אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> עו"ד יגאל ארנון: "כמו כפפה ליד"

עו"ד יגאל ארנון: "כמו כפפה ליד"

מאת: עו"ד שחר ולנר | תאריך פרסום : 29/04/2014 12:12:00 | גרסת הדפסה

עו"ד שחר ולנר זכה להכיר את עו"ד יגאל ארנון כמי שעשה צדקה וחסד עם רבים בצנעה ובסתר. כמה מילים על מי שהיה מבכירי עורכי הדין בישראל והיום יובא למנוחות.

את הפרק הזה של חייו לא רבים מכירים, כיוון שאותו בחר עו"ד יגאל ארנון ז"ל לעשות בסתר - מתן בסתר.

לפני 15 שנה, בהיותי עו"ד צעיר הגשתי ללשכת עורכי הדין הצעה להקמת פרויקט "פרו-בונו" שבמסגרתו יעניקו עורכי דין סיוע משפטי בהתנדבות למעוטי אמצעים.

לאחר כשנתיים של הכנות, ועדות ודיונים, הוקמה תכנית הפרו-בונו שלימים זכתה לשם "שכר מצווה", ומוניתי לשמש כיושב הראש שלה.פניתי לדר' שלמה כהן, ראש לשכת עורך הדין באותה תקופה, ואמרתי לו, שעם כל הכבוד, אני חייב לצדי דמות ייצוגית ומכובדת שתסייע לדחוף את התכנית ברמה הציבורית. "אני אדאג לכל עבודת השטח השחורה והסיזיפית", הצהרתי, "ועוה"ד המכובד שיבחר יופיע בכנסים, בתקשורת וכו'".

דר' כהן שאל אותי מה אני חושב על עו"ד יגאל ארנון. "עו"ד יגאל ארנון?!" שאלתי בפליאה - "זה הכי טוב שיש! אבל הוא בטח עסוק מדי ויש לו דברים יותר חשובים לעשות". הרמנו טלפון.

דר' כהן, הציג את הדברים: "היינו מאוד שמחים אם תוכל להיות יו"ר משותף של תכנית 'שכר מצווה' של הלשכה". התשובה הייתה מיידית: "נפלתם לי כמו כפפה ליד!", אמר עו"ד ארנון והזמין אותי לפגישה.

המעלית טיפסה לקומה ה-48 במגדל העגול בעזריאלי ואת פניי קיבלה העוזרת האישית האגדית של עו"ד ארנון, מזל. לפני שהספקתי לשאול היכן להמתין, יצא ארנון מחדרו: "שלום שחר, נעים מאוד, אני שמח שהגעת, ברוך הבא", אמר והוביל אותי לחדרו. עו"ד ארנון התיישב בכסאו, מאחוריו ניצבים זקופים כרכי התלמוד הבבלי, והחל להודות לי על הזכות שנפלה בחלקו להיות חלק מתכנית "שכר מצווה".

הבטתי בהתנצלות על תכנית העבודה עבת הכרס שהכנתי מונחת על שולחנו של ארנון, וציינתי בהיסוס: "עו"ד ארנון, אני יודע שהתכנית מצריכה הרבה שעות עבודה, אך את כל עבודת השטח אני אעשה, אתה רק תקדם אותה ברמה הציבורית". בטרם זכיתי למענה ענייני, ביקש עו"ד ארנון: "אתה יכול לקרא לי יגאל". כמובן שעניתי בחיוב: "בסדר גמור, עו"ד ארנון". והמשכתי בשיחה תוך שאני מתעקש לקרא לו, "עו"ד ארנון". עד שלבסוף, עצר עו"ד ארנון וזיכה אותי באחד משיעורי התורה הראשונים שלי... "גדול מרב רבי, גדול מרבי רבן, גדול מרבן - שמו".

לאחר שסיכמנו את דרך ההתנהלות וחלוקת העבודה בינינו, חזרתי למשרדי, וכבר למחרת קיבלתי טלפון: "שחר, זה יגאל", "כן, עו"ד ארנון" השבתי, "תראה אם אתה יכול להגיע אלי לפגישה, יש מישהו שצריך עזרה." השבתי בחיוב והתייצבתי בדלפק של מזל בשעה שנקבעה. הדלת של ארנון היתה פתוחה וכשראה שהגעתי יצא ואמר: "טוב שבאת, בוא כנס". בחדרו ישבו זוג, שניכר על פניהם, כי מעולם לא שיערו בדעתם שיגיעו לשבת בקומה ה- 48 במגדלי עזריאלי, קל וחומר במשרדו של עוה"ד מספר אחד במדינה.

לאחר ששטחו בפנינו את מצוקתם, הסברנו להם מהו הטיפול המשפטי הנדרש, ועו"ד ארנון התעקש לטפל בעניין אישית.

כך נהג יגאל מאז ועד יומו האחרון בעבודה. הוא מעולם לא ביקש לשאת בתואר ובתפקיד ברמה הרשמית והייצוגית בלבד, הוא רצה להיות מעורב אישית, ירד למרכזי הסיוע בשכונות והעלה למשרדו כל מי שרק יכל לסייע לו.

זכיתי לעוד שעות רבות במחיצתו של יגאל, שתיתי בצמא את דבריו, האזנתי בקשב לשיחותיו עם עורכי דין, פוליטיקאים ואנשי תקשורת.

אין זה סוד, כי במשך שנים סירב יגאל להתראיין בתקשורת. על אף התיקים המתוקשרים שניהל ולקוחותיו המפורסמים הוא נמנע מלהתראיין, וטען שתפקידו להופיע בבתי המשפט ולא להעניק ראיונות לתקשורת. לבקשתנו, הסכים יגאל לחרוג ממנהגו זה, ולהעניק ראיונות ובלבד שהנושא יהיה תכנית "שכר מצווה" והנגישות למשפט, תוך שהוא מקפיד, בכל ראיון, להמעיט מפועלו.

כך, לדוגמא, אמר בראיון בגלובס בשנת 2003:

"יש כמות אדירה של אנשים שאין להם נגישות לחוק, למשפט. אני מעריץ גם את יו"ר הלשכה שדחף את זה וגם את שחר ולנר שעושה עבודות משמעותיות. יש הרבה אנשים שמגיעה להם תודה בשביל מה שהם עושים שם. האחרון בהם זה אני". (גלובס, 31.12.2003 -http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=648264 ).

יגאל נהג לצטט מהנביא מיכה (פרק ו' פסוק ח') את תפקידו של עורך הדין בעיניו: "עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלהיך", ואכן - כך זכיתי אני להכיר את יגאל.

יהי זכרו ברוך !

* עו"ד שחר ולנר שותף במשרד עו"ד אלטשולר-ולנר, יו"ר (משותף) של תכנית "שכר מצווה" ומנכ"ל אתר "פסקדין".

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ