לפסק הדין בעניין שגיא הילה נגד פלאפון בע"מ
בית המשפט חייב את פלאפון לפצות לקוחה, אשר סבלה מבעיות קליטה וניתוקים במכשיר הטלפון הנייד שרכשה, בעיות אשר לא נפתרו גם לאחר שדרוג המכשיר.
התובעת טענה, כי משנת 2002 המועד בו התקשרה עם פלאפון, ישנן בעיות קליטה וניתוקים בשיחות שלה, ולפיכך היא מעריכה את ההפסדים שנגרמו לה בסכום של 17,000 ש"ח.
התובעת לא הכחישה, כי שדרגה מפעם לפעם את המכשירים, ואולם לטענתה, היה בשדרוג זה משום הבטחה מצד פלאפון, כי הבעיות תיפתרנה, ואולם בפועל גם לאחר השדרוגים הבעיה לא נפתרה.
הסירוב לאנטנה מוצדק
פלאפון לא התכחשה לעובדה שישנה בעיה מסוימת של קליטה כתוצאה מבעיות מיסוך בבית מגוריה של התובעת, ולכן היא הציעה פתרון בדמות של אנטנה שניתן יהיה להשתמש בה בביתה של התובעת. התובעת והוריה סירבו לאנטנה.
השופט ערן נווה מבית המשפט לתביעות קטנות קבע, כי ניתן להבין את סירובם של התובעת והוריה, ואין לזקוף סירוב זה לחובתם במסגרת חובות הקטנת הנזק.
פלאפון הייתה צריכה לבטל את העסקה
השופט הביע תמיהה על כך, שפלאפון לא בטלה את העסקה עם התובעת והשיבה לה את החלק היחסי של כספה. לדבריו: " אני יכול בהחלט להבין שחב' הסלולר מבקשות "להלחם" על כל לקוח ואולם לא ברור לי מרגע שהיה ברור לחב' הסלולר עצמה, כי ישנן בעיות קליטה במקום וכי התובעת לא מרוצה מהמוצר, מדוע לא לבטל את העסקה ולהחזיר לה את החלק היחסי של כספה, גם אם מדובר במכשיר משומש".
השופט קבל את הטענה, כי חברות הסלולר אינן יכולות להיות אחראיות לכל בעיות הקליטה, ואולם קבע כי במקרה הנדון הבעיה חמורה ועל פלאפון היה לפתור אותה בדרך כלשהי.
בית המשפט קבע, כי הסכום הנתבע מופרז, ועם זאת נלקחה בחשבון העובדה, כי מזה שנתיים שהתובעת לא עושה שימוש במכשירים שלה בשל בעיות הקליטה.
בהתאם לכך, הורה בית המשפט על ביטול העסקה שבין התובעת לפלאפון, וקבע, כי בכפוף להחזרת מכשיר הטלפון הנמצא ברשותה של התובעת, תפצה אותה פלאפון על סכום כולל הוצאות משפט של 1,500 ש"ח.
נקבע, כי סכום זה מבטא גם את החלק היחסי של הסכומים ששלמה התובעת מבלי ליהנות מהמכשיר, פרמטר מסוים של הוצאות ועגמת נפש.
לפסק הדין בעניין שגיא הילה נגד פלאפון בע"מ
למדור צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.