אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> מסעדת טוטו אסרה על העובדת ההרה לשבת ותשלם 15 אלף שקל

מסעדת טוטו אסרה על העובדת ההרה לשבת ותשלם 15 אלף שקל

מאת: רעות יריב, עו"ד | תאריך פרסום : 09/10/2013 14:43:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין בליאסוב נ' ר.ק. מתן שותפות מוגבלת ואח'

עובדת מטבח במסעדת טוטו בת"א, אולצה לעבוד בעמידה בלבד, על אף היותה בהריון מתקדם. העובדת תבעה את מעסיקיה וזכתה לפיצוי של 15 אלף שקל.

מעשה באשה שהועסקה במשך למעלה משנתיים כעוזרת טבח במסעדת 'טוטו' היוקרתית בת"א והתפטרה מרצונה לצורך טיפול בילדה.

לאחר שהתפטרה, ביקשה האשה לתבוע את מעסיקיה לשעבר לקבלת פיצוי בגין הפרה של חוק שוויון הזדמנויות בעבודה והפרה של חוק הזכות לעבודה בישיבה.

בתביעה, שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, טענה התובעת כי במשך כל תקופת עבודתה, היא מילאה את תפקידה לשביעות רצונם של הממונים עליה ואף זכתה לשבחים רבים. אולם, מיד לאחר שהודיעה למעסיקיה כי היא בהריון, החלו האחרונים במסע רדיפות אשר כלל השפלה והרעת תנאים, ככל הנראה במטרה שתתפטר.

התובעת תיארה כיצד כאשר היתה בחודש השישי להריונה, קיבלה ממעסיקיה מכתב, שבו נאסרה עליה הישיבה בעבודתה וכן כי קיבלה תלונות רבות מצד ממנהליה, על כך שאינה יכולה לסחוב סירים כבדים ולבצע משימות נוספות שאינן ברות ביצוע לאשה בהריון.

מנגד, טענו המעסיקים, כי חוסר שביעות רצונם מעבודת התובעת החלה עוד בטרם שהודיעה על ההריון. הם הוסיפו, כי לאחר שהודיעה על כך, התובעת החלה לזלזל בעבודתה באופן מובהק ובעקבות זאת הם אף פנו לממונה על עבודת נשים בבקשה לקבל היתר לפטרה, אך זו סירבה.

המעסיקים הפנו את תשומת הלב לכך כי במסעדה עבדו נשים נוספות אשר נכנסו להריון במהלך עבודתן ו מעולם לא התלוננו על יחס לא הוגן.

לעניין איסור הישיבה, טענו המעסיקים כי האיסור חל על כל עובדי המטבח ולא רק על התובעת, אך יחד עם זאת קיבלו העובדים מנוחה בכל זמן שביקשו.

עיצוב סביבת עבודה הולמת

השופט ד"ר יצחק לובוצקי דחה את טענותיה של התובעת בקשר לאפליה הקשורה להיותה בהריון תוך שהוא מציין כי לא הוכח בפניו שהתובעת הופלתה לעומת עובדות הרות אחרות. בנוסף, הוסיף השופט כי שוכנע שמעסיקי התובעת לא היו מרוצים מתפקודה עוד בטרם ההיריון.

לעניין הישיבה, נפסק כי עבודתו של טבח היא עבודה שאת רובה יש לבצע בעמידה, אך עם זאת, לא הוכח, כי לא ניתן כלל לבצעה בישיבה.

נקבע, כי על המעביד חלה החובה לעצב סביבת עבודה כזו, שתאפשר ביצוע לפחות חלק מהעבודה בישיבה. נפסק, כי הנתבעים כשלו בכך, כאשר הקימה מטבח קטן שלא אפשר להציב בו פינת ישיבה, ובכך הפרה את חוקי העבודה.

לפיכך נפסק כי הנתבעים יפצו את התובעת ב- 15 אלף שקל. כמו כן, יישאו בשכ"ט עוד בסך 3,500 שקלים.

עו"ד מיכל אדלר, העוסקת בדיני עבודה, מספרת כי בשנים האחרונות מגיעות לפתחו של בית הדין תביעות רבות בגין הפרת חוק הזכות לעבודה בישיבה הידוע בכינויו "חוק הקופאיות". אדלר מדגישה כי על פי החוק, המעסיק חייב להעמיד לרשות העובדים "מושב לעבודה". מעביד שאינו נוהג כך, היא אומרת, יהא חייב להוכיח בפני בית הדין כי העבודה בשום אופן אינה ניתנת לביצוע בישיבה.

ב"כ התובעת: עו"ד פבל מורוז

ב"כ הנתבעים: עו"ד אסף שחם

לפסק הדין בעניין בליאסוב נ' ר.ק. מתן שותפות מוגבלת ואח'

למדור: דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ