אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> גידל 23 ק"ג קנאביס ולא יישלח לכלא: "לנאשם יש נקודות זכות"

גידל 23 ק"ג קנאביס ולא יישלח לכלא: "לנאשם יש נקודות זכות"

מאת: עו"ד עופר אלמוג | תאריך פרסום : 22/10/2019 14:40:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, גידל 23 ק"ג קנאביס ולא יישלח לכלא: "לנאשם יש נקודות זכות"עו"ד עופר אלמוג, צילום: יקיר כהן, אילוסטרציה: esteban-lopez, unsplash

נכה צה"ל בן 65 הסובל מפוסט טראומה ממלחמת יום כיפור, טען כי "זרק" זרעי קנאביס במשק שלו ולא התכוון למכור את הסם. השופט התחשב בין השאר במצבו הנפשי ובתרומתו למדינה.

עונש מתון ביותר הוטל לאחרונה על אדם כבן 65 שהודה והורשע בעבירה של גידול, ייצור והכנת סמים מסוכנים, לאחר שבמשק החקלאי שלו נמצא קנאביס במשקל של 23.5 ק"ג נטו. השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון התחשב בין השאר במצבו הנפשי של האיש, פצוע מלחמת יום כיפור שבאיחור של עשרות שנים גילה כי הוא סובל מפוסט-טראומה.

לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון "פתוח" לעניין העונש, הוא הופנה לשירות המבחן. מתסקירי השירות עלה כי לפני מספר שנים הוא עבר אירוע מוחי וזכאי לקצבת נכות. בנוסף לכך הוא מוכר כנכה צה"ל עקב פציעה במלחמת יום כיפור, והחל מ-2016 החל ליטול תרופות לטיפול בפוסט-טראומה.

שירות המבחן העריך כי הנאשם ביצע את מעשיו על רקע שימוש בסמים לצורך הקלה על תסמיני הפוסט-טראומה, שלא טופלה לאורך שנים רבות, וכן לצורך הקלה על כאבי גב עזים. מלבד זאת הוא ניהל אורח חיים נורמטיבי, הסכים להשתלב בכל הליך טיפולי על מנת להימנע ממאסר, והפסיק לצרוך את הסם.

לנוכח כל אלה המלצת השירות היתה להסתפק במאסר על תנאי לצד שירות לתועלת הציבור בהיקף של 180 שעות.

הנאשם ביקש להתחשב בגילו המתקדם, במצבו הרפואי ובעברו הנקי. הוא טען כי פשוט "זרק" זרעים של קנאביס בשטח שלו, ולאחר שהשקה את השדה הסם גדל לכמות שנתפסה, אך לא היתה לו כל כוונה למכור אותו.

לעומת זאת, המדינה ביקשה להטיל עליו 9 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות בנוסף לעונשים נלווים, וזאת לשיטתה, לאחר נקיטת עמדה מקלה והתחשבות במצבו. המדינה אף טענה כי עונש קל מזה עלול להעביר מסר שגוי ולדבריה "גם כך במקרה זה רב הנסתר על הגלוי בשים לב לכמות הסם אותה גידל הנאשם".

לא השקיע

השופט מיכלס העיר שיש לתת את הדעת לכך שהנאשם לא גידל את את הסם ב"מעבדה" באופן מתוחכם או בהשקעה מיוחדת.

"אשר לכמות הסם, כל שצוין בכתב האישום המתוקן הוא משקל הסם העומד על 23.5 ק"ג, כאשר מסיבה לא ברורה לא צוין מספר השתילים," הוסיף. לאחר ששקל את מכלול הנסיבות, השופט קבע כי מתחם העונש ההולם נע בין 9 ל-18 חודשי מאסר.

אולם בהמשך גזר דינו השופט ניתח "נסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירה" – כגון לקיחת אחריות, הבעת חרטה והודאה בהזדמנות הראשונה – ואלה הביאו אותו לחרוג "חריגה מדודה" ממתחם העונש האמור.

על כך הוסיף השופט כי "לנאשם נקודות זכות בהן יש להתחשב, ובראשם שירתו הצבאי, במהלכו כאמור נפצע. הנאשם היה חלק מיחידת ההצלה של צה"ל ואף נשלח לרואנדה בשליחות המדינה. נוסף על כך, היה חבר וועד במושב בו גר, במשך כ-5 שנים, בהתנדבות."

עם זאת, השופט סבר שהמלצת השירות קלה מדי, וציין כי יש להרתיע מגדלים פוטנציאליים. לכן בסיכומו של דבר, על הנאשם נגזרו 9 חודשי עבודות שירות, 10 חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך 5,000 שקל.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד מירי ביטון הראל ועו"ד אתי אזולאי רם
  • ב"כ הנאשם: עו"ד יוסף פריינטי ועו"ד שלום שניידר
עו"ד עופר אלמוג עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
אשם או זכאי: יש גם אפשרויות אחרות
צילום: נועה ברות לוצקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ