אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תביעות ביטוח ונזקי רכוש >> לעזור למשפחה עם ילד אוטיסט, או לעזור לאדם סיעודי לקבל את שמגיע להם מחברת הביטוח – זאת זכות לא עבודה

לעזור למשפחה עם ילד אוטיסט, או לעזור לאדם סיעודי לקבל את שמגיע להם מחברת הביטוח – זאת זכות לא עבודה

תאריך פרסום : 03/03/2021 16:12:00 | גרסת הדפסה

עו"ד סיגל רייך הלל | צילום: דניאל בבצ'יק

שיחה פתוחה עם עו"ד סיגל רייך-הלל שעוסקת בייצוגם של נפגעי גוף, בעיקר בתחום תביעות סיעוד ואוטיזם.

 

ממתי ידעת שאת רוצה להיות עורכת דין בתחום הנזיקין?

אני באה מבית של הורים סוכני ביטוח, עבדתי אצל הוריי בסוכנות הביטוח מגיל צעיר, בחופשות מבית הספר כסוג של מזכירה. לצד הצלחות לא מבוטלות, נחשפתי ללא מעט סיפורי “דחיית התביעה”. אני זוכרת ארוחות ערב שלמות עם אנרגיה של תסכול על כך שדחו תביעה של מבוטח שלהם שלא בצדק. כאב לי לראות שעל אף כל המאמץ והמסירות של הוריי, הם אינם יכול להיות אנשי בשורות. החלטתי ללמוד משפטים כדי להיות זו שתזעק את זעקת אלה שנפגעו מחברות הביטוח, שחברת הביטוח דחתה את תביעתם. אוכיח לכולם שגם לאזרח יש כח ומגיע שיעשה צדק. מיד לאחר שסיימתי את שירותי הצבאי, הלכתי ללמוד משפטים, והתמחתי בנזיקין- פגיעות גוף ורכוש, תוך הבנה ברורה שזה הייעוד שלי בחיים.

למה החלטת לייצג תובעים, הרי חברות הביטוח הן הגורם המבוסס והעשיר כלכלית בתחום?

בעברי כשכירה עבדתי כעורכת דין במשרד שמייצג את חברות הביטוח. לאחר התנסות ולמידה מעמיקה של התחום החלטתי לעבור צד ולייצג אך ורק נפגעים ומבוטחים שזקוקים לסיוע משפטי במימוש הזכויות המגיעות להם עקב מצבם. בזכות עברי כשכירה יש לי היכרות מעמיקה עם "הצד השני", כך שאני יודעת בדיוק כיצד הם עובדים, אני יכולה לזהות מראש תמרורי אזהרה או חלילה מוקשים שעלולים לסכן את הלקוח, אני יודעת איך להתנהל מול חברות הביטוח ואיך להשיג את הפיצוי הראוי.

מה הייחודיות של המשרד שלך?

אני לוחמת צדק העבודה היא בעיניי שליחות. אני אוהבת את מה שאני עושה ומאמינה בזה. אני רואה לנגד עיניי את טובת האנשים אותם אני מייצגת. אני שם בעבורם, כדי לתת מענה לכל שאלה, יחס אישי עם הרבה סבלנות. אני מזהה את הכאב, את הצורך ואת הבעיה בכל תיק, ויודעת לתת פתרון נכון. אעשה כל שנדרש עד שאשיג ללקוח שלי את הפיצוי המקסימלי המגיע לו.

ספרי לי על תיק שאת גאה בו?

יש לי שני תיקים שאני יכולה לציין מבין רבים שהצליחו, שאכן עשו שינוי מהותי בחייו של הלקוח שלי.

הגיעו למשרדי משפחתו של אדם מקסים בן 90, ניצול שואה, סובל ממחלות רקע רבות ומוגבל בכל תפקודי היום יום. כאשר פנו לחברת הביטוח להפעיל את הביטוח הסיעודי שברשותו – קיבלו תשובה שלילית- בטענה שהוא לא עונה להגדרת מקרה הביטוח. על פי ההגדרה אדם יחשב כסיעודי אם עונה על 3 מתוך 6 פרמטרים, הלבשה, רחצה, שליטה על סוגרים, אכילה, ניידות ומעברים. כאן טענה חברת הביטוח כי עונה רק על שני חסרים תפקודיים הלבשה ורחצה. צריך להבין מדובר בניצול שואה ששילם כל חייו לפוליסת הסיעוד הזו, וברגע האמת ובגילו המתקדם מסרבים לו. הקרב המשפטי שניהלתי מול חברת הביטוח הביא בסופו של יום ואחרי אינספור דיונים מול חברת הביטוח לכך שההכרה של חברת הביטוח תהיה מלאה וישולם לו פיצוי מלא. עבורי זה ניצחון בתיק עבור הלקוח זה משנה חיים. הכסף ישרת אותו לחיות את חייו בכבוד כפי שראוי לאדם שכזה. התחושה להגיע להישג זה ממלאת אותך בכוח ורצון עז לעשות צדק עם עוד רבים אחרים ולהמשיך ולדאוג לזכויות המבוטחים.

סיפר נוסף, פנו אלי הורים לילד בן 9 שאובחן עם אוטיזם. ההורים טענו כי הילד נמצא בעולם משלו ואינו מסוגל לעשות כל פעולה בכוחות עצמו ונזקק לעזרה מלאה מהוריו. הוריו הגישו תביעת סיעוד לחברת הביטוח והיא נדחתה מהטעם שהילד אינו עונה להגדרת הפוליסה. גם כאן הוגשה תביעה לבית המשפט וחברת הביטוח עמדה בתוקף על כך שהילד לא עונה להגדרה. ילד שאינו מדבר, אינו שולט על סוגריו באופן מלא, מתעסק ומורח צואה, נזקק לעזרה בלבוש וברחצה, מטיח ראשו בקיר, ונזקק להשגחה 24 שעות ביממה – עונה להגדרה. הסירוב של חברת הביטוח להושיט יד כדין למשפחה שנמצאת בהתמודדות הגדולה ביותר שניתן לתאר, מרתיח. נקטתי בפעולות משפטיות שכוללות הגשת תביעה, הבאת חוות דעת מומחה, וחומר רפואי נכון ומדויק - שהביאו בסופו של עניין לשבירת טענות חברת הביטוח ולקבלה מלאה של כל זכויות הילד על פי הפוליסה.

מה הכי חשוב לך כאשר לקוח פונה למשרדך?

הכי חשוב לי שיקבל ייעוץ מקצועי, נכון, ואמיתי, שיסביר לו מהן האפשרויות העומדות בפניו, כיצד ניתן להשיג את הפיצוי הנכון, מבלי למכור לו חלומות בלתי אפשריים. חשוב לי יותר מהתיק הנוסף למשרדי, שהלקוח הניצב מולי יבין אלו זכויות מגיעות לו ע"פ דין באופן מציאותי, מבלי להבטיח הבטחות שאין להן כיסוי. אמינות- שהלקוח ידע שיש על מי לסמוך!

מהן התכונות החשובות ביותר שצריכות להיות לעו"ד בתחום שלך?

סבלנות, אורך רוח, רגישות, אמפטיה, מקצועיות, יחסי אנוש מעולים. הדרך למטרה לא קלה, חברות הביטוח יעשו הכל כדי לרפות את ידינו. עו"ד טוב צריך לראות את המטרה בבהירות ולחפש דרכים שיובילו את התיק נכונה, במלחמה הצודקת לקבלת פיצויים. 

*עו"ד ונוטריון סיגל רייך-הלל מתמחה בדיני נזיקין, נזקי גוף, ביטוח וסיעוד

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ