אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> צו שיקום לנכה שיצר חובות בהימורים ורכישת אלכוהול

צו שיקום לנכה שיצר חובות בהימורים ורכישת אלכוהול

מאת: עו"ד נמרוד חיים הראל | תאריך פרסום : 09/06/2021 15:50:00 | גרסת הדפסה

עו״ד נמרוד חיים הראל | צילום: אביגיל פפרנו, אילוסטרציה: Heather Gill, Unsplash

בהחלטה נדחתה בקשת הנאמנה לבטל את ההליך בשל חוסר תום לב ביצירת החובות. הרשם הוציא צו שיקום שבמסגרתו הופנה החייב לקורס התנהלות כלכלית נכונה

הרשם עופר שורק הוציא לאחרונה צו שיקום כלכלי לחייב הסובל מנכות נפשית שצבר חובות של כ-80,000 שקל בהלוואות שנטל לצורך הימורים ואלכוהול. הרשם דחה את בקשת החייב לקבל הפטר. עם זאת הוא גם לא ביטל את ההליך והוציא צו שיקום שבמסגרתו ייערך בירור בנוגע להכנסות ונכסים של החייב והחייב יפעל להיגמל מהתמכרויותיו ולהשתלב במעגל העבודה.

החייב כבן 53, רווק ללא ילדים, גר לבדו בדירה שכורה. הוא סובל מבעיות נפשיות ומתקיים מקצבת ביטוח לאומי וסיוע ממשרד השיכון לאחר שנקבעה לו נכות רפואית יציבה בשיעור 64% ודרגת אי כושר בשיעור 100%. 

לפני כשנה ניתן צו לפתיחת הליכים בעניינו והוגשו נגדו חמש תביעות חוב בסכום של 81,224 שקל.

בדו״ח הנאמנה צוין כי קריסתו הכלכלית של החייב נובעת מאי יכולת לעמוד בהחזר הלוואות ואשראי שנטל בשנת 2019, רובם לצורך רכישת אלכוהול והימורים. 

הנאמנת הוסיפה כי רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לאופן ומצג הדברים שפירט החייב בפני הנושים. היא ציינה כי דירת המגורים של הוריו נמכרה בשנת 2014 והוא קיבל לידו 180,000 שקל בהם עשה שימוש להימורים, אלכוהול והוצאות מחיה.

בנסיבות אלה המליצה הנאמנה על ביטול ההליך בשל ניצול לרעה.  

החייב טען בתגובה כי במועד יצירת החובות התדרדר מצבו הנפשי והוא פותה על ידי נציגי מכירות ופרסומות ליטול הלוואות. לטענתו, יש לאפשר לו לפתוח דף כלכלי חדש ולתת לו הפטר לאלתר מכל החובות.

להשתלב מחדש

הרשם עופר שורק מלשכת ההוצאה לפועל חיפה דחה את בקשת החייב לתת לו הפטר. הוא ציין כי החייב נטל את ההלוואות בעת שידע או שהיה עליו לדעת כי יש סיכוי גבוה שלא יכול לעמוד בהתחייבויותיו וכן מסר פרטים שגויים ומטעים בדבר עיסוקו והכנסותיו כשפנה לקבל אשראי.

בנוסף, העובדה שכספי ההלוואות שנטל שימשו אותו למטרת הימורים, צריכת אלכוהול והתנהלות בפזרנות, שוללת את תום ליבו בעת יצירת החובות.

במקביל דחה הרשם את בקשת הנאמנה לבטל את ההליך וביכר להוציא לחייב צו לשיקום כלכלי המותאם למצבו. 

הרשם כתב כי ביטול ההליך לא יביא תועלת לנושים, שלא יוכלו להיפרע מהחייב בהליכי הוצאה לפועל, וגם אינו מועיל לשיקומו.

הרשם ציין כי החייב מאוזן נפשית כיום, החל בתהליך שיקום לאחר שנגמל מהימורים במכון לבריאות הנפש והוא מלווה על ידי עובדת סוציאלית ופסיכיאטר.

הוא כתב כי צו השיקום יגשים את מטרות החוק וביניהן להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של היחיד ולקדם את שילובו מחדש במרקם החיים הכלכליים.

כמו כן, הותרת היחיד בהליך תביא גם להשאת התמורה לנושים שכן תערך בדיקה לגבי היקף עיזבון הוריו וגורל כספי מכירת הדירה. כמו כן, בהתאם להתקדמות תהליך השיקום של החייב ואפשרותו בשלב מאוחר יותר להשתלב חזרה במעגל העבודה, ניתן יהיה להטיל עליו חובת תשלום חודשית.

במסגרת הצו הפנה השופט את החייב לקורס הכשרה להתנהלות כלכלית נכונה מתוך שאיפה לקדם את שילובו מחדש במרקם החיים החברתי כלכלי.

  • שמות ב״כ הצדדים לא צוינו בהחלטה
עו"ד נמרוד חיים הראל עוסק/ת ב- חדלות פירעון
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
על רקע המלחמה: נכה צה"ל ייצא מחובות באמצעות הלוואה ממשרד הביטחון
עו"ד ניר ויינרמן | אילוסטרציה חיצונית: Nik Shuliahin 💛💙 on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ