אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> נהג שיכור על אופניים חשמליים – המדינה ויתרה על מאסר

נהג שיכור על אופניים חשמליים – המדינה ויתרה על מאסר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 24/05/2020 18:23:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נהיגה בשכרות, נהג שיכור על אופניים חשמליים – המדינה ויתרה על מאסראילוסטרציה: Shaylin Wallace on Unsplash

למרות 27 הרשעות תעבורה קודמות ועבר פלילי הסכימה המדינה להסדר טיעון מקל שאושר בבית המשפט לתעבורה: קנס של 1,500 שקלים, פסילת רישיון ל-4 שנים, צו מבחן, פסילה ומאסר על תנאי.  

הנאשם הורשע בשנה שעברה בעבירה של נהיגה בשכרות לאחר שבדיקת נשיפה גילתה שרכב על אופניים חשמליים כשבגופו 864 מיקרוגרם אלכוהול באוויר נשוף. לאחרונה, קיבל סגן נשיא בית המשפט לתעבורה במחוז מרכז ארז נוריאלי הסדר טיעון שגיבשו התביעה המשטרתית והסניגורית, עו"ד חלי יוסף. כך, למרות 27 הרשעות תעבורה קודמות לצד הרשעות פליליות בעבירות אלימות והימורים, לא ירצה הנאשם מאסר בפועל. עונשיו הסתכמו ב-4 שנות פסילת רישיון, קנס של 1,500 שישולם ב-5 תשלומים, צו מבחן לשנה וכמה חודשי פסילה ומאסר על תנאי.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הנאשם לפני כשנתיים משטרת התנועה תפסה אותו רוכב על אופניים חשמליים בכביש 412 לכיוון צפון כשהוא מרכיב נוסעת. בבדיקת נשיפה שנערכה לו נמצאו 864 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.

בתחילה יוצג הנאשם על-ידי עו"ד מהסניגוריה הציבורית והוא הודה בעבירה של נהיגה בשכרות, כשכוונת התביעה המשטרתית, שיוצגה באמצעות עו"ד טל ממן ועו"ד הגר קוקה, הייתה לדרוש מאסר בפועל בשל עבר תעבורתי כבד.

כמה חודשים לאחר מכן החליף הנאשם ייצוג ועו"ד יוסף נכנסה לתמונה. בשלב הזה היא ביקשה לפסול את ההודאה בטענה שהנאשם לא הבין את משמעותה והיו כשלים מהותיים בתיק. סגן נשיא בית המשפט לתעבורה השופט ארז נוריאלי אמנם דחה את הבקשה אך לנוכח טענות הסניגורית הסכים לפנים משורת הדין לשלוח את הצדדים להליך גישור מהיר.

בתום הליך הגישור גובש הסדר טיעון שבמסגרתו ויתרה התביעה על רכיב המאסר. הוסכם שהנאשם ישלם קנס של 1,500 שקל ב-5 תשלומים שווים, רישיונו ייפסל למשך 4 שנים, יוטל עליו צו מבחן לשנה וכן פסילה של 6 חודשים על תנאי ועוד 10 חודשי מאסר על תנאי.

בגזר הדין ציין השופט נוריאלי כי לנאשם 27 הרשעות תעבורה קודמות, האחרונה שבהן הייתה ביוני האחרון. אם לא די בכך, יש לו הרשעות פליליות בעבירות של חבלה במזיד לרכב, החזקת מקום אזור להימורים, איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

למרות זאת, ובניגוד מוחלט להמלצתה שירות המבחן שלפיה יש להטיל על הנאשם עונש מרתיע במיוחד, השופט אישר את הסדר הטיעון המקל אם כי הזהיר את הנאשם שאם לא ישתף פעולה עם שירות המבחן הוא עלול להסתכן במאסר בפועל.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ