אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> צבר חובות כבדים כשטיפל באשתו הסיעודית – ונפטר מהם לאחר מותה

צבר חובות כבדים כשטיפל באשתו הסיעודית – ונפטר מהם לאחר מותה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 16/05/2023 10:53:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Liliana Estigarribia Franco on Unsplash

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את המלצת הנאמן בהליך חדלות הפירעון להעניק לאלמן הטרי הפטר לאלתר מחובות

בן 67 שנקלע לחובות כבדים על רקע מצבה הרפואי הקשה של אשתו לא יצטרך להחזיר אותם. החייב, נכה בדרגת אי כושר עבודה המתקיים מקצבאות הביטוח הלאומי, עתר להעניק לו הפטר מלא על חובותיו לאחר שאשתו נפטרה. הממונה על חדלות פירעון לא התנגד לבקשה, ומכאן דרכו של השופט עידו כפכפי להעניק לחייב הפטר לאלתר על חובותיו הייתה קצרה.

הרקע לחובות הוא כאמור מצבה הקשה של אשת החייב בשנים שקדמו למותה. האיש, שיוצג בהליך חדלות הפירעון באמצעות עו"ד אייצ'לותם מסלה, סיפר כי לפני עשרים שנה מצאו לאשתו גידול בראש ובני הזוג נזקקו במשך 4 שנים לשירותיה של עובדת זרה. בשלב מסוים אשתו עברה למחלקה סיעודית בבית אבות ושהתה שם כמעט 10 שנים נוספות עד למותה ביולי אשתקד.

החייב סיפר כי לפני כשנתיים וחצי איבד את כושרו עבודתו, ובשילוב הצורך המתמיד לטפל באשתו הגוססת הוא נותר חסר כל. עוד הוא סיפר כי בזבז את כל כספו ונותר כיום ללא דירה בבעלותו וללא חסכונות, ולאחרונה חתם על חוזה שכירות בדיור ציבורי תמורת 930 שקל לחודש.

לשיטת החייב מצבו הקשה מצדיק להעניק לו הפטר לאלתר מחובות.

הנושים לא התנגדו

הממונה על חדלות פירעון, באמצעות עו"ד אודליה אלייב, תמך בבקשת החייב. לדבריו מדובר בחייב נעדר כושר השתכרות עם נכות באופן שמצדיק לבוא לקראתו. הנאמן בהליך, שיוצג על ידי עו"ד ראובן נחום, הוסיף נקודה נוספת לטובת החייב וטען שחרף מצבו הרפואי המורכב הוא מצליח לעבוד ולהרוויח כ-2,300 שקל בחודש.

הנאמן הסביר שהחלטתו להמליץ על הפטר שאינו כולל צו תשלומים נבעה מגילו המתקדם של החייב ומהרצון לעודד אותו להמשיך להשתלב במעגל התעסוקה. הוא הוסיף כי אין תועלת בהטלת צו תשלומים אפילו אם החייב יקבל קצבת שארים לנוכח פטירת אשתו. בנוסף הדגיש הנאמן שלחייב אין נכסים פיננסיים מהם ניתן לפרוע את חובותיו.

במהלך הדיון בבית המשפט הוסיף החייב שהנושים לא הביעו התנגדות לתכנית המומלצת על ידי הממונה ולפיכך הוא מבקש לאמץ את ההמלצה ולתת לו הפטר לאלתר.

השופט עידו כפכפי כתב שהחייב עומד בתנאי חוק חדלות פירעון למתן הפטר לאלתר, שכן כושר השתכרותו נמוך מדמי המחיה הראויים. "מדובר בחייב שחי בצמצום מקצבאות ביטוח לאומי בלבד" ומתגורר "בדיור ציבורי לגיל הזהב".

לפיכך השופט נתן לחייב הפטר לאלתר והורה על ביטול המגבלות שאסרו עליו להשתמש בכרטיס אשראי, להחזיק בדרכון ולצאת מן הארץ. בנוסף הורה השופט על סגירת תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו נגד החייב בשל חובותיו.

לסיום קבע השופט, בהתאם לחוק, כי אם החייב יקבל נכסים כלשהם במשך 3 שנים ממועד מתן הצו לפתיחת הליכים הם יועברו לקופת הנשייה. הוא הזהיר את החייב שהסתרת נכסים או מסירת מידע שקרי לנאמן או לממונה עלול להוות עבירה פלילית שבגינה הוא עשוי למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח.

להחלטה המלאה בתיק חדל"פ 55658-07-20

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
אם מתעלמים חובות לא נעלמים אלא מתעצמים
עו"ד שרון אורן | צילום: שני גביזון

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ