אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> נתפס ב-107 קמ"ש בתוך העיר – וקיבל את הרישיון תוך 9 ימים

נתפס ב-107 קמ"ש בתוך העיר – וקיבל את הרישיון תוך 9 ימים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 25/06/2019 11:09:00 | גרסת הדפסה

עורך דין תעבורה, נתפס ב-107 קמ"ש בתוך העיר – וקיבל את הרישיון תוך 9 ימיםאילוסטרציה: Jon Grogan on Unsplash

רישיונו של רוכב האופנוע נשלל מנהלית ל-30 יום וכתב אישום חמור הוגש נגדו לבית המשפט לתעבורה. למרות זאת תוך 9 ימים בלבד הוא כבר קיבל את הרישיון בחזרה וחויב לשלם רק 500 שקל קנס.

רוכב אופנוע נתפס במד הלייזר של משטרת התנועה בתל-אביב כשהוא דוהר במהירות של יותר מפי 2 מהמותר בתוך העיר. לנוכח כשלים בראיות גובש עם התביעה המשטרתית הסדר טיעון שבמסגרתו כתב האישום תוקן מעבירה של מהירות מופרזת, לעבירה קלה של נהיגה במהירות בלתי סבירה לתנאי הדרך. לאחר שהדיון בתיק הוקדם, השופטת רוית פלג בר-דיין השיתה על הרוכב קנס בסך 500 שקל, והורתה למשטרה להחזיר לו את הרישיון.

כתב האישום המקורי שהוגש לבית המשפט לתעבורה בתל-אביב ייחס לרוכב האופנוע עבירה חמורה של נהיגה במהירות של 107 קמ"ש בדרך עירונית, שבה המהירות המירבית המותרת היא 50 קמ"ש.

על פי עובדות כתב האישום העבירה בוצעה בפברואר השנה בשעות הבוקר, כשמהירות הנסיעה החריגה של האופנוע נקלטה במד הלייזר (ממל"ז) של שוטר שביצע אכיפה ברחוב לוי אשכול בתל-אביב. קצין משטרה שנכח במקום פסל מנהלית את רישיון הנהיגה של הרוכב ל-30 יום לאחר שערך לו שימוע, ונמסר לו זימון שלפיו עליו להתייצב למשפט שיתקיים כחודש וחצי לאחר מכן.

הנאשם לא המתין ופנה לבית המשפט באמצעות עו"ד עופר חורש בבקשה לביטול הפסילה המנהלית ולהקדמת הדיון בתיק, בטענה שפסילת הרישיון מקשה על התנהלותו היום־יומית.

בין לבין עורך הדין בחן את חומר הראיות ומצא כי אכיפת העבירה כלל לא בוצעה כנדרש וחסרים בתיק פרטים מהותיים. כך בין היתר, השוטר שהפעיל את מד הלייזר לא ציין בדוחות היכן בדיוק הוא עמד והאם האופנוע נסע לבדו בכביש. עוד נמצא, כי מהירות הנסיעה שנכתבה בדו"ח ובטופס השימוע תוקנה בדיעבד לאחר שנכתבה.

בינתיים התקבלה בקשת הנאשם להקדמת הדיון, והוא הגיע אליו מוכן. 

לנוכח הפגמים בראיות, התביעה המשטרתית שיוצגה באמצעות עורכת הדין יעל אומידי ויכמן הסכימה לחזור בה מהאישום המקורי, והגישה כתב אישום מתוקן בעבירה קלה יותר – נהיגה במהירות בלתי סבירה לתנאי הדרך – שאינה כוללת נקודות. הצדדים הגיעו להסדר טיעון שלפיו הנאשם יודה בעבירה זו, ישלם קנס בסך 500 שקל, ותוטל עליו פסילה ל-9 ימים בניכוי 9 ימי הפסילה המנהלית שכבר ריצה.

בפועל, משמעות הפסילה בניכוי היא קיצור תקופת הפסילה המנהלית, ללא הטלת פסילה נוספת.

"הרישיון יוחזר לאלתר"

הצדדים הציגו לבית המשפט את ההסכמות וביקשו מהשופטת לכבד את ההסדר על אף עברו התעבורתי של הנאשם שכולל 13 עבירות קודמות, בהן גם נהיגה בשכרות, אותן הספיק לצבור בכ-7 שנות נהיגה בלבד.

לאחר ששמעה טיעוני הצדדים בעניין הכשלים בראיות להוכחת מהירות האופנוע ולנוכח תיקון כתב האישום, השופטת בר-דיין אישרה את ההסדר והשיתה על הנאשם קנת בסך 500 שקל.

לעניין רכיב הפסילה קבעה: "הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 9 ימים שתחילתם ביום 17/2/19. הפסילה מסתיימת היום. אין צורך בהפקדת רישיון. הרישיון יוחזר לנאשם לאלתר."

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה
"תמיד אעשה את המקסימום בשביל הלקוח"
עו"ד אבי הורביץ | אילוסטרציה: Scott Graham on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ