אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> נדחתה תביעה לשלום בית: מעוניינת בבית, לא בשלום

נדחתה תביעה לשלום בית: מעוניינת בבית, לא בשלום

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 09/03/2021 09:05:00 | גרסת הדפסה

עוד גירושין, נדחתה תביעה לשלום בית: לא מעוניינת בשלום אלא בביתאילוסטרציה: Alfred Derks from Pixabay

מצד אחד ביקשה האישה לחזור לבעלה, מצד שני האשימה אותו באלימות, סירבה לטיפול זוגי, שלחה לו הודעות נאצה ואף פתחה נגדו תיק בהוצאה לפועל. בית הדין הרבני: המטרה היחידה של האישה היא לסכל פירוק שיתוף

בית הדין הרבני האזורי בחיפה דחה לאחרונה תביעה לשלום בית שהגישה אישה 10 חודשים אחרי שבעלה עזב את הבית ורק אחרי שתבע פירוק שיתוף בדירה. ראש אבות בתי הדין הרב מאיר שלוש והדיינים הרב אפרים בוגרד והרב בן ציון טופיק קבעו כי הבקשה לא הוגשה בכנות אלא כדי לסכל את פירוק השיתוף בשביל שהאישה תוכל להמשיך לגור בדירה המשותפת. "המטרה הינה לשמור על הבית ולא לשמור על שלום הבית", נכתב בהחלטה שהסתיימה בהמלצה להתגרש בהקדם.

הבעל עזב את הבית לפני כשנתיים כשלטענתו כבר 8 חודשים לפני כן הוא ואשתו הפרידו חדרים. במשך כשנה הם ניהלו משא ומתן לגירושים ולאחר שנכשל הוא הגיש באמצעות עו"ד מיה רשל ארבל תביעה לפירוק השיתוף בדירה בבית המשפט למשפחה. זמן קצר לאחר מכן הגישה האישה תביעת שלום בית בבית הדין הרבני. באמצעות עו"ד רומי קנבל שייצגה אותה היא ביקשה צו מדור ספציפי שיאפשר לה לעכב את פירוק השיתוף ולהמשיך לגור בדירה עד להכרעה בתביעתה.

בתגובה לתביעה טענה עו"ד רשל ארבל כי האישה כלל לא מעוניינת בשלום בית וההתנהלות שלה מעידה על כך: היא נעצה ציפורניים בגופו של בעלה עד זוב דם לעיני שלושת ילדיהם, קרעה את צמיגי האופנוע שלו, הכפישה את שמו בפני המנהל שלו וקולגות לעבודה, סירבה לטיפול זוגי, מנעה מהילדים להשתתף ביום ההולדת שלו ושלחה לו ולאמו הודעות נאצה בוטות.

אם זה לא מספיק היא גם פתחה נגדו תיק הוצאה לפועל על הוצאות חריגות אף שהוא משלם את המשכנתה ו-6,000 שקלים מזונות, ללא כל התחשבות בכך שהוצא לחל"ת בעקבות הקורונה. מעשה שמעיד שפניה לא לשלום ושהמטרה היחידה שלה היא לסכל את פירוק השיתוף.

האישה טענה מנגד כי בעלה ממציא דברים אם כי הודתה ששלחה לו הודעות גנאי ושרטה אותו "קצת". היא הוסיפה כי גם הוא היה אלים כלפיה וגרם לה להרגיש לא בטוחה. למרות זאת, היא מבקשת שלום בית משום שלפני הסכסוך החיים היו יפים.

בקשה ריקה מתוכן

ראש אבות בתי הדין הרב מאיר שלוש והדיינים הרב אפרים בוגרד והרב בן ציון טופיק לא הבינו כיצד אישה שכל-כך סובלת רוצה להמשיך בנישואים שגורמים לה פחד וחוסר ביטחון. הם הוסיפו כי עצם העובדה שבזמן שתבעה שלום בית היא תבעה מזונות בבית המשפט למשפחה ולא בבית הדין ואף פנתה להוצאה לפועל מעידה על חוסר תום הלב שלה.

להתנהלות הזו מתווספים הודעות השנאה והסירוב לטיפול הזוגי ולכך שהילדים יחגגו עם אביהם את יום הולדתו. אם זה לא מספיק הרי שאת תביעת שלום הבית הגישה רק אחרי שהוגשה התביעה לפירוק השיתוף – כ-10 חודשים אחרי שבעלה עזב את הבית. "הליך זה מוכר לבית הדין ונראה כי נעשה רק על מנת לסכל את פירוק השיתוף כאשר המטרה הינה לשמור על הבית ולא לשמור על שלום הבית", כתבו.

בסיכומו של עניין הדיינים התרשמו כי "בקשת שלום הבית ריקה מתוכן" וממילא בחלוף שנתיים של פרידה כבר אין סיכוי לשיקום הזוגיות.

משכך התביעה נדחתה וצו המדור הספציפי שניתן לאישה במסגרתה בוטל. הדיינים המליצו לצדדים להתגרש בהקדם והורו לקבוע מועד לסידור גט.

ערעור על ההחלטה הוגש לבית הדין הרבני הגדול.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ