אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נפל מגג מוסך ונותר משותק – עיריית ראשל"צ תפצה ב-4 מיליון ש'

נפל מגג מוסך ונותר משותק – עיריית ראשל"צ תפצה ב-4 מיליון ש'

מאת: עו"ד שי טביב | תאריך פרסום : 04/02/2018 13:34:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נזיקין, נפל מגג מוסך ונותר משותק – עיריית ראשון לציון תפצה ב-4 מיליון שקלעו"ד שי טביב (צילום: מאור סטודיו לצילום) [תמונת אילוסטרציה: france68, www.123rf.com]

צעיר בן 25 עלה לגג משופע כדי לדבר עם בעל המוסך. תוך כדי הליכה הגג נשבר. בית המשפט קבע שבעל המוסך אינו אשם בתאונה אלא העירייה שנתנה למקום רישיון עסק על אף החריגות מהיתר הבנייה.

התאונה הקשה התרחשה לפני כ-15 שנה כשהצעיר הלך על גג אסבסט ששולבו בו לוחות פרספקס. בית המשפט המחוזי קבע שהעירייה אחראית לפצות אותו מאחר שתוספת הפרספקס נעשתה בניגוד להיתר הבנייה ובנסיבות אלה רישיון העסק שהיא הוציאה למוסך זמן קצר לפני התאונה ניתן שלא כדין.

בתביעה שהוגשה לפני כ-8 שנים סיפר התובע שב-2003 הגיע למוסך באזור התעשייה בראשון לציון כדי לסכם עם בעל המוסך מתי יוכל לבצע תיקונים ברכבו. בעל המוסך שהה באותו זמן על הגג והוא הונחה על ידו, או על ידי עובדו, לעלות למעלה. כשהגיע לגג הבחין בבעל המוסך והחל להתקדם לעברו.

הגג, עשוי מאסבסט ו״משובץ״ בלוחות פרספקס שקופים שנועדו להכניס אור למוסך, נשבר תוך כדי הליכתו והוא נפל מגובה של 5 מטר. פציעתו הייתה קשה והוא נזקק לאשפוז ממושך של כשנה ולניתוחים רבים. בסופו של דבר הוא נותר משותק בפלג גופו התחתון.

את טענותיו הפנה התובע גם נגד העירייה שלטענתו התרשלה כשהעניקה היתר בנייה לגג שאינו מסוגל לשאת משקל אדם. עוד לטענתו, העירייה הוציאה למקום רישיון עסק על אף שהגג נבנה בחריגה מהיתר הבנייה.

בעל המוסך טען להגנתו שבשום אופן לא הורה לתובע לעלות לגג, מתוך ידיעה כמה הדבר מסוכן. גם העובד שהיה במוסך הכחיש שהנחה את התובע לעלות לגג וטען הוא עשה כן מיוזמתו ועל דעת עצמו.

העירייה טענה מצדה שהגג לא היה אמור מלכתחילה לשאת משקל אדם והיתר הבנייה אפשר להקים במקום ״גג קל״ מאסבסט, סוג בנייה הנפוץ באזורי תעשייה. לדבריה, אף אם הגג חרג מההיתר, תוספת לוחות הפרספקס לא שינתה את מצבו ההנדסי שלא נועד מלכתחילה לאפשר הליכה עליו. במקביל, היא שלחה הודעת צד שלישי לחברות הביטוח שביטחו את פעילותה באותה תקופה.  

תדהמה ובהלה

השופט אריה רומנוב מבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את התביעה נגד בעל המוסך. הוא ציין שעדות התובע ואחיו, שהגיע למקום זמן קצר לאחר התאונה, הייתה הססנית והשניים לא היו יכולים לאשר בוודאות שהנתבע הזמין את התובע לעלות לגג.

מנגד, עדות הנתבע הותירה בשופט רושם מהימן ובמיוחד תיאור התדהמה והבהלה שאחזו בו כשראה לפתע את התובע על הגג.

עם זאת, השופט קיבל את התביעה נגד העירייה. הוא קבע שהיתר הבנייה ניתן כדין ואולם העירייה התרשלה כשנתנה רישיון עסק לנתבע כשהגג לא עמד בדרישות ההיתר.

השופט הסביר שחוק רישוי עסקים נועד בין היתר להבטיח את קיום חוקי התכנון והבנייה. במקרה זה, הגג היה אמור להיות עשוי מאסבסט בלבד ולא משילוב של אסבסט ופרספקס. השופט הוסיף שהעירייה לא הוכיחה שניתן היה לתת למוסך רישיון עסק על אף החריגה מההיתר.

לאחר ניכוי אשם תורם של 60% חייב השופט את העירייה לפצות את התובע ב-1,027,423 שקל ואת ביטוח לאומי ב- 3,082,268 שקל, בתוספת הוצאות ושכ״ט עו״ד בשיעור 20%. חברת ״הראל״ חויבה לשפות את העירייה על הסכום.

  • ב״כ התובע: עו"ד נזיקין מ' מיימרן, עו"ד ע' בן צבי
  • ב״כ בעל המוסך: עו"ד י' רנרט
  • ב״כ העירייה: עו״ד ש' כ"ץ ועו"ד ד' טיירו 
עו"ד שי טביב עוסק/ת ב- נזקי גוף ותאונות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ