אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזיקין >> סכנת חיים: צ'מפיון מוטורס התרשלה בטיפול במערכת הבלימה

סכנת חיים: צ'מפיון מוטורס התרשלה בטיפול במערכת הבלימה

מאת: עו"ד רוני ברוש | תאריך פרסום : 12/05/2019 17:49:00 | גרסת הדפסה
דיני נזיקין, סכנת חיים: צ'מפיון מוטורס התרשלה בטיפול במערכת הבלימהעו"ד רוני ברוש (צילום: אילנה ברוש) [תמונת אילוסטרציה: Dmitry Kalinovsky,123rf.com]

תשעה ימים לאחר שהרכב עבר טיפול תקופתי במוסך של החברה, הבלמים קרסו ורק במזל הצליח הבעלים לעצור אותו מבלי לגרום לתאונה. החברה חויבה בפיצוי משמעותי כדי להרתיע אותה ולמנוע מקרים דומים.

בית משפט השלום בירושלים קיבל לאחרונה תביעה נזיקית נגד "צ'מפיון מוטורוס" וקבע כי התרשלה בטיפול במערכת הבלימה ברכב מסוג אאודי 5Q. השופט ירון מינטקביץ קבע כי לבעל הרכב - שחייו וחיי משפחתו היו בסכנה - נגרמה עגמת נפש רבה, ופסק פיצוי משמעותי של 20,000 שקל ברכיב זה, שנועד להרתיע את החברה מפני התנהלות דומה בעתיד. בסך הכל יפוצה הבעלים בכ-40,000 שקל.  

מדובר ברכב חדש שנרכש מ"צ'מפיון" ב-2017. כשנה לאחר מכן הבעלים הכניס אותו לטיפול 30,000 ק"מ במוסך של החברה בירושלים אולם כעבור תשעה ימים בלבד הוא לא הצליח לבלום.  רק במזל האירוע התרחש כשהוא היה לבד ברכב, ונהג במהירות נמוכה בחניון, כך שלא נגרם נזק רכוש או גוף.

בתביעה שהגיש כעבור כחצי שנה ביקש בעל הרכב פיצויים על שני טיפולים במוסך, בזבוז זמן ובעיקר עבור עגמת הנפש הרבה שנגרמה לו, תוך שהדגיש כי מן הראוי להרתיע את החברה כדי למנוע אסון. התובע ציין כי עד היום טורדת אותו המחשבה על הסכנה המוחשית שהייתה צפויה לו ולילדיו בשל נסיעה במכונית שבלמיה לא תקינים.

לטענתו, מדובר ברשלנות קשה מצד החברה שלא דאגה לוודא שמערכת הבלמים הותקנה כראוי. לתמיכה בטענתו הוא הביא לעדות את בעל המוסך בו תיקן את הרכב לאחר האירוע וכן חוות דעת של מהנדס רכב. שניהם אישרו כי עובדי המוסך לא חיברו את ברגי משאבת הבלם בהתאם להוראות היצרן.

ואולם, החברה כפרה באחריות שלה לכשל, שלדבריה יכול היה להיגרם בשל נסיעה בשטח או פגם בייצור. היא הוסיפה כי התובע אף נהג בחוסר תום לב כשבחר לתבוע אותה במקום ליישב את ההדורים מחוץ לכותלי בית המשפט.

לבסוף נטען כי גם אם התקלה נגרמה בשל הטיפול אצלה התובע דורש פיצוי מופרז והיא מוכנה לפצות אותו על עלות התיקון וסכום סמלי נוסף.

זכותו לתבוע

השופט מינטקביץ קבע כי סמיכות הזמנים שבין הטיפול במוסך לבין קריסת הבלמים, ההסבר האמין והמקצועי שהציגו העדים מטעם התובע ולעומתו הסבריה הלא-הגיוניים והלא מגובים של הנתבעת -  כולם מובילים למסקנה כי העבודה בוצעה ברשלנות.

"לא ניתן לקבל, שמערכת בלימה היתה מתפרקת ונופלת ממקומה מעצמה מספר ימים לאחר טיפול, לו היתה מטופלת באופן מקצועי וסביר - מקל וחומר כאשר מדובר במכונית יוקרתית, שעלתה על הכביש רק שנה קודם לכן, וטופלה במוסך מרכזי השייך ליבואן", נכתב.

משכך, הנתבעת חויבה לפצות את התובע על הנזק הממוני שנגרם לו ובכלל זה עלות תיקון הבלמים, חוות דעת המהנדס ובזבוז זמן. בסך הכל נפסקו לו ברכיב זה 11,154 שקל.

באשר לנזק הלא ממוני, ציין השופט כי לתובע נגרמה עגמת נפש רבה, ובתוך כך מתח ביקורת על הטיעון שהתביעה הוגשה בחוסר תום לב. "זכותו של אדם לגשת לערכאות מקום בו נפגעה זכות מזכויותיו, ואין אדם צריך להתנצל על כך", כתב.

בנסיבות אלה השופט קיבל את דרישת התובע ופסק לו פיצוי משמעותי של 20,000 שקל שנועד להביע מורת רוח מהתנהלות הנתבעת ולסייע למנוע חזרת מקרים דומים בעתיד. בסך הכל זכה התובע ב-31,154 שקל בנוסף להחזר הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד של 8,000 שקל.  

עו"ד רוני ברוש עוסק/ת ב- נזיקין
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזיקין באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזיקין

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ