אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> נמחקו חובות בסך 2 מיליון שקל להורים לארבעה: "אין תועלת לנושים"

נמחקו חובות בסך 2 מיליון שקל להורים לארבעה: "אין תועלת לנושים"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 18/07/2023 21:35:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: aranprime, Unsplash

בני הזוג נכנסו להליכי חדלות פירעון לאחר שהעסק שלהם קרס. הנאמן ביקש להטיל עליהם תשלום של 120,000 שקל אך בית המשפט התחשב בנסיבות המורכבות, ובין היתר בכך שהם הורים לילדה עם רקע אוטיסטי

השופטת חוי טוקר הוציאה לאחרונה צו הפטר לבני זוג שקרסו כלכלית. היא כתבה שהשניים הם בעלי פוטנציאל השתכרות אך יש להביא בחשבון שאם יצאו לעבוד בשכר מינימום הם יאבדו חלק ניכר מהקצבאות שהם מקבלים כיום, והכנסות התא המשפחתי לא ישתנו משמעותית. השופטת קבעה שניתן להטיל עליהם תשלום של 150 שקל לחודש לכל היותר, ובנסיבות אלה אין תועלת בהמשך ההליך.

בני זוג, הורים לארבעה קטינים, צברו חובות של כ-2 מיליון שקל. הם בני 40 וגרים בדירה עם בת נוספת בגירה של האיש מנישואיו הקודמים. חובותיהם נוצרו כתוצאה מקריסת עסק לעבודות עפר לאחר שנגנבו כלים וציוד מהמחסן.

השניים חיים מקצבאות וסך הכנסותיהם הוא כ-10,800 שקל.

הנאמן הבהיר כי מדובר בחובות של מעל מיליון שקל בכל תיק. הוא הוסיף שכל אחד מהחייבים צבר 4 פיגורים בתשלומים החודשיים בסך כולל של 600 שקל. לדבריו, הם גם לא הגישו את כל המסמכים הנדרשים ולא ממצים את כושר השתכרותם. הוא הציע שבני הזוג ישלמו יחד 120,000 שקל בתשלומים ל-72 חודשים.

באת כוחם של החייבים, עו"ד פאני יהלום מטעם הסיוע המשפטי, טענה שהחייבים משתפים פעולה היא הבהירה שאם החייבים יצאו לשוק העבודה תישלל מהם הזכאות לסיוע בשכר דירה ואין למנוע מילדי בני הזוג את הזכות לקבל דירה בתשלום נמוך. היא טענה שהחייבים לא יצליחו לעמוד בהצעת הנאמן ואין בכוחם לשלם 2,000 שקל לחודש.

היא הדגישה שלבני הזוג ילדה בת 6 עם רקע אוטיסטי וציינה שהאם נרתמת למשימה הקשה של גידולה.

בנוסף היא הפנתה לדברי החייב שתיאר את המצב שבו נמצאת משפחתו וציין שהוא שורד כבר 25 שנה עם העיקולים והדפיקות בדלת, אך לילדים שלו הוא חייב לדאוג ועליו לשרוד כדי להגיע למצב שאם הילדה שלו מבקשת במבה יש לו כסף לקנות לה.

שיקולי השיקום גוברים

השופטת חוי טוקר מבית משפט השלום בירושלים ציינה שגם אם תייחס לכל אחד מהחייבים הכנסה רעיונית בגובה שכר המינימום לא יהיה בכך כדי להשפיע באופן משמעותי על סך הכנסות התא המשפחתי, שכן הקצבאות המשולמות בגין הבטחת הכנסה וסיוע בשכר דירה יופחתו.

בנסיבות המקרה, כתבה השופטת, ספק אם קיימת לחייבים הכנסה פנויה. היא הוסיפה שגם אם יש להם הכנסה פנויה רעיונית, היא עומדת על סכום נמוך ומשמעותה קביעת צו תשלומים על סך 150 שקל לכל אחד מהם, כפי שהם משלמים כיום.

השופטת קבעה שמאחר שחובות בני הזוג לא נוצרו מהתנהלות כלכלית לא נכונה אלא כתוצאה מעסק שקרס, ומכיוון שלא תהיה תועלת לנושיאם מקביעת צו תשלומים בסכום האמור (של 150 שקל לחודש), שיקולי השיקום גוברים.

בהעדר התנגדות מטעם הנושים, אשר איש מהם לא התייצב לדיון, ובנסיבותיהם האישיות של החייבים, נתנה השופטת לבני הזוג הפטר לאלתר מכל חובותיהם.

לפסק הדין המלא בתיק 33823-03-22

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
פושט רגל? כך תגן על הדירה שלך
עו"ד מיכל שחר | צילום: IF PRODUCTION

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ