אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> נדחתה העתירה לפינוי הגופות בג'נין

נדחתה העתירה לפינוי הגופות בג'נין

מאת: יעל צבר | תאריך פרסום : 15/04/2002 13:12:00 | גרסת הדפסה

בית המשפט העליון דחה אתמול את העתירות שהוגשו ע"י חה"כ מוחמד ברכה ואחמד טיבי וכן את העתירות של המרכז המשפטי עדאלה והארגון הפלסטיני להגנה על זכויות האדם קאנון - LAW.

בעתירות, אשר הופנו נגד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף פיקוד המרכז, מפקד כוחות צה"ל באזור איו"ש ומפקד כוחות צה"ל בגזרת ג'נין, ביקשו העותרים מבית המשפט להורות למשיבים להימנע מבדיקתן ומפינוין של גופות ההרוגים הפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין וכן להימנע מקבורת הגופות של אלה אשר יקבעו כמחבלים בבית הקברות בבקעת הירדן.

הנשיא אהרון ברק והשופטים תיאודור אור ודורית בייניש קובעים כי נקודת המוצא היא כי האחריות לאיתור הגופות, זיהוין, פינוין וקבורתן מוטלת על המשיבים על פי כללי המשפט הבינלאומי. המשיבים, הסכימו לבקשת בית המשפט לצרף לצוותים שהוקמו למטרות אלה, נציגים של הצלב האדום והם אף מוכנים לשקול, בהתאם לנסיבות, צירופם של נציגי הסהר האדום לפעולות האיתור והפינוי.

כן הסכימו המשיבים כי פעולת הקבורה עצמה תיעשה, על ידי גורמים פלסטינים וזאת במהירות האפשרית. אם יתברר כי הגורמים הפלסטינים נמנעים מהבאת הגופות לקבורה מיידית, תישקל האפשרות שהגופות יובאו לקבורה ע"י נציגי המשיבים.

לפיכך קובע בית המשפט כי למעשה אין מחלוקת של ממש בין הצדדים אשר מסכימים כי מדובר בפעולה הומניטרית חשובה ביותר אשר נגזרת מכבוד המת.

בית המשפט מתייחס לטענה כי נעשה טבח במחנה הפליטים בג'נין, טענה אשר המשיבים התנגדו לה בכל העוצמה. בית המשפט קובע כי העותרים לא הרימו את נטל ההוכחה המוטל עליהם "טבח הוא דבר אחד. קרב קשה הוא דבר אחר."

לאור זאת, דחה בית המשפט את העתירות.

בג"צ 3114/02 ח"כ מוחמד ברכה ואח' נ' שר הביטחון בנימין בן אליעזר ואח'

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ