אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> לשכת עורכי הדין מציעה רפורמה בדין המשמעתי

לשכת עורכי הדין מציעה רפורמה בדין המשמעתי

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 18/04/2004 13:27:00 | גרסת הדפסה

לשכת עורכי הדין מציעה לבצע רפורמה בדין המשמעתי, אליו כפופים עורכי הדין.

בימים אלה אישר הועד המרכזי של הלשכה את ההצעה לרפורמה בדין המשמעתי, שגובשה על ידי צוות מקצועי בהשתתפות אב בית הדין המשמעתי הארצי עו"ד ליפא מאיר, אב בית הדין של מחוז ת"א עו"ד ד"ר משה ויינברג, יו"ר ועדת הליכים משמעתיים עו"ד אוריאל גניהר, יו"ר ועדת האתיקה הארצית עו"ד דרור ארד-אילון ונציגים נוספים.

הרפורמה כוללת שינויים דרמטיים בסדרי הדין המשמעתי. בין היתר, מוצע לשנות את הליך בחירת הדיינים לבתי הדין ולהקים ועדת מינויים מקצועית, אשר בראשה יעמוד נשיא בית הדין המשמעתי הארצי לערעורים.

בנוסף, מוצע להקים רשות קבילה מקצועית, אשר תשמש כמעין "פרקליטות לענייני משמעת", ותרכז את הטיפול המקצועי בתלונות המוגשות, תגיש חוות דעת מקצועיות לגבי כל תלונה ותנהל את ההליך המשמעתי.

כיום, שלב בירור התלונה נעשה בהתנדבות על ידי חברי ועדת האתיקה, וכתוצאה מכך ההליך המשמעתי עלול להיות ממושך.

שינוי חשוב אחר הוא הגברת השקיפות של ההליכים המשמעתיים. לפי מחקר השוואתי שנערך בלשכת עורכי הדין, ההליכים המשמעתיים בדרך כלל אינם מתנהלים בפומבי.

עתה מוצע להגביר את השקיפות של הליכי העמדה לדין. לפי הצעת הצוות המקצועי, הדיון המשמעתי יתנהל בדלתיים פתוחות, אלא אם בית הדין יחליט לסגור את הדיון מנימוקים שירשום בהחלטתו. כמו כן, מוצע להתיר את פרסומם של פסקי דין משמעתיים, למעט במקרים חריגים שייקבעו בהחלטת בית הדין.

עו"ד דרור ארד-אילון, יו"ר ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין: "מבקר המדינה וגם ועדה בראשות השופט אלוני קבעו כי בבסיסו ההליך המשמעתי, במתכונתו הנוכחית, הנו הליך מקצועי המשיג את מטרותיו. הצעת הלשכה באה לשפר ולעדכן את הדין באותן נקודות בהן נדרש שינוי בשל הגידול הרב בקרב העוסקים במקצוע, ובשל הרצון להגביר את ההגנה על הציבור הרחב ".

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ