוצמדה החצר לדירות הקרקע. בנסיבות אלה הוא עבר להחנות בשביל הגישה למרתף.

כמה שבועות לפני הגשת התביעה הושכר המרתף לאדם שמאחסן שם מלאי עסקי והוא נעל את שער הכניסה המוביל לחניה התת קרקעית ולכל השטח שמאחורי הבנין. מאז, אין לתובע איפה להחנות את רכבו.

לטענתו, בהסכם המכר התחייב הקבלן להקצות מקום חניה אחד בתוך גבולות הבניין. הוא הוסיף כי אף שההסכם לא מציין דבר לעניין טופס 4 (אישור העירייה לגמר הבניין), זו חובתו של הקבלן על פי הדין.

הקבלן טען מנגד כי מעולם לא התחייב למסור חניה בתוך הבניין אלא מחוצה לו, ועד היום התובע חונה בכביש מחוץ לבניין שנמצא בשטח המגרש.

עוד לדבריו, הוא לא יכול להוציא טופס 4 כל עוד לא ייהרסו חריגות בנייה שביצעו רוכשי הדירות וממילא הוא לא התחייב לכך בהסכם. 

מקום חניה ספציפי

השופטת מרים קסלסי מבית משפט השלום בירושלים קיבלה את טענת הקבלן כי לא התחייב לאפשר חניה בתוך קומת המרתף, אלא מחוץ לבניין אך הדגישה כי עליו לספק מקום חניה מוסדר וספציפי, כפי שהתחייב בהסכם.

בנסיבות אלה היא קבעה שהקבלן הפר את התחייבותו לספק מקום חניה ספציפי לדירה שרכש התובע. לדבריה, מאחר שהאזור היחיד שנותר כשטח משותף מחוץ לבניין הוא שביל הגישה למרתף, על הקבלן ושוכר המרתף לאפשר לתובע להחנות שם.

עוד קבעה השופטת כי אף שהנושא לא הוזכר בהסכם, הקבלן מחויב להוציא טופס 4 על פי תקנות התכנון והבניה. לדבריה, טענתו כי יש רוכשים שביצעו חריגות בנייה וזה מה שעיכב את הוצאת הטופס לא הוכחה ונראה שרק חסרון כיס וחוסר עניין אישי גרמו למחדל. 

״מניסיוני השיפוטי מכירת דירות בשלב המעטפת ואי הוצאת טופס 4 הן תופעה לא חריגה בבניה במזרח העיר״, כתבה השופטת והוסיפה כי העיריה עוצמת עיניים ומאפשרת לדיירים להתחבר למים ולחשמל, על אף שטופס 4 הוא האישור החוקי והתנאי לאכלוס הבנין. 

בסופו של דבר השופטת הורתה לקבלן להוציא טופס 4 בתוך שנה מהיום. בנוסף היא הוציאה צו מניעה האוסר על הקבלן או מי שמחזיק במרתף להפריע לתובע להחנות בשביל הגישה.

הקבלן חויב בהוצאות ושכ״ט עו״ד בסך 10,000 שקל.

  • ב״כ התובע: עו"ד ג'ורג' שוכרי
  • ב״כ הנתבע: עו"ד חוסאם סיאם
עו"ד נתן מינקוביץ עוסק/ת ב- מקרקעין ונדל"ן
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ