לפסק הדין בעניין מיכאל גימלשטיין נגד סלקום בע"מ
יום לאחר שרכש טלפון סלולארי מסלקום, התחרט הלקוח וביקש לבטל את העסקה, אך בקשתו סורבה. בית המשפט חשב אחרת וחייב את סלקום לבטל את העסקה.
לקוח סלקום טען כי רכש מסלקום מכשיר סלולרי מסוג נוקיה 5230. לטענתו, רכש את המכשיר בשעה 18:50 לערך, ולמחרת בבוקר שב לחנות וביקש לבטל את העסקה מאחר וסבר כי המכשיר אינו תקין. התובע טען, כי למרות שהמכשיר היה עדיין באריזתו המקורית ולא נעשה בו כל שימוש, סירבו נציגי השירות להחליף את המכשיר או לבטל את העסקה בטענה כי לא ניתן להחליף או להשיב מוצרים. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע, ביקש התובע לאפשר לו לבטל את העסקה, וטען כי לא ראה בחנות כל שלט המצביע על מדיניות החלפת הטובין.
סלקום טענה, כי במעמד העסקה ניתן לתובע דף הסבר בו נכתב כי לא ניתן לבטל רכישה או שדרוג של ערכות טלפון ואביזרים. לטענתה, במקום קיים שלט בולט ונראה לעין בו מצויית מדיניות החזרת המוצרים, והדבר אף צוין בחשבונית שקיבל התובע. להוכחת טענתה, צירפה סלקום צילומים של שלטים שהוצבו במקום. סלקום הכחישה את הטענה כי התובע פנה אליה יום למחרת ביצוע העסקה, אך טענה כי הסכימה לפנים משורת הדין להחליף את המכשיר בדגם אחר, אך התובע סירב.
חתמת - אבוד לך ?
השופט איתי ברסלר-גונן קיבל את התביעה,לאחר שקבע כי הוא מאמין לתובע כי כבר למחרת ביצוע העסקה, שב לסלקום וביקש לבטלה, וכי לא ראה במקום כל שילוט הנוגע למדיניות החזרת המוצרים. התובע, כך נפסק, זכאי לבטל את העסקה מאחר ובמקום לא היה שילוט מתאים המודיע כי לא ניתן להחזיר מוצרים, זאת בין היתר מאחר ומהצילומים שהגישה סלקום עולה, כי האותיות אינן בגודל הנדרש והכותרת לא הודגשה.
בנוסף, נפסק כי סירובה של סלקום לבטל את העסקה יום לאחר ביצועה כאשר הטלפון נמצא עדיין באריזתו המקורית ולא נעשה בו כל שימוש, אינו עומד בדרישות החוק לקיום חוזים בתום לב. כדוגמא, תיאר השופט מקרה בו לקוח מבקש לבטל עסקה דקה לאחר ששילם מאחר והתחרט.
"כלום נעמיד את אותו פלוני על קוצו של יוד ונאמר לו: "חתמת - אבוד לך"" שאל השופט, וציין כי השאלה מתי סירוב לבטל עסקה ייחשב סביר ומתי לא, תענה בהתאם לנסיבותיו של כל מקרה.
במקרה זה, כאמור, הורה בית המשפט על ביטול העסקה, וחייב את סלקום להשיב ללקוח את הסכום ששילם -1,879.20 שקלים, וכן לשלם לו הוצאות משפט של 500 שקלים.
לפסק הדין בעניין מיכאל גימלשטיין נגד סלקום בע"מ
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.