אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ביקשה להמשיך לגור בדירה המשותפת. ביה"ד: תצהירי שאין לך זכויות בנכס

ביקשה להמשיך לגור בדירה המשותפת. ביה"ד: תצהירי שאין לך זכויות בנכס

מאת: עו"ד אביטל רבינוביץ | תאריך פרסום : 08/12/2021 08:35:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אביטל רבינוביץ | צילום: רונן עמרני, אילוסטרציה: Eric Ward on Unsplash

האישה ביקשה שלום בית וצו למדור ספציפי. הבעל טען שכל מטרתה לסלק אותו מהדירה שבבעלות אימו. בית הדין הרבני קבע שעליה לשכנע קודם את בעלה שהיא מעוניינת בו ולא ברכוש

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב דחה לאחרונה בקשה של אישה להמשיך להתגורר בדירה בה חיה עם בעלה במהלך נישואיהם. בני הזוג המסוכסכים מתגוררים בדירה בבעלות אימו של הבעל. האישה הגישה בקשה לשלום בית ומדור, לעומת זאת הבעל הגיש תביעת גירושין. הדיינים צבי בן יעקב (אב"ד), הרב יצחק הדאיה, הרב משה בצרי ציינו שבמקרה בו אין לאישה זכויות בדירה, צו המתיר לה להתגורר בה יינתן רק אם בית הדין ישתכנע שהצו ישרת את המטרה של שלום בית ולא את הרצון למדור בחינם. במקרה זה, הבעל משוכנע שמטרתה היחידה של האישה היא סילוקו מהדירה, לכן נקבע כי הצו יינתן רק במידה והבעל ישתכנע שהאישה באמת מעוניינת בשלום בית ולא ברכוש.

בני הזוג נישאו במרץ 2018 ונולד להם בן. הם מתגוררים בדירה בבעלות אימו של הבעל, שהעניקה לו זכות לגור בה תחת התחייבותו שכל עסקה בנכס תיעשה רק באישורה.

במהלך 2021 הגיש הבעל לבית המשפט למשפחה תביעה לסילוק האישה מהדירה ולפירוק השיתוף. האישה לעומת זאת, הגישה בבית הדין הרבני בקשה לשלום בית, מזונות ובקשה להארכת צו זמני שניתן למדור ספציפי בדירה – לפיו היא תוכל להמשיך להתגורר בה.

האישה טענה שהיא מעוניינת לשקם את היחסים, בעוד שהבעל טען שכל מטרתה היא לעשוק אותו, להוציא אותו מהדירה ולקבל מזונות כשלמעשה היא רוצה בגירושין.

מדור כנגד שלום בית

הדיינים הסבירו שבמקרה בו דירת בני הזוג היא בבעלות משותפת והשניים מתגוררים בה במשך שנים ארוכות, ככל שהסיכוי לשלום בית גבוה הנטייה תהיה לקבל את הבקשה למדור. בנוסף, צו למדור בשל הרצון לשלום בית יינתן רק לאחר שבית הדין ישתכנע שהצו נועד למטרה זו ולא למטרה של השתלטות על הנכס.

בנסיבות מקרה זה, הגיעו הדיינים למסקנה כי דווקא מתן הזכות לאישה להמשיך להתגורר בדירה עלול לסכל את האפשרות שלום בית.

הם הסבירו שבמקרה זה לא רק שתקופת המגורים היא קצרה יחסית (4 שנים), אלא גם לאישה אין זכויות בדירה. בנסיבות אלה צו למדור ספציפי יינתן רק כאשר בית הדין ישתכנע שהסיכוי לשלום בית גבוה.

אלא שבמקרה זה התרשמו הדיינים כי אין הרבה סיכוי לשלום בית. בני הזוג אינם מקיימים יחסי אישות, אינם מדברים זה עם זו במשך שנה וחצי למרות שהם גרים יחד, וסביר להניח שהם בדרך לפרידה.

בית הדין התרשם כי הבעל משוכנע שתביעת האישה למדור היא ניסיון השתלטות על הדירה. לכן אין סיכוי שהוא יסכים לשלום בית ולא ניתן לכפות זאת עליו.

"אם יש איזה סיכוי לשלום בית, הוא רק אם נבטל את הצו למדור ספציפי", קבעו הדיינים.

הם הציעו שבני הזוג יעזבו את הדירה וישכרו יחד דירה אחרת או שיישארו בדירה הנוכחית והאישה תחתום על הסכם ממון בו תצהיר שאין לה זכויות בדירה. רק כך תוכל האישה לשכנע את הבעל שאכן היא רוצה בשלום בית ולא ברכוש.

אם האישה תסכים לאחת מהדרכים הללו, יהיה זה סימן מובהק שהיא רוצה בשלום בית, סיכמו הדיינים. אולם אם היא נאחזת בתביעתה ורצונה בצו למדור ספציפי, מבלי להסכים להסכם ממון המסדיר את זכויות הבעל בדירה שניתנה לו במתנה - הרי שדרכם של הצדדים סלולה לכיוון גירושין.

הצו הזמני למדור בוטל.

  • ב"כ האישה: עו"ד בתיה שפיצר
  • ב"כ האיש: עו"ד אמנון בן-דרור
עו"ד אביטל רבינוביץ עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ