אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> נדחתה עתירה למנוע מסירת עבודה לאורהייטק

נדחתה עתירה למנוע מסירת עבודה לאורהייטק

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 29/12/2002 13:05:00 | גרסת הדפסה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר גבריאל קלינג, דחה את עתירתה של חברת זייד אורניב, שביקשה לבטל את החלטת עיריית ראש העין למסור ביצוע סקר מדידות לצרכי ארנונה ולהכריז עליה (זייד אורניב) כזוכה.

במהלך שנת 2000, ביקשה עיריית ראש העין לבצע סקר מדידות לצרכי ארנונה באמצעות טכנולוגיות G.I.S היוזמה לביצוע הסקר בטכנולוגיה מתקדמת נבעה מהרצון להגיע למדידה מדויקת וכן רצון להמשיך בהקמת מערך G.I.S לצרכיה השונים של העירייה.

מאחר וגזבר העירייה התקשה לבדוק לעומק את ההצעות שנתקבלו, הוא העבירן לשם ייעוץ לחברת ג.ג מערכות. בדיקה נוספת נערכה על ידי חנוך הינוך, יועץ חיצוני.

היועץ הכין שאלון שנשלח לשלוש חברות - העותרת - חברת זייד אורניב, המשיבה - חברת אורהייטק וחברה נוספת - אשד נכסים. אחרי בנית השאלונים התרשמו היועצים מהמצגת שהציגה חברת אורהייטק ומאחר והצעתה של העותרת היתה היקרה ביותר, נמסרה העבודה לאורהייטק.

העותרת טענה כי העירייה הפרה את חובתה לערוך מכרז. עוד טענה העותרת כעי הצעתה של אורהייטק לוקה בעמימות מנוסחת באופן מטעה, אינה כוללת את מלוא העלויות וכי למעשה הצעתה של אורהייטק היתה יקרה יותר מזו של העותרת.

השופט קלינג קבע כי אם יש ממש בטענות העותרת היא תוכל למצוא תרופה בתביעת הפיצויים. עוד קבע השופט כי טעם נוסף לדחית העתירה הוא קיומו של "מעשה עשוי". השופט קבע כי יש חשיבות רבה לקיום מכרזים תקינים כדי שלא יצא חוטא נשכר, אלא שמול זה ניצב עניינו של הציבור בתקינות ההתנהלות על קביעת הארנונה. כאמור נדחתה העתירה.

עת"מ 001393/01 זייד אורניב בע"מ נ' עיריית ראש העין ואח'

למדור משפט מנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ