אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מנהלת איימה על תלמידה: "השוטרים ייקחו אותך"

מנהלת איימה על תלמידה: "השוטרים ייקחו אותך"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 22/08/2018 14:46:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נזיקין, מנהלת איימה על תלמידה: "השוטרים ייקחו אותך"תמונת אילוסטרציה: Jordan Andrews, www.unsplash.com

ביהמ"ש קבע שהתנהגות המנהלת גרמה להידרדרות נפשית אצל התלמידה וחייב את משרד החינוך לפצותה.

בית משפט השלום בטבריה קיבל באחרונה תביעה שהגישה תלמידה נגד מנהלת בית ספר בצפון הארץ ומשרד החינוך. נפסק כי הנתבעים ישלמו לתובעת 81,700 שקל לאחר שהמנהלת הזמינה לבית הספר משטרה ואיימה כי אם התלמידה לא תתנצל שכינתה אותה "בהמה" – המשטרה תיקח אותה. השופטת אפרת הלר קבעה שהמנהלת חרגה מסטנדרט ההתנהגות המצופה ממנה וגרמה לתלמידה נזק נפשי.

האירוע התרחש לפני כ-6 שנים וחצי על רקע סכסוך קרקעות בין משפחת התלמידה למשפחת המנהלת ­­לגרסת התלמידה המנהלת נהגה לעמוד בשער בית הספר ולקבל את פני הילדים בברכת בוקר טוב. לעומת זאת, בבוקר אחד כשהגיעה לבית הספר המנהלת לא בירכה אותה, ואף הסבירה לנוכחים במקום שהתלמידה לא ראויה ל"בוקר טוב". התלמידה השיבה כי אינה זקוקה לברכה ממנה וכינתה אותה "בהמה" בשפה הערבית.

בעקבות דברי התלמידה המנהלת הזמינה לבית הספר משטרה. כשזו הגיעה, התלמידה התבקשה לצאת מהכיתה ולגשת למשרד היועצת ולהתנצל. משסירבה, נאמר לה שאם תמשיך להתעקש השוטרים ייקחו אותה.

מספר שעות לאחר מכן, הגיע המורה המחנך של התלמידה לביתה ומסר להוריה שהיא מורחקת מבית הספר למשך 3 ימים בעקבות האירוע. מיד לאחר הביקור, התלמידה התמוטטה ופונתה לבית החולים, שם היא אושפזה למשך יומיים בשל לחץ נפשי חריג.

בתביעה שהגישה בפברואר 2012 באמצעות עו"ד שושנה אטד, התלמידה טענה שהמנהלת התנהגה כלפיה בחוסר מקצועיות וגרמה לה נזקים נפשיים. לדבריה, גם משרד החינוך התרשל כלפיה כשלא פיקח כראוי על המנהלת שתפקדה כזרועו הארוכה.

מנגד, הנתבעים – שיוצגו על ידי עו"ד אודליה כוחן – הכחישו מעורבות של המנהלת בסכסוך קרקעות עם משפחת התלמידה, וטענו כי לא אירעה שום פגיעה מצד המנהלת בילדה. הם אישרו כי ביום האירוע  הוזמנה לבית הספר משטרה, אך טענו שהדבר אירע לנוכח התנהגות תוקפנית של הורי התלמידה כלפי המנהלת, שכללה יריקות וקללות.

אירוע מטלטל

השופטת הלר החליטה לקבל את התביעה, אף על פי שקבעה כי התלמידה לא הוכיחה שהמנהלת נהגה להתנכל לה.

השופטת אימצה את גרסת המנהלת – שנתמכה בעדויות של חברי סגל בית הספר – לפיה התלמידה כינתה אותה בהמה.  עם זאת ציינה, כי הזמנת המשטרה על ידי המנהלת היא בבחינת אירוע מטלטל שהיה בכוחו לגרום לתלמידה לחוש פחד וחרדה.

בנסיבות העניין היה על המנהלת לצפות שהגשת התלונה והזמנת המשטרה לשטח בית הספר יכולים לגרום לתובעת לנזק - שבסופו של דבר התממש, קבעה השופטת. היא הדגישה כי היה מצופה מהמנהלת ומהצוות החינוכי שיתמודדו עם בעיות התנהגות בדרך פדגוגית ראויה ונכונה, ולא באמצעות הזמנת משטרה.

הצדדים הגישו חוות דעת של מומחים רפואיים בעניין הנזק אך לנוכח פערים מהותיים ביניהן, השופטת מינתה מומחה רפואי מטעם בית המשפט. הוא קבע שהאירוע גרם לתובעת לנכויות נפשיות זמניות לתקופה של 3 שנים – אך בד בבד פסק שלא נותרה לה נכות קבועה.

לבסוף נפסק כי משרד החינוך נושא באחריות על מעשי המנהלת מכוח יחסי השליחות ביניהם, והוא חויב לשלם  לתובעת 60,000 שקל עבור "כאב וסבל" בתוספת הוצאות משפט בסך 10,000 שקל ושכ"ט עו"ד בסך 11,700 שקל.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
תבעתם על נזקי גוף? כדי לקבל את הפיצוי כדאי מאד שתאספו ראיות
צילום: "צילום דרכון במשרד הפנים" רח' פל ים 15 חיפה.

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ