אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> צעיר שנהג תחת השפעת סמים יישאר מחוץ לכלא

צעיר שנהג תחת השפעת סמים יישאר מחוץ לכלא

מאת: עו״ד רועי גולן | תאריך פרסום : 10/03/2022 09:51:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Mediocre Studio, Unsplash

המאשימה דרשה להטיל על הנהג מאסר בפועל אך בית המשפט הסתפק במאסר על תנאי ופסילה ממושכת 

השופטת אסתר טפטה גרדי גזרה לאחרונה את דינו של נהג שהורשע בנהיגה תחת השפעת סמים. השופטת הדגישה כי מדובר באחת העבירות החמורות שבחוק אך פסקה כי מאחר שמדובר בעבירה ראשונה מסוגה לאותו נהג אין להטיל עליו מאסר. העונש אוזן באמצעות פסילה ממושכת ל-26 חודשים.

לפי כתב האישום בפברואר 2020 נסע הצעיר בשפרעם ונעצר על ידי שוטרים. בבדיקת שתן נמצא כי הוא נהג תחת השפעת קנאביס. 

במסגרת הטיעונים לעונש המדינה הדגישה את חומרת העבירה ועברו התעבורתי של הנאשם ועתרה למאסר בפועל, פסילה ארוכה ומרתיעה (בין שנתיים ל-4 שנים), מאסר על תנאי ארוך ומרתיע של למעלה מ-9 חודשים, קנס והתחייבות.

המדינה ציינה שהנאשם נוהג משנת 2017 ולחובתו 3 הרשעות קודמות (על מהירות, נהיגה ברכב לא תקין ופקיעת רישיון רכב). עוד נטען כי הנאשם לא הופנה לשירות המבחן ולא הוצג כל אפיק שיקומי בעניינו. המדינה הוסיפה כי במקרים דומים הטילו בתי המשפט מאסר בפועל, אף שמדובר היה בעבירה ראשונה של נהיגה תחת השפעת סמים.

ההגנה לא ביקשה לטעון לעונש וגזר דין ניתן ללא טיעוניה.

מסר מרתיע

השופטת אסתר טפטה גרדי מבית המשפט לתעבורה בעכו כתבה כי נהיגה בשכרות היא מהעבירות החמורות ביותר שבפקודת התעבורה, שהמחוקק אף ראה להורות בצידה על עונש פסילת מינימום בת שנתיים. היא ציינה כי נהיגה תוך שימוש בסמים אסורים היא עבירה שטמונה בה מסוכנות רבה למשתמשי הדרך.

השופטת ציטטה פסיקה שלפיה הנהיגה ברכב דורשת ביצוע מכלול פעולות הדורשות תשומת לב: ריכוז, מיומנות ויכולת תגובה מידית. "מי שאינו מצוי במלוא חושיו עקב צריכת סמים אסורים, מכניס עצמו מראש למצב בו נפגעת יכולתו לנהוג בבטחה", כתבה. 

בהתחשב במידת הפגיעה בערך החברתי של שמירה על בטחון הציבור נוכח מסוכנותה של העבירה (ברף הבינוני), במדיניות הענישה הנוהגת כשמדובר בעבירה ראשונה ובנסיבות ביצוע העבירה, קבעה השופטת שמתחם העונש ההולם את המקרה נע ממאסר מותנה ועד מאסר בפועל, למשך מספר חודשים, שיכול ויהא בעבודות שירות, ופסילה בפועל שבין שנתיים ל-4 שנים. 

בפועל, נוכח רף החומרה הגבוה של העבירה מצד אחד והיותה של העבירה עבירה ראשונה מסוגה לנהג, השופטת הגיעה למסקנה שאין מקום לגזור על הנאשם מאסר.

עם זאת, היא קבעה שרישיונו של הנאשם יפסל לתקופה בת 26 חודשים. "תקופה זו תרחיקו מהכביש לתקופה מוחשית ומשמעותית, ותשגר עבורו מסר מרתיע מביצוע עבירה דומה", כתבה. בנוסף היא הטילה עליו מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס בסך 1,500 שקל והתחייבות. 

  • ב"כ המדינה: עו"ד חנא ארשיד
  • ב"כ הנאשם: עו"ד ענאן עליאן עזאם נואף
עו״ד רועי גולן עוסק/ת ב- תעבורה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ