אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> "לקוחות שמגיעים אלי מרוקנים ומבולבלים יוצאים עם חיוך. אני מפרשן להם את המציאות בשקיפות ובמקביל סולל להם דרך שבסופה פתרון".

"לקוחות שמגיעים אלי מרוקנים ומבולבלים יוצאים עם חיוך. אני מפרשן להם את המציאות בשקיפות ובמקביל סולל להם דרך שבסופה פתרון".

תאריך פרסום : 25/04/2021 17:09:00 | גרסת הדפסה

עו"ד ראובן מלאך | צילום: נתי משה

משרדו של עו"ד ונוטריון ראובן מלאך נמצא בנהריה ומייצג לקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים בעיקר בתחומי המשפחה והתעבורה. עו"ד ראובן מלאך בעל ניסיון מקצועי עשיר ולקוחותיו נהנים מיחס אישי וליווי צמוד עד להשגת התוצאות הטובות ביותר עבורם.

 

איך הגעת לתחום?

אבא שלי היה נהג אוטובוס ומדריך טיולים כך שרוב הזמן היה מסתובב עם תיירים ברחביי הארץ. כשהיה חוזר הביתה אחת לשבועיים הייתי חוזר ואומר לו שכשאגדל ארצה להיות נהג אוטובוס, הוא היה עונה: "לא, אתה תהיה עורך דין!"

מכיוון שאני עקשן, מלחמת ההתשה הזו לא צלחה וכשהשתחררתי מהצבא עשיתי רישיון לאוטובוס ובמקביל למדתי מוסיקה והוראת מוסיקה.

בתחילת שנות התשעים, סוף שנות העשרים שלי, כשאני כבר עמוק בתחום המוסיקה נשוי ואב לשנים החלטתי ללמוד משפטים.

הייתי סטודנט בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה ובמקביל המשכתי ללמד מוסיקה. כשהגעתי לתואר הנכסף אבא שלי הגאה לחץ עלי לפתוח משרד עצמאי. לא היו לי עדין לקוחות אבל כדי לשמח אותו שכרתי משרד במעלות- שני חדרים בגודל קובייה אחד עבורי והשני עבור מזכירה שאין לי. 

אתה זוכר את הלקוח הראשון שלך?

אני לא אשכח אותו לעולם: הוא התקשר אליי בחול המועד סוכות לפני המון שנים וביקש לשכור את שירותיי. שיחת הטלפון איתו קצת הלחיצה אותי, בכל זאת, הלקוח הראשון ואני צריך "לשחות לבד במים העמוקים" ולכן בניסיון להתחמק ולדחות את הקץ אמרתי לו שכעת פגרת סוכות ואני בחופשה וביקשתי שיתקשר אחרי החג.

לא האמנתי שיחזור אלי, אבל הוא חזר!

קבענו פגישה במשרד. לקראת הפגישה מילאתי את מדפי המשרד בקלסרים, ניירת וציוד משרדי כדי ליצור מראית עין של משרד פעיל.

 

הפגישה הייתה מצויינת, הלקוח ביקש שאייצג אותו ושילם שכר טרחה. לקראת סיום הפגישה שאלתי אותו למה התעקש לחכות לי, והלקוח, שהיה אדם מאמין השיב כי שם משפחתי הוא מלאך וכתובת משרדי ברחוב הרב משא"ש, ויותר מזה הוא לא צריך... 

מה גודל המשרד כיום?

כיום יש לי משרד גדול בנהריה (כ-160 מטר) וגם זה לא מספיק לכן אני שוכר מבנה נוסף בסמוך בו מאוכסנים אלפי תיקים בהם טיפלנו לאורך השנים.

רעייתי רונית עובדת איתי במשרדנו (זה כיף גדול), היא בעלת תואר בכלכלה ובמנהל עסקים והיא זו שמנהלת את הצד האדמיניסטרטיבי של המשרד.

במשרדי מועסקות עורכות דין (נשים) בעבר היו גם עורכי דין (גברים) אבל כך יצא, ללא כל כוונה או תכנון. כל עורכת דין במשרדי אחראית על תחום משלה, יש לה אוטונומיה מלאה ואני סומך עליהן בעיניים עצומות. לא אסתיר, אני אדם ריכוזי וחייב לדעת ולשלוט בכל הנעשה במשרדי ולכן הכל נעשה בתיאום במשרדי תוך שאני מעודכן בכל וכך כולנו מעדכנים את כולנו בישיבות המקצועיות של המשרד המתקיימות אחת לשבוע, מקיימים סיעור מוחות וכל אחת ואחד תורמים מהידע והניסיון המקצועי שלו. 

מה מייחד אותך כעורך דין?

אני בן אדם הגון ואמפטי, לקוחות מגיעים אלי מרוקנים ואבודים ויוצאים עם וחיוך. אני מפרשן להם את המציאות בשקיפות, גם אם אינה פשוטה כשבמקביל אני סולל עבורם דרך שבסופה פתרון. 

מה לגבי המוסיקה? אתה עדין מוצא לה מקום?

אין סיכויי שאוותר עליה, היא התרפיה שלי. אני מנצח תזמורת נוער ובלי זה אני חצי בן אדם. העבודה שלי כעורך דין קשורה מכורח המציאות לעימותים, לחצים, מדון וכיו"ב. אמנם אני כבר שנים רבות בתחום עריכת הדין אבל אני עדיין מעורב רגשית בקשיים שהלקוחות שלי עוברים. המוסיקה והילדים הם שמאזנים אותי ומביאים לי נחת. אצל הילדים יש תמימות, סקרנות והרמוניה שמנקה ומאזנת אותי כל פעם חדש. 

עו"ד ראובן מלאך עוסק בדיני תעבורה ודיני משפחה

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
בין הפטיש לסדן - על גישור בעסק המשפחתי
אילוסטרציה: Photo by rawpixel on Unsplash
גשר על מים סוערים
עו"ד אביגיל שיינין | צילום: מומי ריעני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ