אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> נפסקו פיצויים על עוגמת נפש בגין כשרות וטיב האוכל בשייט

נפסקו פיצויים על עוגמת נפש בגין כשרות וטיב האוכל בשייט

מאת: מורן שר | תאריך פרסום : 12/01/2003 00:00:00 | גרסת הדפסה

ורדה כלפון וצביה כהן הינן שתי נשים המקפידות על אורח חיים דתי ועל דיני הכשרות. הן הזמינו אצל הנתבעת, Mano Maritime Ltd., שייט תענוגות באיי יוון ובסביבתם. תנאי להזמנה היה שיינתן להן אוכל בתפריט מלא. לשם כך שילמו כל אחת מן השתיים תוספת של 133 דולר מעבר למחיר הרגיל.

אלא שעם תחילת ההפלגה נחלו התובעות אכזבה. במקום מזנון כשר, עשיר ומגוון כמובטח, טענו התובעות שקיבלו תפריט עלוב אשר כלל ביצה קשה עגבניה, מלפפון, לחם או מנה קפואה שחוממה בדומה ל'מנת קרב' - בוקר צהריים וערב. מעבר לכך, טענו כי עיניהן רואות וכלות את המזנון העשיר והמגוון, מבחר בשרים, סלטים, תוספות, מעדנים, משקאות וכל טוב אשר היה מנת חלקם של שאר הנופשים. התובעות, לטענתן, עברו תקופה של סבל, כאבים, חולשה וחוסר אונים.

מנגד טענה הנתבעת כי המטבח של האוניה אינו נמצא בהשגחת הרבנות, כי אין לו תעודת כשרות ולפיכך החליטו התובעות להזמין מנות מוכנות מראש, אשר עליהן מוטבעת תעודת כשרות. מנות כשרות אלה - הדומות מאוד למנות אשר ניתנות בטיסה - ניתנות בארוחות הצהריים והערב. הנתבעת טענה כי סיפקה אוכל כשר, כי התובעות נהנו מהפלגת נופש, מטיולי חוף, משפע פעילויות, ממזון עשיר ומגוון, מיחס מעולה וכי כל מטרתן אינה אלא לסחוט כספים מאת הנתבעת.

השופט קבע כי יש סף תחתון אשר תחתיו אין לרדת. מה שמצוי למטה מן הסף הזה, איננו כשר, כמובנה של כשרות, בהסכם שבין הצדדים. פרשנות סבירה של ההסכם בין הצדדים הינה שהכשרות שפרוספקט השייט מדבר על אודותיה, הינה באמת-מידה של הרבנות הראשית לישראל.

עוד דן השופט בכשרותו של צילום תעודת הכשרות אשר היה במטבח האוניה.

עוד קבע השופט כי יש להביא בחשבון את עוגמת הנפש שנגרמה לתובעות אשר תוחלתן נכזבה. הפגיעה בהנאה שהייתה להן מן השייט, בשל מחדלה של הנתבעת אשר לא סיפקה מזון כמובטח הינו גורם שיש להתייחס אליו. יחד עם זאת, ציין השופט כי התיאור בכתב התביעה על מצבן הרע במהלך ההפלגה, הוכח כמופרז. לא היה צורך אמיתי להסתפק במלפפון, עגבניה וביצה קשה בלבד. יכלו התובעות להקטין נזקם.

השופט קבע כי הנתבעת תשלם לכל אחת מהתובעות 2,800 ש"ח פיצוי כספי ועוד 1000 ש"ח על הוצאות משפט.

א 23122/00 ורדה כלפון ואח' נ' Mano Maritime Ltd

למדור דיני חוזים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ